Ομάδες, οδηγοί ταξίδεψαν από Χόκενχάιμ στο Ουγγαρόρινγκ για την τελευταία παράσταση  πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα.

του Τάκη Πουρναράκη

Είναι αλήθεια πως οι δυο νίκες του Φερστάπεν στους τελευταίους τρεις αγώνες έχουν δώσει μια πνοή ενδιαφέροντος που τόσο έχει ανάγκη η F1. Στη Red Bull είναι χαρούμενοι απ’ αυτή την ανέλπιστη επιτυχία αλλά και την συνεργασία με τη Honda που πάει από το καλό στο καλύτερο.

Στη Mercedes ανασυντάχθηκαν και επιχειρούν να μάθουν από τα λάθη τους ώστε να μην τα επαναλάβουν. Ούτως ή άλλως με τη βαθμολογική διαφορά που έχουν δημιουργήσει από τον ανταγωνισμό έχουν μεγάλα περιθώρια.

Στη Ferrari προσπαθούν να βρουν μια διέξοδο προς την πολυπόθητη νίκη που πιθανόν θα άρει τις εντάσεις και ίσως αποσπάσει τη δημόσια προσοχή από τα δομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Η θετική ψυχολογία του Φέτελ μετά την ανέλπιστη 2η θέση στη Γερμανία ίσως τους βοηθήσει.

Το Ουγγρικό GP υπάρχει στο πρόγραμμα της F1, ανελλιπώς από το 1986.  Φέτος συμπληρώνονται 34 χρόνια διεξαγωγής του. Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς ήταν το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’.  Είναι μια στριφτερή διαδρομή που μοιάζει με μεγάλη πίστα καρτ όντας σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας και τη μια στροφή να διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται.

Οι οπαδοί του Φερστάπεν αναμένεται να κατακλύσουν την πίστα προτρέποντας τον Ολλανδό σε μια ακόμη επιτυχία.

Το Ουγγρικό GP που θα διεξαχθεί αυτή την Κυριακή είναι ο 12ος αγώνας του πρωταθλήματος. Στους προηγούμενους 11 έχουν κερδίσει 9 φορές οι Mercedes (7 Χάμιλτον, 2 Μπότας) και δυο η Red Bull (Φερστάπεν).

 

Η πίστα βρίσκεται 25km έξω από τη Βουδαπέστη, είναι η 33η φορά που γίνεται εκεί αγώνας χωρίς μεγάλες αλλαγές στη χάραξή της. Ευνοούνται τα μονοθέσια με καλή μηχανική πρόσφυση και απόδοση στις αργές στροφές. Επιπλέον είναι καθοριστικής σημασίας η «καθαρή» αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο των στροφών. Μόνο τρεις φορές στα 29 χρόνια έχει πιάσει βροχή το 2014 το 2011 και το 2006. Πέρυσι έβρεχε στις κατατακτήριες δοκιμές, είναι πιθανό να γίνει το ίδιο και φέτος. Το 2014 κέρδισε ο Ρικιάρντο για λογαριασμό της Red Bull. Το 2006 είχε κερδίσει ο Μπάτον για πρώτη φορά στην καριέρα του, ταυτόχρονα ήταν η πρώτη και μοναδική νίκη της Honda σαν εργοστασιακή ομάδα. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη διαδρομή με 6 νίκες είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός έχει κερδίσει: 2007, 2009, 2012, 2013, 2016, 2018.  Από τους 20 πιλότους που θα εκκινήσουν άλλοι 3 έχουν βρεθεί στο μεσαίο σκαλί: Ράικονεν (2005), Ρικιάρντο (2014), Φέτελ (2015, 2017).

Ferrari, Mercedes και Red Bull έχουν κάνει σχεδόν ίδια επιλογή ελαστικών για την Ουγγαρία.

Μιλώντας για τον τελευταίο αγώνα πριν την καλοκαιρινή ανάπαυλα ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα  τόνισε μεταξύ άλλων: “H Ουγγαρία είναι το τελευταίο GP πριν το παραδοσιακό καλοκαιρινό διάλλειμα. Ο αγώνας με τον οποίο ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος της σεζόν είναι πολύ απαιτητικός: Τόσο σωματικά, όσο και στρατηγικά. Τα προσπεράσματα είναι δύσκολα καθώς η αγωνιστική γραμμή είναι στενή και υπάρχει κίνδυνος να γλιστρήσεις αν πατήσεις εκτός αυτής. Οπότε η θέση σου στην πίστα είναι κομβικής σημασίας και η στρατηγική πρέπει να το διασφαλίζει αυτό. Το Ουγγαρόγινγκ είναι μια πίστα όπου μπορεί να δούμε εκπλήξεις, αν κάποιος ακολουθήσει τη σωστή στρατηγική και το μονοθέσιο του διαθέτει καλό κράτημα. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη κι αν δεν είναι ο ταχύτερος όπως είδαμε μερικές φορές στο παρελθόν. Πέρυσι είχαμε κάνει ανάλογη επιλογή γομών με τη φετινή, είδαμε μερικές διαφορετικές στρατηγικές, καθώς οι κατατακτήριες δοκιμές επηρεάστηκαν από τη βροχή: Ελπίζω και φέτος να έχουμε κάποια ποικιλία στις τακτικές του Σαββατοκύριακου”.

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών ξεκίνησαν τις καριέρες τους από τους αγώνες καρτ. Η στενή και γεμάτη στροφές πίστα του Ουγαρόρινγκ, κοντά στην Βουδαπέστη,  τους θυμίζει εκείνη την εποχή, καθώς έχει τη χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα, από τις μόνιμες πίστες. Αυτό όμως δε σημαίνει απαραίτητα πως τα ελαστικά έχουν εύκολο ρόλο καθώς οι αλλεπάλληλες στροφές δεν αφήνουν περιθώριο ανάπαυσης στις γόμες. Συνεπώς η Pirelli επέλεξε για την Ουγγαρία, ως σκληρή γόμα τη C2, ως μέση γόμα τη C3 και ως μαλακή γόμα τη C4: Οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας.

Χαρακτηριστικά πίστας

Το Ουγγαρόρινγκ είναι κυρίως στροφές, οι περισσότερες από αυτές αργές και σε αλληλουχία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να δουλεύουν συνεχώς, χωρίς ευκαιρία να κρυώσουν λίγο. Η μέση θερμοκρασία είναι συνήθως από τις υψηλότερες της σεζόν. Αυτό όχι μόνο αυξάνει την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά δυσκολεύει και τη ζωή των οδηγών. Εξαιτίας της χαμηλής μ.ω.τ. δεν υπάρχει ικανοποιητική ροή αέρα στο μονοθέσιο και επιπλέον η διαμόρφωση της περιοχής του Ουγγαρόρινγκ είναι μια απάνεμη κοιλάδα με βουνά τριγύρω.

Η φθορά των ελαστικών και η πτώση απόδοσης είναι σε χαμηλά επίπεδα. Η φετινή επιλογή γομών είναι ανάλογη της περσινής όπου είχε επιλεγεί μέση, μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Η γόμα C2 (σκληρή για την Ουγγαρία) είναι στην πράξη λίγο πιο μαλακή από τη μέση του 2018. Χρησιμοποιείται συχνά ακόμη κι όταν αποτελεί την πιο σκληρή επιλογή. Σε 9 από τους 11 αγώνες έως τώρα, έχουν χρησιμοποιηθεί και οι τρεις επιλεγμένες γόμες.  Οι ομάδες επιλέγουν ρυθμίσεις με μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές για υψηλή κάθετη δύναμη, ώστε τα μονοθέσια ν’ αντιμετωπίσουν τις αλλεπάλληλες στροφές. Η μηχανική πρόσφυση των ελαστικών είναι εξίσου σημαντική στο γεμάτο στροφές Ουγγαρόρινγκ.

Η στρατηγική του περσινού νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής. Ο Χάμιλτον άλλαξε την πάρα πολύ μαλακή γόμα με τη μαλακή στον 25ο γύρο σε σύνολο 70. Δε χρησιμοποίησε καθόλου την πιο σκληρή γόμα. Ο Φέτελ τερμάτισε δεύτερος με μια εναλλακτική στρατηγική μιας αλλαγής: Από μαλακή σε πάρα πολύ μαλακή. Ο άλλος οδηγός της Ferrari πέρυσι, ο Ράικονεν, τερμάτισε 3ος πραγματοποιώντας 2 αλλαγές: Τρεις διαφορετικές επιλογές από τους τρεις πρώτους. Το ρεκόρ γύρου κρατά από το 2004 και ανήκει στο M.Σουμάχερ. Υπάρχει πιθανότητα να το δούμε να καταρρίπτεται αυτό το Σαββατοκύριακο;

Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν το Σάββατο 3/8 στις 16:00 και θα μεταδοθούν απευθείας από ΕΡΤ, Cosmote. Ο αγώνας την Κυριακή στις 16:10 επίσης απευθείας.