Πόσο αλήθεια μπορεί να κοστίσει το πάτημα ενός λάθους κουμπιού; Πολύ περισσότερο σίγουρα αν η ιστορία αφορά εταιρεία τεχνολογίας.
Εργαζόμενος της Google έκανε ένα κλασσικό λάθος: Πάτησε το λάθος κουμπί…
Μόνο που στην περίπτωση του αναμένεται να κοστίσει στην εταιρεία αρκετά εκατομμύρια…
Κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης, πάτησε ένα κουμπί και εισήγαγε μία ψεύτικη διαφήμιση σε έναν τεράστιο αριθμό ιστοσελίδων και εφαρμογών, αγοράζοντας διαφημιστικό χώρο για την Google.
Το λάθος, που συνέβη στην Καλιφόρνια, προκάλεσε τη «διαφήμιση» που ήταν ένα κενό κίτρινο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο σχήμα, να εμφανιστεί σε πολλά sites και apps στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Αυστραλία για περίπου 45 λεπτά.
Oπως μεταδίδουν οι Financial Times, η Google επιβεβαίωσε το λάθος, ενώ σύμφωνα με πηγή του χώρου, αναμένεται να κοστίσει στην εταιρεία ακόμη και 10 εκατ. δολάρια.
Το γεγονός συνέβη όταν σε μια ομάδα εκπαιδευόμενων διαφήμισης της Google παρουσιάστηκε πώς να χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό σύστημα.
Ένας από τους εκπαιδευόμενους προχώρησε περισσότερο από ό, τι έπρεπε και υπέβαλε πράγματι εντολή παραγγελίας «buy», κάτι που δεν παρατηρήθηκε από κανέναν στη Google για τρία τέταρτα της ώρας, παρά την ευρεία εμβέλεια που έλαβε η διαφήμιση.
Ο εκπαιδευόμενος έκανε παραγγελίες για αγορά διαφημιστικού χώρου με τιμή έως και 10 φορές υψηλότερες από την κανονική τιμή για διαφημίσεις.
Οι παραγγελίες κόστιζαν περισσότερο από 25 δολάρια ανά CPM ή το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις – πολύ υψηλότερο από την τιμή αγοράς των 2 έως 4 δολαρίων για διαφημιστικό χώρο.
Η διαφήμιση τοποθετήθηκε μέσω του AdX της Google, του προγραμματικού συστήματος για την αγορά διαφημιστικού χώρου μέσω δημοπρασίας σε χιλιάδες ιστότοπους και εφαρμογές.