Εντυπωσιακές επιδόσεις κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ για τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, επιβεβαιώνοντας ότι τα «πακέτα» πουλάνε πλέον περισσότερο στην Ελλάδα, ενώ και η εποχικότητα παρουσιάζει σαφή σημάδια βελτίωσης.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο μέσος ετήσιος δείκτης στις δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφών δραστηριοτήτων, παρουσίασε αύξηση +28,4% το 2018 σε σύγκριση με το 2017, ανεβάζοντας σημαντικά τις επιδόσεις των τουριστικών γραφείων στο σύνολο της περυσινής χρονιάς. Σημειώνεται ότι ο ετήσιος δείκτης του 2018 (133,2 μονάδες) είναι ο υψηλότερος της τελευταίας τετραετίας.

Επιπλέον, ο δείκτης του Δ΄ τριμήνου του 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δ΄ τριμήνου 2017, παρουσίασε αύξηση 31,7%, έναντι αύξησης 5,9% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του έτους 2017 προς το 2016, υποδηλώνοντας σημαντική πρόοδο του ελληνικού τουρισμού σε επίπεδο επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν.

Η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA και ο πρόεδρός της κ. Λύσανδρος Τσιλίδης, θεωρούν ότι η Ελλάδα έχει κάνει ένα βήμα μπροστά όσον αφορά την εποχικότητα, ωστόσο, ο ανταγωνισμός είναι, όπως λέει, μεγάλος:

  • «Ήδη οι ανταγωνίστριες χώρες της Μεσογείου προωθούν το χειμερινό τουρισμό θεωρώντας ότι διαθέτουν προνόμια όπως το κλίμα. Ωστόσο, η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει, με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά, τους χειμερινούς μήνες για προσέλκυση τουριστών, καθώς συνδυάζει στοιχεία που αποτελούν ισχυρά ζητούμενα των σύγχρονων ταξιδιωτών όπως ο πολιτισμός, η ανθρώπινη επαφή και οι μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες, προάγοντας περαιτέρω το concept της ελληνικής φιλοξενίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά