Ανοδικά εξελίσσεται η παγκόσμια αγορά των “έξυπνων ρολογιών” καθώς το 3ο τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις smartwatch εκτοξεύθηκαν κατά 42% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τον όγκο της κατηγορίας να αγγίζει τα 14 εκατ. τεμάχια, από περίπου 10 εκατ. έναν χρόνο νωρίτερα.
Σύμφωνα με την Strategy Analytics, το εξεταζόμενο διάστημα την πρώτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών – από πλευράς όγκου πωλήσεων – κατέλαβε η Apple, συγκεντρώνοντας σχεδόν το ήμισυ της αγοράς (48%) έναντι περίπου 45% έναν χρόνο νωρίτερα. Η Samsung βρέθηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με μερίδιο 13,4% από 11% το 3ο τρίμηνο του 2018, ενώ η Fitbit κατατάχθηκε τρίτη, παγκοσμίως, με μερίδιο 11,3% από 15% την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους.
Οι κατασκευαστές
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Apple διέθεσε στην παγκόσμια αγορά 6,8 εκατομμύρια smartwatch το 3ο τρίμηνο του 2019, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 51% έναντι του 2019, από τα 4,5 εκατ. τεμάχια το 3ο τρίμηνο του 2018 σε 6,8 εκατ. συσκευές το 3ο τρίμηνο του 2019. Η Samsung, από την πλευρά της, απέστειλε 1,9 εκατ. smartwatch, παγκοσμίως, το 3ο τρίμηνο του 2019, σχεδόν διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της από τα 1,1 εκατ. το 3ο τρίμηνο του 2018. Πετυχαίνοντας ρυθμό αύξησης 73%, η εταιρεία εδραιώνεται ως ο δεύτερος πιο ισχυρός προμηθευτής smartwatch παγκοσμίως.
Η Fitbit, τέλος, απέστειλε 1,6 εκατ. “έξυπνα” ρολόγια το 3ο τρίμηνο του 2019, με τις πωλήσεις της να αυξάνονται ελαφρά έναντι του 1,5 εκατ. συσκευών το 3ο τρίμηνο του 2018, πετυχαίνοντας αύξηση κατά 7%.
Η πρόσφατη εξαγορά της Fitbit από την Google, σύμφωνα με τους αναλυτές, δεν αποκλείεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην αγορά των smartwatch, με τον ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών να οδηγεί σε νέα πιο εξελιγμένα μοντέλα, τόσο σε επίπεδο λειτουργικού όσο και υπηρεσιών.