Γράφει η «ξενοδόχος»
Συνολικά 6,6 εκατ. επιβάτες υπολογίζει να μεταφέρει από και προς την Ελλάδα την επόμενη σεζόν που ξεκινά από τον Απρίλιο του 2020 η Ryanair, αριθμός κατά τι μεγαλύτερος σε σύγκριση με τα 6,3 εκατ. της φετινής σεζόν.
- «Θα θέλαμε ιδανικά να μεταφέρουμε 10 εκατ. ωστόσο αυτό δεν μπορεί να γίνει αν δεν δοθούν κίνητρα στα ελληνικά αεροδρόμια για χαμηλότερες τιμές κι επομένως πιο αποδοτικά δρομολόγια» ανέφερε χαρακτηριστικά χθές το απόγευμα ο κ. David O’Brien, εμπορικός διευθυντής της low cost αεροπορικής, με αφορμή την παρουσίαση του προγράμματος της εταιρείας για το καλοκαίρι του 2020.
Για το πρόγραμμα του 2020, οι θερινές συνδέσεις περιλαμβάνουν συνολικά 147 συνδέσεις, εκ των οποίων οι 14 καινούριες. Ενδεικτικά, το νέο πρόγραμμα από Αθήνα περιλαμβάνει συνολικά 37 δρομολόγια με 4 νέες συνδέσεις σε Βαρκελώνη, Νυρεμβέργη, Μαδρίτη, Τουλούζη.
Από Θεσσαλονίκη περιλαμβάνει συνολικά 34 συνδέσεις, εκ των οποίων οι τρείς νέες σε Πράγα, Μπορντώ, Αμμάν, από Χανιά 22 συνδέσεις (1 νέα σε Μασσαλία), από Ρόδο 13 συνδέσεις με μία νέα προς Πράγα, από Κεφαλονιά 5 συνδέσεις με δύο νέες σε Μπολόνια και Φραγκφούρτη, μία νέα σύνδεση από Καβάλα προς Βουκουρέστι, 4 συνδέσεις από Καλαμάτα εκ των οποίων οι δύο νέες προς Γκντάνσκ και Μιλάνο, ενώ στις 20 συνδέσεις είναι οι συνδέσεις της Κέρκυρας, 4 του Ηρακλείου, 4 επίσης της Μυκόνου, 3 της Κώ, μία σύνδεση προς Σαντορίνη και μία ακόμη προς Ζάκυνθο.
Ο κ. O’ Brien στάθηκε ιδιαίτερα για μία ακόμη φορά στο θέμα των κινήτρων για περισσότερα δρομολόγια προς την Ελλάδα κατά τη χειμερινή περίοδο, όπου οι πληρότητες είναι χαμηλότερες:
- «Η πολιτική που θα πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα είναι να παρέχει κίνητρα με φθηνότερες τιμές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για τις αεροπορικές που θα συνεχίζουν τα δρομολόγια κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
- Ετσι θα έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν την κερδοφορία τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με τις υψηλές πληρότητες, απορροφώντας οι ίδιες ένα μέρος των ζημιών από τις μειωμένες πληρότητες των χειμερινών μηνών».
Από την πλευρά της η Ryanair θέλει να επιτυγχάνει σταθερά όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά δρομολόγια κι αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο πριν από ενάμιση χρόνο η εταιρεία είχε κλείσει τη βάση της στα Χανιά με την παράλληλη «διακοπή» δρομολογίων εσωτερικού, μεταφέροντας τα αεροπλάνα σε πιο αποδοτικά δρομολόγια εκτός Ελλάδος.
Χθες, ο κ. Ο’Brien υποστήριξε ότι ειδικά για τα Χανιά θα επανεξεταστεί η στρατηγική της, αν και αυτό θα γίνει από τη σεζόν του 2021 κι εφόσον υπάρξουν οι προϋποθέσεις. Το θέμα της αποδοτικότητας των δρομολογίων είναι αυτό που καθορίζει και την στρατηγική της εταιρείας όσον αφορά την υποκατάσταση αεροπορικών θέσεων που «χάθηκαν» για την επόμενη σεζόν από το «λουκέτο» της Thomas Cook, κάτι το οποίο επί του παρόντος, δεν συμβαίνει στη χώρα μας.