Κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων, προανήγγειλε ο υπουργός υποδομών και Μεταφορών, στα εγκαίνια της έκθεσης αυτοκινήτου “Αυτοκίνηση 2019”, που πραγματοποιείται στο Ολυμπιακό Κέντρο Ξιφασκίας στο Ελληνικό.
Στον χαιρετισμό του, ο Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για την απόκτηση “καθαρών” αυτοκινήτων, τόσο καινούργιων όσο και ποιοτικών μεταχειρισμένων.
- “Επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες: Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από όσα κυκλοφορούν σήμερα με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία και να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6″, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Παράλληλα, όμως με τα κίνητρα, όπως τόνισε ο Κώστας Καραμανλής, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές.
- “Όπως βλέπετε, είμαστε πιστοί στη βασική ευρωπαϊκής αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», επισήμανε και ανακοίνωσε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση.
Το σχέδιο για την αυτοκίνηση
- “Το τελευταίο διάστημα, ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανοίγουμε τη συζήτηση για την οδική ασφάλεια, αλλά και για την ανάγκη ανανέωσης των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους μας.
- Εδώ πρέπει να αντιμετωπίσουμε ταυτόχρονα δύο προβλήματα: Αφενός ότι τα κόστη που πληρώνει σήμερα ο Έλληνας για να αγοράσει αυτοκίνητο είναι σε πολλές περιπτώσεις παράλογα – και για αυτό βέβαια ο μόνος που δεν φταίει είναι η ίδια η αγορά του αυτοκινήτου και οι άνθρωποί της. Και αφετέρου ότι η κλιματική αλλαγή μας χτυπά ήδη την πόρτα και πρέπει άμεσα να λάβουμε μέτρα για το περιβάλλον.
- Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος. Ο μέσος όρος ηλικίας αυτήν την στιγμή είναι περίπου 15,4 έτη, ενώ στην Ευρώπη κυμαίνεται στα 9,9 έτη. Ενώ, λοιπόν, μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα Ι.Χ. αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη.
- Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Και την αντιμετωπίζουμε άμεσα.
- Όπως ξέρετε, επεξεργαζόμαστε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» αυτοκίνητα, με ξεκάθαρες προτεραιότητες: Να δώσουμε κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από όσα κυκλοφορούν σήμερα με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία.
- Να διευκολύνουμε την εισαγωγή ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 και Euro6. Να κινητροδοτήσουμε, σε συνεννόηση και με το Υπουργείο Οικονομικών, την αγορά νέων αυτοκινήτων. Ήδη, όπως θετικά μας πιστώνεται, καταγράφεται μία σημαντική αύξηση της αγοράς, η οποία ξεπερνάει το 20%. Αυτό, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια της οικονομικής κρίσης, η αγορά του αυτοκινήτου έπεσε έως και 80%. Παράλληλα, όμως με τα κίνητρα, θα υπάρξουν και κάποια φορολογικά και δασμολογικά αντικίνητρα, στην εισαγωγή εκείνων των μεταχειρισμένων, που είναι παλαιάς τεχνολογίας, και δεν πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές.
- Όπως βλέπετε, είμαστε πιστοί στη βασική ευρωπαϊκή αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Και υπό αυτό το πρίσμα, μεσοπρόθεσμα, σκοπεύουμε να στηρίξουμε την ηλεκτροκίνηση.
- Παράλληλα, φυσικά, εργαζόμαστε συστηματικά και για δύο άλλες σπουδαίες προτεραιότητες, που έχουμε θέσει ως Υπουργείο:
- Την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων υποδομής που έχει ανάγκη η χώρα μας, ώστε να οδηγούμε σε ένα ασφαλές δίκτυο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων.
- Και το σχεδιασμό και την υλοποίηση εστιασμένων παρεμβάσεων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Όλοι μαζί, κάνοντας ο καθένας αυτό που πρέπει από την πλευρά του, μπορούμε να επιτύχουμε τον τελικό στόχο:
- Να οδηγούμε πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, σε ασφαλείς δρόμους και με υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά.”