Το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΙΠ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης τραπεζών (ΕΕΤ) πραγματοποίησε ειδική ημερίδα, με θέμα «Η Τράπεζα του Μέλλοντος».

Η εκδήλωση εστίασε στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών, στην καινοτομία ως παράγοντα μετασχηματισμού των τραπεζών και το νέο μοντέλο λειτουργίας των τραπεζικών καταστημάτων.

Τα συμπεράσματα έχουν συνοπτικά ως εξής:

· Ο ψηφιακός μετασχηματισμός επηρεάζει την επιχειρηματική ζωή των τραπεζών σε όλα τα επίπεδα. Οι τράπεζες αναπροσαρμόζουν το επιχειρηματικό μοντέλο τους εισάγοντας καινοτομίες για να συνεχίσουν να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι.

· Οι Chief Information Officers των ελληνικών τραπεζών, παρουσίασαν και ανέλυσαν σε Panel, τις απόψεις και προτάσεις για το μοντέλο λειτουργίας των τραπεζών που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την καινοτομία και το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στον τραπεζικό χώρο.

· Στο πλαίσιο του Open Banking οι τράπεζες θα δημιουργήσουν ένα οικοσύστημα ανάπτυξης ανοιχτών πλατφορμών για τη δημιουργία καινοτόμων τραπεζικών προϊόντων.

· Οι τράπεζες θα συνδυάζουν τα αδόμητα δεδομένα με εσωτερικά δομημένα στοιχεία της τράπεζας και θα μπορούν να τα παρακολουθούν μέσα από τεχνικές data visualization, exploration, KPIs, performance dashboards για να λαμβάνουν αποφάσεις που στηρίζονται στις επιθυμίες της πελατείας.

· Οι ελληνικές τράπεζες επενδύουν συστηματικά στην καινοτομία και στην τεχνολογία για τη δημιουργία πολύτιμης επιχειρηματικής γνώσης που αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

· Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι πολλοί νέοι ανταγωνιστές επηρεάζουν σημαντικά τη δομή της τραπεζικής αγοράς και κατέχουν ολοένα αυξανόμενο μερίδιο στα έσοδα της τραπεζικής αγοράς.

· Οι προσδοκίες των πελατών αυξάνονται και διαμορφώνονται από εξατομικευμένες εμπειρίες.

· Οι τράπεζες θα επιδιώξουν επέκταση του μεριδίου αγοράς τους μέσω της ταχείας ανάπτυξης καλύτερων και φθηνότερων υπηρεσιών σε συνεργασία με τους παίκτες ψηφιακής πλατφόρμας.

· Υπάρχει ανάγκη δημιουργίας του νέου επιχειρηματικού μοντέλου των τραπεζικών καταστημάτων (The new Branch Business Model) όπου οι πελάτες θα έρχονται σε αυτό ολοένα και περισσότερο για παροχή εξατομικευμένων συμβουλών προσαρμοσμένων στις ανάγκες τους.

· Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις τραπεζικές διαδικασίες θα έχει λαμπρό μέλλον. Η τεχνολογία ωριμάζει γρήγορα και πολλές τράπεζες στρέφονται προς πιο εξειδικευμένες λύσεις.

· Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ένα δεύτερο κύμα αυτοματοποίησης, το machine learning και η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στον τραπεζικό χώρο, θα οδηγήσουν στο σημείο όπου οι μηχανές θα διεκπεραιώνουν 10% έως 25% των τραπεζικών εργασιών, αυξάνοντας την παραγωγικότητα, αφήνοντας τους υπαλλήλους να επικεντρωθούν σε εργασίες υψηλότερης προστιθέμενης αξίας.