Στο δεύτερο αγώνα της F1 ( Κυριακή 31/3 στις 18:10, ΕΡΤ, ΟΤΕ απευθείας), θα φανεί ξεκάθαρα αν η Ferrari έχει τη δυναμική να κοντράρει στα ίσα τη Mercedes.

Του Τάκη Πουρναράκη

Προσωπική μου άποψη είναι πως οι κόκκινοι θα παρουσιαστούν με εντελώς διαφορετική δυναμική στην πίστα του Σακχίρ. Θεωρώ ότι θα κερδίσει στον αγώνα ένας εκ των Φέτελ, Λεκλέρκ. Ο φετινός αγώνας είναι ο 15ος που θα διεξαχθεί στην έρημο του Σακχίρ και ο ένας εκ των τριών του φετινού πρωταθλήματος υπό το φως των προβολέων. To GP στο Μπαχρέιν διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 με νικητή τον άτυχο Μ.Σουμάχερ, μάλιστα προς τιμήν πήρε το όνομά του η πρώτη στροφή. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε συμβουλέψει τους οργανωτές στη φάση της κατασκευής της πίστας. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα από τους 20 οδηγούς που θα εκκινήσουν τον αγώνα την Κυριακή με τη δύση του ήλιου είναι ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός έχει κερδίσει δυο φορές με τη Red Bull (2012, 2013) και τα προηγούμενα δυο χρόνια (2017, 2018) με τη Ferrari. Ακολουθεί σε νίκες ο αποχωρήσας Φερνάντο Αλόνσο: Renault (2005, 2006), Ferrari το 2010. Από δυο νίκες έχουν οι Μάσα (2007, 2008), Χάμιλτον (2014, 2015). Θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως στις δυο πρώτες σειρές της εκκίνησης θα βρίσκονται Mercedes και Ferrari.

Η διαμόρφωση της πίστας με τις μεγάλες ευθείες και τις αργές στροφές αποτελεί δυναμόμετρο για τις υβριδικές μηχανές οπότε θα φανεί πόσο υστερεί η Honda σε σχέση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, αν υστερεί…

Κομβικής σημασίας για την επίτευξη ενός καλού χρόνου είναι η σταθερότητα στο φρενάρισμα από πολλά χιλιόμετρα αλλά και η αντοχή των φρένων.

Η πίστα στο Σακχίρ αποτέλεσε πολλάκις στο παρελθόν, επιλογή για δοκιμές εξέλιξης της F1, λόγω του εύκρατου κλίματος της περιοχής. Το ίδιο θα γίνει και φέτος αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα. Μάλιστα ο Μικ Σουμάχερ, γιος του Μάικλ θα οδηγήσει την Τρίτη 2/4 για λογαριασμό της Ferrari και την Τετάρτη 3/4  για την Alfa Romeo Racing. O Μικ Σουμάχερ συμμετέχει φέτος στο πρωτάθλημα F2 που κάνει πρεμιέρα αυτό το Σαββατοκύριακο στο Σακχίρ. Ο θρύλος αναφέρει πως εκεί βρίσκονταν οι “Κήποι της Εδέμ” πρόκειται για ένα σύμπλεγμα νησιών στον Περσικό Κόλπο που όσο κι αν ακούγεται απίστευτο δεν έχει πετρέλαιο. Η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό και στο εμπόριο. Εδώ και πέντε χρόνια στην πίστα έχει εγκατασταθεί ένα υπερσύγχρονο σύστημα προβολέων που επιτρέπει τη διεξαγωγή του αγώνα, βράδυ. Μια εύλογη επιλογή καθώς είναι πολύ πιο ανθρώπινο για τους θεατές αλλά και τους αγωνιζόμενους να βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο από το σούρουπο και μετά αποφεύγοντας τον καυτό ήλιο της ερήμου. Έχουν τοποθετηθεί 495 πυλώνες γύρω απ’ όλη την εγκατάσταση με ύψος από 10 – 45 μέτρα ανάλογο το σημείο.

2018 Bahrain Grand Prix, Saturday – Steve Etherington

Το φετινό πρόγραμμα έχει 3 νυχτερινούς αγώνες μαζί με τα GP Σιγκαπούρης και Άμπου Ντάμπι. Η πίστα του Σακχίρ βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας το Μάναμα ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 2004 και όπως όλα τα σύγχρονα σιρκουί, έχει σχεδιαστεί από το Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε.

Το οδόστρωμα της πίστας στο Μπαχρέιν είναι το πιο τραχύ που συναντούν οι ομάδες καθόλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αυτό επιβαρύνει την θερμική καταπόνηση και πτώση στην απόδοση των ελαστικών.

Το φαινόμενο αμβλύνεται κάπως λόγω πτώσης της θερμοκρασίας αέρα και οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα μετά τη δύση του ήλιου. Λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση που υπάρχουν τα πίσω ελαστικά καταπονούνται περισσότερο και θέτουν τελικά το όριο. Το Μπαχρέιν είναι αρκετά απαιτητικό για τα ελαστικά ειδικά στην έξοδο των στροφών. Εκεί όταν ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι για να επιταχύνει και το ελαστικό πασχίζει για πρόσφυση, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πέλματος φτάνει σε κρίσιμα όρια. Η αεροδυναμική απόδοση είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας καθότι υπάρχουν 4 ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300km/h. Οι ομάδες επιλέγουν μέσες κλίσεις στις αεροτομές όμως αυτό οδηγεί σε συμβιβασμό στην σταθερότητα στην είσοδο των στροφών και στο φρενάρισμα. Ως αποτέλεσμα έχουμε μπλοκαρίσματα τροχών και ζημιές στα ελαστικά.

Στην πρώτη στροφή τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 315km/h στα 65km/h μέσα σε απόσταση 130 μέτρων, χρονικά σε 3 sec. Αυτό το φρενάρισμα φορτίζει τα ελαστικά με δυνάμεις της τάξεως των 4.5g. Ως πίστα στο παρελθόν έχει προκαλέσει μερικές έντονες μάχες στρατηγικής στην απαιτητική διαδρομή της. Διαθέσιμες θα είναι οι τρεις πιο σκληρές γόμες στην γκάμα της Pirelli (C1, C2 και C3) που αντιστοιχούν σε σκληρή, μέση και μαλακή επιλογή, με τα συνήθη για φέτος χρώματα: Λευκό, κίτρινο, κόκκινο.

Καθοριστικά σημεία για τον αγώνα

Η επιφάνεια της πίστας στο Μπαχρέιν είναι εξαιρετικά τραχειά. Στην κατασκευή της χρησιμοποιήθηκε Βρετανικός γρανίτης: Αυτός είναι ένας από τους λόγους που επελέγησαν οι τρεις πιο σκληρές γόμες. Η θερμοκρασία οδοστρώματος μειώνεται δραματικά ενόσω νυχτώνει κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τη στρατηγική, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Πέρυσι στο Μπαχρέιν, ο νικητής (Φέτελ) πραγματοποίησε μια αλλαγή, μολονότι οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές. Ο αγώνας εξελίχθηκε σε μάχη στρατηγικής υψηλού επιπέδου, αρκετοί οδηγοί συμπλήρωσαν πολλούς γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών.

Στο Μπαχρέιν παίζει σημαντικό ρόλο η επιτάχυνση, το φρενάρισμα και η ελκτική πρόσφυση. Δεν παίζουν τόσο ρόλο οι γρήγορες καμπές και το όριο έρχεται από τη φθορά των πίσω ελαστικών. Είναι σημαντικό να προσέχουν οι οδηγοί τα πίσω ελαστικά τους. Δεδομένου ότι ο αγώνας και οι κατατακτήριες δοκιμές γίνονται αργά το απόγευμα, η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) είναι η μόνη αντιπροσωπευτική για τις συνθήκες, οπότε ο κύριος όγκος προσομοιώσεων θα συμπιεστεί σ’ αυτά τα 90 λεπτά.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα, ανέφερε μιλώντας για τον αγώνα στο Σακχίρ: “Στο παρελθόν έχουμε δει μερικές συναρπαστικές μάχες στρατηγικής στο Μπαχρέιν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο περσινός αγώνας, ελπίζουμε να υπάρχει αντίστοιχη δυναμική και φέτος. Οι γόμες C1,  C2 που αποτελούν τη σκληρή και μέση επιλογή αυτό το Σαββατοκύριακο, είναι στην πραγματικότητα λίγο πιο μαλακές από τη σκληρή και μέση γόμα που ήταν διαθέσιμες πέρυσι. Λογικά θα ταιριάζουν καλύτερα στα χαρακτηριστικά της πίστας. Μολονότι το κλειδί στο Μπαχρέιν είναι η διαχείριση των πίσω ελαστικών, οι περισσότερες ομάδες δεν πήραν έξτρα σετ από τη σκληρή γόμα. Όμως η πρόκληση παραμένει στο πως θα διαχειριστείς τις απαιτήσεις για πρόσφυση ενόσω η πίστα διαφοροποιείται καθώς πέφτει η θερμοκρασία οδοστρώματος. Όλα αυτά με τερέν την πιο σκληρή άσφαλτο της χρονιάς”.

Αμέσως μετά το Grand Prix του Μπαχρέιν θα διεξαχθεί το πρώτο τεστ μέσα στη σεζόν για το 2019, Τρίτη και Τετάρτη. Οι McLaren και Toro Rosso θα δοκιμάσουν πρωτότυπα ελαστικά της Pirelli για το 2020 διαθέτοντας αμφότερες ένα δεύτερο μονοθέσιο και τις δυο μέρες γι’ αυτό το σκοπό.  Το πρωτάθλημα της Formula 2 ξεκινά στο Μπαχρέιν με μια ενδιαφέρουσα μίξη νέων οδηγών.

Σε αντίθεση με την Aυστραλία οι οδηγοί των Mercedes, Ferrari έχουν κάνει πανομοιότυπη επιλογή ελαστικών για το Μπαχρέιν, όπως και ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν. Ο έτερος οδηγός της Red Bull, Πιερ Γκασλί έχει επιλέξει μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση

 

ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ (σλικ) ΟΡΙΟ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΜΠΕΡ
21.5 psi (εμπρός)|19.0 psi (πίσω) -3.75° (εμπρός) | -2.00° (πίσω)