Μεταξύ των εννέα υποψήφιων δημάρχων της Αθήνας, το μεγαλύτερο μερίδιο δημοσιότητας συγκεντρώνει ο Κ. Μπακογιάννης, με ποσοστό δημοσιεύσεων για τον ίδιο 36% επί των συνολικών 26,2Κ αναφορών σε Web και Social Media. Ακολουθούν ο Ηλ. Κασιδιάρης, ο Ν. Ηλιόπουλος και ο Π. Γερουλάνος, με ποσοστά 20%, 19% και 12% αντίστοιχα, επί του συνόλου των αναφορών. Μερίδια από 4% και κάτω παρουσιάζουν οι υπόλοιποι υποψήφιοι, Γ. Βουλγαράκης, Ν. Σοφιανός, Γ. Καραμπελιάς, Π. Κωνσταντίνου και Β. Καπερνάρος.

«Μπροστά» ο Κ. Μπακογιάννης, πολυγραφότατες οι πηγές δημοσιότητάς του.

Χωρίς να διακυβεύεται η «πρωτιά» του, δραστικά μειώνεται το μερίδιο δημοσιότητας του Κ. Μπακογιάννη, όταν η ανάλυση εστιάζει στους μοναδικούς λογαριασμούς και ιστοσελίδες που δημοσιεύουν περιεχόμενο για τους υποψήφιους δημάρχους της Αθήνας. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση αυτή, ο Κ. Μπακογιάννης συγκεντρώνει το 26% της δημοσιότητας επί των συνολικών 11,3Κ μοναδικών χρηστών και ιστοσελίδων που αναρτούν περιεχόμενο για τους εννέα υποψηφίους. Ακολουθούν οι Ηλ. Κασιδιάρης, ο Ν. Ηλιόπουλος και ο Π. Γερουλάνος, οι οποίοι εμφανίζουν ποσοστά πηγών που αναφέρθηκαν σε εκείνους πανομοιότυπα με εκείνα των μεριδίων δημοσιότητας επί των συνολικών αναφορών. Ποσοστά μοναδικών εμπλεκόμενων χρηστών/πηγών από 6% και κάτω συγκεντρώνουν οι υπόλοιποι υποψήφιοι, οι οποίοι αυξάνουν, όμως, τα ποσοστά τους, κατά μία μονάδα έκαστος, σε σύγκριση με την ανάλυση δημοσιότητας επί των συνολικών δημοσιεύσεων.

Όπως φαίνεται, χρήστες και ιστοσελίδες που δημοσιεύουν για τον Κ. Μπακογιάννη είναι περισσότερο «παραγωγικοί», σε σύγκριση με τις πηγές που αναφέρονται στους υπόλοιπους υποψηφίους. Του λόγου το αληθές, όσον αφορά στο περιεχόμενο με αρνητικό πρόσημο εναντίον των υποψηφίων, η μέση παραγωγικότητα των χρηστών (μέσος αριθμός δημοσιεύσεων ανά χρήστη=πλήθος δημοσιεύσεων/πλήθος μοναδικών πηγών) είναι 1,48 αναφορές.

Στην περίπτωση του Κ. Μπακογιάννη διαμορφώνεται, όμως, στις 1,56 αναφορές, όσο το ποσοστό αρνητικής δημοσιότητας για τον ίδιο ανέρχεται στο 19%. Επάνω από τη μέση παραγωγικότητα των χρηστών, ως προς την αρνητική δημοσιότητα, βρίσκεται και η περίπτωση του Ηλ. Κασιδιάρη, για τον οποίο εμφανίζεται ο μέγιστος μέσος αριθμός αναφορών ανά χρήστη που «μίλησε» για τον ίδιο –κατά μέσο όρο, κάθε λογαριασμός που τοποθετείται αρνητικά απέναντι στον Ηλ. Κασιδιάρη δημοσιεύει 1,68 αναφορές. Ταυτόχρονα, ο ίδιος συγκεντρώνει και το μεγαλύτερο ποσοστό αρνητικών αναφορών, το οποίο ανέρχεται στο 34% των δημοσιεύσεων για τον ίδιο. Ανάμεσα στα υψηλότερα ποσοστά αρνητικής δημοσιότητας είναι και εκείνο του Π. Γερουλάνου (23%), για τον οποίο η «μέση παραγωγικότητα» των χρηστών κινείται κάτω από τον μέσο όρο. Στην περίπτωση του Ν. Ηλιόπουλου, από όσους χρήστες εκφράζονται αρνητικά, καθένας τους δημοσιεύει, κατά μέσο όρο, μόλις 1,29 αναφορές, που πρακτικά σημαίνει ότι η αναλογία εμπλεκόμενων μοναδικών χρηστών  – αρνητικών δημοσιεύσεων είναι περίπου 1 προς 1.

Μάλιστα, όσον αφορά στον εν λόγω αυξημένο μέσο αριθμό αναφορών που δημοσιεύονται ανά μοναδική πηγή για τον Κ. Μπακογιάννη, αυτός φαίνεται να διαμορφώνεται κυρίως από τις ειδησεογραφικές και ενημερωτικές ιστοσελίδες: Συγκεκριμένα, ενώ ο μέσος αριθμός ουδέτερων δημοσιεύσεων από ιστοσελίδες είναι περίπου 2 αναφορές στο σύνολο των δεδομένων, η μέση παραγωγικότητα ουδέτερου περιεχομένου ανά μοναδικό website είναι 6 αναφορές, στην περίπτωση του Κ. Μπακογιάννη. Επάνω από τον μέσο όρο είναι η κάλυψη και για τους Ν. Ηλιόπουλο και Π. Γερουλάνο, για τους οποίους κάθε ιστοσελίδα φαίνεται να δημοσιεύει, κατά μέσο όρο, περισσότερες από τρεις αναφορές.

Οι υποψήφιοι περιφερειάρχες Αττικής στο ψηφιακό περιβάλλον

«Μονοπωλεί» τη συζήτηση η Ρένα Δούρου, «στο κόκκινο» η δημοσιότητα για την ίδια

Μεταξύ των υπό μελέτη υποψηφίων για τα ηνία της Περιφέρειας Αττικής, η Ρένα Δούρου κατέχει τη μερίδα του λέοντος, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μερίδιο δημοσιότητας με διαφορά, τόσο στο σύνολο των δημοσιεύσεων (52,9%) όσο και επί του συνόλου των μοναδικών χρηστών/ πηγών που «μίλησαν» για τους υποψηφίους (46,2%) –«χάνοντας» περίπου επτά μονάδες, όταν η ανάλυση εστιάζει στο δεύτερο σκέλος. Μάλιστα, τουλάχιστον το 30% των δημοσιεύσεων που αφορούν στη Ρένα Δούρου κάνουν ρητή αναφορά στο Μάτι και στις φονικές πυρκαγιές του περσινού καλοκαιριού.

Σε κάθε περίπτωση, ακολουθεί ο Θ. Τζήμερος και έπεται ο Γ. Πατούλης, ο οποίος, μάλιστα, αυξάνει το ποσοστό του κατά 2,5 μονάδες, συγκεντρώνοντας 20,2%, όταν πρόκειται για το μερίδιο δημοσιότητας ως προς τους μοναδικούς χρήστες και μοναδικές πηγές που αναφέρθηκαν στον ίδιο. Ο Ηλ. Παναγιώταρος και ο Γ. Σγουρός συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα, με ποσοστά 4,9% και 3,1% αντίστοιχα, όταν πρόκειται για μερίδια δημοσιότητας επί των συνολικών αναφορών, και με ποσοστά 6,9% και 5,2% αντίστοιχα, όταν πρόκειται για μερίδια δημοσιότητας επί των μοναδικών εμπλεκόμενων χρηστών/ πηγών.

Συνολικά, γεγονός είναι ότι, στη συζήτηση για τους υποψήφιους περιφερειάρχες στην Αττική, το αρνητικό συναίσθημα παρουσιάζεται πολύ αυξημένο, σε σύγκριση με τη συζήτηση που καταγράφεται για τους υποψήφιους δημάρχους της Αθήνας – 41% των αναφορών στους υποψήφιους περιφερειάρχες είναι αρνητικές, έναντι 22% που είναι το ποσοστό αρνητικών δημοσιεύσεων για τους υποψήφιους δημάρχους στην πρωτεύουσα. Η Ρένα Δούρου και ο Θ. Τζήμερος παρουσιάζουν πολύ αυξημένα ποσοστά αρνητικής δημοσιότητας επί του συνόλου των αναφορών για καθέναν τους –49% και 42% αντίστοιχα. Οι δυο τους είναι, παράλληλα, οι μοναδικοί οι οποίοι βρίσκονται επάνω από τον μέσο όρο, όσον αφορά στη μέση παραγωγικότητα των μοναδικών χρηστών που «μιλούν» αρνητικά για τους υποψηφίους: Συγκεκριμένα, ενώ, σε γενικές γραμμές, οι μοναδικοί χρήστες που εκφράζονται αρνητικά δημοσιεύουν, κατά μέσο όρο, περίπου 3 αναφορές, ο μέσος αριθμός δημοσιεύσεων που αναρτώνται ανά μοναδικό χρήστη/ πηγή, τόσο για τη Ρένα Δούρου όσο και για τον Θ. Τζήμερο, είναι σχεδόν 4 αναφορές ανά περίπτωση.

Εντελώς ανάλογη είναι η εικόνα, όταν στο μικροσκόπιο μπαίνει αποκλειστικά και μόνο το ουδέτερο περιεχόμενο. Τότε, σε όσους κινούνται επάνω από τον μέσο όρο, προστίθεται, μάλιστα, και ο Γ. Πατούλης, όσον αφορά στον οποίο η μέση παραγωγικότητα των μοναδικών χρηστών/ πηγών που αναφέρονται στο πρόσωπό του, επίσης, αγγίζει τις 4 αναφορές. Στην πράξη, και πάλι, αυτό σημαίνει ότι λιγότερες πηγές παράγουν περισσότερο περιεχόμενο για τους τρεις τους, συγκριτικά με την αναλογία δημιουργών περιεχομένου-δημοσιεύσεων που παρατηρείται σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

 

Ταυτότητα Ανάλυσης

Περίοδοι μελέτης: 10/4/2019 – 9/5/2019 (υποψήφιοι δήμαρχοι)

10/3/2019 – 8/5/2019 (υποψήφιοι περιφερειάρχες)

Επιμέλεια: Κέλλυ Κική, Μαρίνα Γράψα

Πηγές δεδομένων: Websites, Blogs, Forums, Facebook Pages, Twitter, Instagram, YouTube

Συλλογή δεδομένων: Με τη χρήση της πλατφόρμας PaloPro, για Web Monitoring και Social Media Listening, και με τη δημιουργία 18 Elastic Search Queries, 9 για τους υποψήφιους δήμαρχους της Αθήνας και 9 για τους υπό μελέτη υποψήφιους περιφερειάρχες στην Αττική. Κάθε query περιλαμβάνει συνδυασμούς λέξεων-κλειδιών (keywords), που είναι γραμμένες με όλες τις πιθανές εναλλακτικές γραφές και οι οποίες αντιστοιχούν στα ονόματα και στα usernames των υποψηφίων.

Ανάλυση συναισθήματος: Με αλγόριθμο μηχανικής μάθησης, πρόβλεψη συναισθήματος >70% ακρίβεια

 

(*Το παρόν αποτελεί έρευνα και ανάλυση δημοσιότητας σε Web & Social Media. Δεν είναι προϊόν δημοσκόπησης, ούτε μπορεί να διαβαστεί ως τέτοια).