Οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν στο μισό τον Απρίλιο ενώ οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τις πωλήσεις τους, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα από τους κατασκευαστές.
Η αμερικανική μάρκα, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της φήμης του επικεφαλής της, του Ελον Μασκ, και μιας γκάμας μοντέλων που έχει παλιώσει, είδε τις ταξινομήσεις οχημάτων της να μειώνονται κατά 52,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο και κατά 46,1% συνολικά από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Το μερίδιο της Tesla στην αγορά έπεσε στο 1,1% τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2025, καθώς πούλησε 41.677 οχήματα έναντι 77.314 κατά την ίδια περυσινή περίοδο.
Επικεφαλής των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2024, η Tesla ξεπεράσθηκε σ’ αυτή την κατηγορία κατά το μήνα Απρίλιο στην Ευρώπη από συνολικά δέκα μάρκες, μεταξύ των οποίων οι Volkswagen (η οποία κάλυψε έτσι την καθυστέρησή της στα ηλεκτρικά οχήματα), BMW, Renault, αλλά και η κινεζική BYD, σύμφωνα με την εταιρεία Jato Dynamics.
Το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV της Skoda (όμιλος Volkswagen), το Elroq, ήρθε πρώτο σε πωλήσεις. Το Model Y της Tesla, πρώην βασιλιάς της αγοράς, είναι ένατο.
Τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν εντούτοις να κατακτούν την ευρωπαϊκή αγορά (+26,4% σε διάστημα έτους), φθάνοντας τον Απρίλιο το 15,3% των πωλήσεων, σύμφωνα με την ACEA.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με πολύ διαφορετικό ρυθμό στις διάφορες χώρες της Ευρώπης, κυρίως ανάλογα με τα πριμ και τα φορολογικά κίνητρα που δίνονται από τις κυβερνήσεις. Η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ιταλία ή η Ισπανία είδαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κάθετα.
«Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων διευρύνονται σιγά-σιγά, όμως η ανάπτυξη παραμένει πολύ σταδιακή και άνιση μεταξύ των χωρών της ΕΕ», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ζίγκριντ ντε Βρις, γενική διευθύντρια της ACEA.
«Για να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα μια συνήθης επιλογή, είναι σημαντικό οι κυβερνήσεις να συνεχίσουν να εξασφαλίζουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις, όπως τα κίνητρα για την αγορά τους και φορολογικά κινητρα, τις υποδομές φόρτισης και τις χαμηλές τιμές του ηλεκτρικού», υπογραμμίζει η Ζίγκριντ ντε Βρις.
Στο πλαίσιο αυτό, με τις πιο προσιτές τιμές τους, τα υβριδικά οχήματα (με μια μικρή μπαταρία που επαναφορτίζεται με την οδήγηση) συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά (+20,8% από την αρχή της χρονιάς), κατακτώντας τμήματα της αγοράς που ανήκαν μέχρι τώρα στα βενζινοκίνητα οχήματα (-20,6%).
Τα επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή υβριδικά οχήματα (plug-in, με κινητήρα βενζίνης και μια ηλεκτρική μπαταρία η οποία μπαίνει στην πρίζα για την επαναφόρτιση) σημείωσαν αύξηση (+7,8%), κυρίως στη Γερμανία και την Ισπανία, και αντιπροσωπεύουν το 7,9% της αγοράς.
Τα κινεζικά οχήματα συνέβαλαν «πολύ» στην επιτυχία των ηλεκτρικών και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών, αναλύει η Jato.
Οι κινεζικές μάρκες, όπως οι BYD, MG, Xpeng ή Leapmotor, κατέγραψαν αύξηση 59% μέσα σε διάστημα ενός έτους στις κατηγορίες αυτές, έναντι 26% για τις άλλες μάρκες.