Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) ζει χρυσές εποχές με αύξηση ρεκόρ στη διακίνηση επιβατών. Ταυτόχρονα όμως ρεκόρ καταγράφουν και  οι μη αεροπορικές δραστηριότητες στο Ελ. Βενιζέλος.

  • Τα έσοδα από αεροπορικές δραστηριότητες (αεροπορικές χρεώσεις κ.λπ.) είχαν αύξηση +3,2% το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το περυσινό.
  • Τα έσοδα και λοιπά εισοδήματα από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες έφτασαν τα 77,7 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά +10,6% σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2024.

Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις ισχυρές επιδόσεις των νέων concepts καταστημάτων που ξεκίνησαν στα μέσα του 2024, στην αύξηση του αριθμού των επιβατών, κυρίως από προορισμούς εκτός Σένγκεν με υψηλότερη αγοραστική δύναμη, καθώς επίσης και στην ευνοϊκή σύγκριση σε σχέση με α’ εξάμηνο του 2024, δεδομένου ότι το προηγούμενο έτος είχε επιβαρυνθεί από προσωρινές διακοπές λειτουργίας λόγω εκτεταμένων ανακαινίσεων.

  • Η διοίκηση επαναλαμβάνει στις οικονομικές καταστάσεις την καθοδήγησή της για καθαρά κέρδη πέριξ των 200 εκατ. ευρώ φέτος και το 2026, με στήριξη τόσο από το εναπομείναν μεταφερόμενο ποσό (περί τα 23 εκατ. ευρώ) όσο και από τις ενισχυμένες αποδόσεις λόγω αύξησης κεφαλαίου αεροπορικών δραστηριοτήτων.

Το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου έρχεται φυσικά από τα καταστήματα (50 εκατ.€) ενώ 11,6 εκατ.€ (από 10,8 εκατ. πέρυσι) ήρθαν από το πάρκινγκ.

Μεσοπρόθεσμα, τα έσοδα ανά επιβάτη θα αντιμετωπίσουν πίεση, εξαιτίας των περιορισμών στους διαθέσιμους εμπορικούς χώρους, κατά την περίοδο των κατασκευαστικών εργασιών, οι οποίοι θα αποκαθίστανται σταδιακά, καθώς τα νέα εμπορικά τμήματα του προγράμματος επέκτασης του αεροδρομίου θα τίθενται σε λειτουργία.

Σύμφωνα με τις υφιστάμενες προβλέψεις, τα έσοδα από τις υπηρεσίες στάθμευσης οχημάτων για το 2025 αναμένεται να επηρεαστούν σε μέτριο βαθμό σε συνέχεια της έναρξης των εργασιών κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης τον Ιούλιο του 2025.

Όμως, αυτή η επίπτωση θα μετριαστεί εν μέρει μέσω στοχευμένων δράσεων, όπως η επέκταση των υπαίθριων χώρων στάθμευσης στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις.

Στα κύρια σημεία των αποτελεσμάτων αναφέρεται:

• Η επιβατική κίνηση το 1ο εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε 15,1 εκατ. επιβάτες, αυξημένη 7,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024.

• Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 5,0% σε 308,2 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της αναπροσαρμογής των τελών αεροδρομίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και της ισχυρής επίδοσης των εμπορικών δραστηριοτήτων.

• Το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 59,2%, σύμφωνα με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ.

• Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,1% σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού4, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.

Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 767,2 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA (Τελευταίων Δώδεκα Μηνών) ύψους 1,8x.

• Το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος με την έναρξη κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (MSP) και του νέου βορειοδυτικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (NWA), κατόπιν ανάθεσης μέσω διεθνούς διαγωνισμού.

Περαιτέρω, ολοκληρώνεται η Γενική Μελέτη για την επέκταση του Κεντρικού Αεροσταθμού (MTB) και του Δορυφορικού Αεροσταθμού (STB), ενώ ο κατασκευαστικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου» (Early Contractor Involvement).