Η Αρχειοθήκη κατέχει ηγετική θέση στον χώρο των υπηρεσιών Information & Data Management στην Ελλάδα.
Φυλάσσει και διαχειρίζεται το φυσικό αρχειακό υλικό με τον πιο ασφαλή και αποδοτικό τρόπο. Με την πολυεπίπεδη, πολύχρονη εμπειρία και με προσωπικό άνω των 480 εξειδικευμένων εργαζόμενων έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήριά της στην εξυπηρέτηση και των πιο πολύπλοκων αιτημάτων.
Το έγγραφο είναι στο DNA της Αρχειοθήκης, η οποία έχει ήδη επενδύσει στον τομέα του ΑΙ μέσω ενός προϊόντος αιχμής (ιδιόκτητη πλατφόρμα “AI Flows” ) για την αγορά του Intelligent Document Processing (IDP), που έχει ελληνική υπογραφή.
Η Αρχειοθήκη διαθέτει «εμπειρία» στην υποσχόμενη περιοχή του IDP, ιδιόκτητη πλατφόρμα, η οποία επιταχύνει τους χρόνους παράδοσης έργων, και την μεγαλύτερη και κατά τεκμήριο πιο έμπειρη ομάδα στην Ελλάδα σήμερα.
Γι΄αυτά και άλλα πολλά μιλήσαμε με τον κ. Βαγγέλη Καρέλη, Γενικό Διευθυντή Τεχνολογίας και Πληροφορικής (CTIO) της Αρχειοθήκης.
H Αρχειοθήκη αποτελεί τον κορυφαίο θεματοφύλακα και διαχειριστή εγγράφων, αρχείων και data στην Ελλάδα. Περιγράψτε μας τις δραστηριότητες της εταιρείας (business units) και τις υπηρεσίες που προσφέρει συνοπτικά.
Η Αρχειοθήκη είναι ο ηγέτης στον χώρο των υπηρεσιών Information & Data Management στην Ελλάδα, με αποδεδειγμένη εμπειρία στη φυσική και ψηφιακή διαχείριση εγγράφων, δεδομένων και αρχείων. Η εταιρεία απασχολεί άνω των 480 εργαζομένων, οργανωμένων σε 3 εξειδικευμένες τομείς (business units) – Records, Storage & Retrieval Management (RSRM) , Document Processing (DP) & Technology Solutions & Services (TSS).
Οι κύριες δραστηριότητες των πρώτων δύο παραπάνω περιλαμβάνουν:
- RSRM: Φύλαξη, οργάνωση και διαχείριση φυσικών αρχείων σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους υψηλής ασφάλειας.
- DP: Ψηφιοποίηση, κατηγοριοποίηση και αποθήκευση εγγράφων σε ψηφιακή μορφή.
Στον τομέα ευθύνης μου – Τεχνολογικές λύσεις και υπηρεσίες (TSS), αξιοποιώντας ένα πλήρες οικοσύστηµα που περιλαµβάνει τεχνολογικές λύσεις µε εργαλεία τεχνητής νοηµοσύνης (TN) και αυτοµατοποίησης διαδικασιών σε επίπεδο αρχιτεκτονικής και λειτουργίας, εξιδεικευµένες υπηρεσίες, συµβουλευτική και πλήθος συνεργατών, η εταιρεία καλύπτει πλήρως όλη την πορεία ψηφιακού µετασχηµατισµού και µετάβασης στο ΑΙ για τις επιχειρήσεις σε ότι σχετίζεται με το ψηφιακό περιεχόμενο, κείμενα αλλά και τα δεδομένα εν γένει.
Ειδικότερα στον τομέα Τεχνολογικών λύσεων και υπηρεσιών (TSS) οι κύριες δραστηριότητες περιλαμβάνουν τα παρακάτω:
-
- Ευφυής Επεξεργασία Εγγράφου (IDP),
- Διαχείριση Εγγράφου (DM),
- Αυτοματοποίηση Αλληλογραφίας (MA),
- Διαχείριση Συμμόρφωσης, Κινδύνου, Απορρήτου και Διακυβέρνησης Δεδομένων & Τεχνητής Νοημοσύνης,
- Εικονικοί Χώροι Δεδομένων (VDR),
- Εκπρόσωποι Τεχνητής Νοημοσύνης (ChatBot & VoiceBot),
- Διαχείριση Συμβολαίου-Ηλεκτρονική Υπογραφή,
- Υπερ-αυτοματισμοί (RPA/BPA & Process Mining),
- Διαχείριση Επικοινωνίας Πελατών (CCM)
- Υπηρεσίες Συμβουλευτικής, διασύνδεσης μεταξύ συστημάτων και λύσεων καθώς και υπηρεσίες Business Process Outsourcing (BPO)
Με ένα μεγάλο πελατολόγιο, άνω των 400 εταιρειών, μεταξύ αυτών τράπεζες, ασφαλιστικές, καλύπτετε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, έχετε δηλαδή ένα σημαντικό portfolio services. Μπορείτε να μας δώσετε 1-2 παραδείγματα (case studies) λύσεων π.χ. για πελάτη από τον τραπεζικό τομέα (δανειακός φάκελος) ή π.χ. για την Εθνική Ασφαλιστική που σας εμπιστεύτηκε;
Το έγγραφο είναι στο DNA της Αρχειοθήκης, προσφέρουμε φύλαξη, ψηφιοποίηση και τεχνολογικές υπηρεσίες.
Στον τομέα του ΑΙ, ξεκινήσαμε, περίπου πριν 6 χρόνια αντιλαμβανόμενοι τον τεράστιο όγκο χρήσιμης μεν, αλλά δύσκολης στην επεξεργασία πληροφορίας, που βρίσκεται στη μη δομημένη πληροφορία, στη φυσική ή ψηφιακή «χαρτούρα» ή «ψηφιακή γραφειοκρατεία» δηλαδή, που κάποιος χρειάζεται να διαβάσει πρώτα για να δράσει.
Η αυτόματη επεξεργασία αυτών των unstructured data (από pdf μέχρι emails) μπορεί να είναι καίριας σημασίας για τις επιχειρήσεις, ειδικά του τραπεζικού κλάδου. Η ερώτηση ήταν σαφής: Μπορεί το AI να κατανοήσει και να επεξεργαστεί αυτόματα αυτή την πληροφορία εξοικονομώντας χιλιάδες εργατοώρες, κόστος και με τη μέγιστη ταχύτητα και ακρίβεια;
Η απάντηση είναι σίγουρα …ΝΑΙ. Όπως παρουσιάστηκε στο 12th Digital Banking Forum τον Μάρτιο από την Αρχειοθήκη ο δανειακός φάκελος είναι μια τέτοια περίπτωση. Στον τραπεζικό τομέα έχουμε διαχειριστεί με επιτυχία σε πολλαπλούς πελάτες, δανειακούς φακέλους για πράσινα, κόκκινα αλλά και για το μικρό-δάνεια, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους διαχείρισης αυτών, προσφέροντας στους οργανισμούς χρήσιμες πληροφορίες και μεταδεδομένα.
Σχετικά με το project της Εθνικής Ασφαλιστικής (ασφαλιστικός κλάδος), με την βοήθεια του ΑΙ διεκπεραιώνονται με μεγάλο βαθμό αυτοματισμού οι απαιτήσεις ιατρικής ασφάλισης με αποτέλεσμα οι πελάτες της Εθνικής Ασφαλιστικής να πληρώνονται την επόμενη μέρα της υποβολής. Τα οφέλη που παρέχονται σχετίζονται με την αύξηση της παραγωγικότητας, την αύξηση των εσόδων και την εξοικονόμηση κόστους. Επίσης το CEX. Το συγκεκριμένο project είναι στην παραγωγή από τον Ιανουάριο του 2025 – το εγχείρημα παρουσιάστηκε σε πρόσφατο συνέδριο από την Εθνική Ασφαλιστική και την Αρχειοθήκη σε σχετικό fireside chat.
Οι IDP υπηρεσίες μας έχουν αποφέρει απτά αποτελέσματα όσον αφορά επίσης τα παρακάτω:
-
- Επικύρωση πληρωμών για σύνθετα τιμολόγια που αφορούν νομικούς, συμβολαιογράφους και δικαστικούς επιμελητές
- ‘Ελεγχος της ωριμότητας ESG οργανισμών – Βαθμολόγηση ερωτηματολογίων
- Ταυτοποίηση πελάτη/επιχείρησης και επαλήθευση ταυτοπροσωπίας
- Επεξεργασία δανειακών αιτήσεων
- Διαχείριση Τιμολογιών, Δελτίων Παραγγελιών, Φορολογικών Σημειωμάτων, Ισολογισμών, Ταμειακών Αποδείξεων και Ανάλυσης Τραπεζικών Κινήσεων
- ‘Ελεγχος φηφιακών υπογραφών για δαπάνες φαρμάκου
- Διαχείριση Μητρώου Ασθενών και Ιατρικών Αναφορών
Μπορείτε να μας αναλύσετε πιο διεξοδικά τις παρεχόμενες λύσεις και υπηρεσίες ψηφιακών εγγράφων και περιεχομένου;
Αναλυτικότερα οι δραστηριότητες των Τεχνολογικών λύσεων και υπηρεσιών (TSS) της Αρχειοθήκης περιλαμβάνουν
- Ευφυής Επεξεργασία Εγγράφου (IDP): Υπηρεσία που σχετίζεται με το ψηφιακό έγγραφο, την εξαγωγή του περιεχομένου του και την κατηγοριοποίηση του με την χρήση τεχνολογιών Τεχνητής Νοημοσύνης όπως η Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (NLP), η Αναγνώριση Οπτικών Χαρακτήρων (OCR), η Υπολογιστική Όραση (CV) , η Μηχανική Μάθηση (ML), τα Μοντέλα Μεγάλων Γλωσσών (LLMs) και η Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI). Οι υπηρεσίες Ευφυούς Επεξεργασίας Εγγράφων περιλαμβάνουν εξειδικευμένα εργαλεία ενσωμάτωσης δεδομένων που καθιστούν ικανή την αυτοματοποιημένη εξαγωγή δεδομένων από το περιεχόμενο πολλαπλών μορφών και διατάξεων εγγράφων. Οι λύσεις Ευφυούς Επεξεργασίας Εγγράφων δέχονται δεδομένα από διασυνδεμένες εφαρμογές και ροές εργασιών, και παρέχονται είτε σαν προϊόν λογισμικού (PaaS) είτε σαν υπηρεσία λογισμικού (SaaS). Η Αρχειοθήκη παρέχει τις υπηρεσίες μέσω της ιδιόκτητης πλατφόρμας της “AI Flows”
- Διαχείριση Εγγράφου (DM): Η διαχείριση εγγράφου αναφέρεται σε εργαλεία και πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την συλλογή, την αποθήκευση, την επεργασεία και την πρόσβαση σε έγγραφα και περιεχόμενο για την υποστήρικη προσωπικών, ομαδικών και εταιρικών αναγκών.. Καθιστά μεγάλης κλίμακας οργανισμούς να αποθηκεύουν, οργανώνουν και ανακτούν έγγραφα και το περιεχόμενο τους με την χρήση έτοιμων εταιρικών λύσεων. Η Αρχειοθήκη παρέχει αυτές υπηρεσίες μέσω της σουίτας του “ELO” από την ELO.
- Αυτοματοποίηση Αλληλογραφίας (MA): Η αυτοματοποίηση της αλληλογραφίας είναι η διαδικασία λήψης και επεξεργασίας της εισερχόμενης αλληλογραφίας ώστε τα δεδομένα που περιέχονται να μετατρέπονται σε δομημένη, ευφυή πληροφορία για να μπορεί να ενσωματωθεί στις υπάρχουσες ροές και συστήματα. Η Αρχειοθήκη παρέχει τις συγκεκριμένες BPO υπηρεσίες μέσω της ιδιόκτητης πλατφόρμας IDP “AI Flows” και της λύσης Διαχείρισης Εγγράφων (DM) του ELO.
- Διαχείριση Συμμόρφωσης, Κινδύνου, Απορρήτου και Διακυβέρνησης Δεδομένων & Τεχνητής Νοημοσύνης. Εντατικοποίηση της διαχείρισης κινδύνου, ενίσχυση της συμμόρφωσης, βελτιστοποίηση των στρατηγικών δεδομένων για καινοτομία – όλα υπό την ικανοποίηση των ρυθμιστικών και πελατειακών απαιτήσεων. Η Αρχειοθήκη παρέχει τις υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας “OneTrust” της Onetrust
- Εικονικοί Χώροι Δεδομένων (VDR): Διευκόλυνση της διαδικασίας ελέγχου σε συγχωνεύσεις και εξαγορές, εισαγωγών εταιρειών σε χρηματιστήρια, ιδιωτικές χρηματοδοτήσεις, άντλησης ιδιωτικών κεφαλαίων και άλλες παρόμοιες επιχειρηματικές συναλλαγές. Η Αρχειοθήκη παρέχει τις υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας “Venue” της DFIN
- Εκπρόσωποι Τεχνητής Νοημοσύνης (ChatBot & VoiceBot): Μετασχηματισμός του τρόπου με τον οποίο επικοινωνούν οι επιχειρήσεις με τους πελάτες τους μέσω ΤΝ. Οι εκπρόσωποι ΤΝ μιμούνται τους υπαλλήλους μίας εταιρείας. Αυτοί οι εκπρόσωποι χειρίζονται κοινά και επαναλαμβανόμενα αιτήματα πελατών. Η Αρχειοθήκη παρέχει αυτές τις υπηρεσίες σε συνεργασία με την SmartRep.
- Διαχείριση Συμβολαίου-Ηλεκτρονική Υπογραφή: Η κύρια προσφερόμενη υπηρεσία είναι η “Ηλεκτρονική Υπογραφή”, ένα εργαλείο που επιστρέπει την υπογραφή ενός εγγράφου ψηφιακά από οποιαδήποτε τοποθεσία και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Η Αρχειοθήκη παρέχει αυτές τις υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας “Docusign” της Docusign
- Υπερ-αυτοματισμοί (RPA/BPA & Process Mining): Η υπερ-αυτοματοποίηση βασισμένη στις λειτουργίες της επιχείρησης αφορά την δομημένη προσέγγιση των οργανισμών να εντοπίζουν γρήγορα, να περνάνε από έλεγχο και να αυτοματοποιούν όσες περισσότερες επιχειρησιακές και τεχνολογικές διαδικασίες μπορούν. Η υπερ-αυτοματοποίηση περιλαμβάνει την ενορχηστρωμένη χρήση πολλαπλών τεχνολογιών, εργαλείων ή λύσεων για τα βέλτιστα επιχειρηματικά αποτελέσματα. Περιλαμβάνει, και όχι μόνο, την ΤΝ, την μηχανική μάθηση, τις υποδομές λογισμικού βασιζόμενες σε συμβάντα, την ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών, τις διασυνδεμένες πλατφόρμες που παρέχονται σαν υπηρεσία, τα πακέτα λογισμικού και τα εργαλεία αυτοματισμού διαδικασιών / εργασιών. Η Αρχειοθήκη παρέχει τις υπηρεσίες μέσω των προϊόντων της “Microsoft”
- Διαχείριση Επικοινωνίας Πελατών (CCM): Η Διαχείριση Επικοινωνίας Πελατών Υποστηρίζει την παραγωγή εξατομικευμένων μηνυμάτων προς τους πελάτες, προωθητικό διαφημιστικό περιεχόμενο, προώθηση νέων προϊόντων και συναλλακτικών εγγράφων. Παραδίδει στοχευμένα μηνύματα μέσω ενός μεγάλου έυρους μέσων επικοινωνίας όπως τα μηνύματα κινητής τηλεφωνίας, η ηλεκτρονική αλληλογραφία, οι ιστοσελίδες, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το εκτυπωμένο υλικό.
- Επιπρόσθετα η Αρχειοθήκη παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής για όλες τις προαναφερθήσες υπο-υπηρεσίες, υπηρεσίες διασύνδεσης μεταξύ συστημάτων και λύσεων καθώς και υπηρεσίες Business Process Outsourcing (BPO) με αιχμή την τεχνολογία.
Οι παραπάνω υπηρεσίες στον τομέα της Τεχνολογίας προσφέρονται στην Ελληνική αγορά από την ομάδα Τεχνολογίας και Πληροφορικής της Αρχειοθήκης, η οποία αποτελείται σήμερα από σχεδον 50 επαγγελματίες. Σημαντικό μέρος της ομάδας είναι το Κέντρο Αριστείας (Center of Excellence) για την ΤΝ το οποίο ξεκίνησε το 2019 με εξειδίκευση σε μοντέλα ΤΝ για ροές εργασίας και διαδικασίες που σχετίζονται με τα ψηφιακά έγγραφα. Σήμερα το Κέντρο Αριστείας απασχολεί 22 επαγγελματίες υψηλής ειδίκευσης με πολύ ισχυρό ακαδημαϊκό υπόβαθρο. Οι ΤΝ μηχανικοί μας έχουν εκπαιδεύσει, παραµετροποιήσει ή χρησιμοποιήσει παραπάνω από 100 μοντέλα.
Στο σύγχρονο επιχειρείν, η κυβερνοασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα της διακυβέρνησης των εταιρειών που στοχεύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι εταιρείες καλούνται να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν μια σύγχρονη στρατηγική γύρω από το θέμα του cyber-security. Εσείς ως Αρχειοθήκη είστε ένας αξιόπιστος provider λύσεων. Tι προτείνετε ως εταιρεία στον τομέα αυτό;
Η ασφάλεια έχει δύο πτυχές. Όταν µιλάµε για την ενσωµάτωση της τεχνητής νοηµοσύνης, είναι σηµαντικό να διασφαλίσουµε την αξιοπιστία και να την καταστήσουµε έµπιστη. Για να γίνει αυτό, πρέπει τα µοντέλα που χρησιµοποιούµε να είναι ανοιχτά. Να ξέρεις µε ποια δεδοµένα έχουν εκπαιδευτεί. Να γνωρίζεις εάν εµπεριέχουν κάποια προκατάληψη και να διαθέτεις την απαραίτητη εξήγηση για τον τρόπο µε τον οποίο προκύπτουν οι απαντήσεις που δίνουν.
Τα μοντέλα που αναπτύσσουμε βασίζονται σε ανοιχτά μοντέλα και είναι ειδικά εκπαιδευμένα στις ανάγκες τους. Αυτό καθιστά τη λύση επίσης βιώσιμη και ανθεκτική στο μέλλον, χωρίς να εξαρτάται από έναν εξωτερικό πάροχο που μπορεί αύριο να αλλάξει, να καταργήσει ή να αναβαθμίσει ένα μοντέλο, επηρεάζοντας απρόβλεπτα όμως τη λειτουργία της λύσης στην οποία έχει επενδύσει ο πελάτης.
Όσον αφορά, τη δεύτερη πτυχή, αυτήν της κυβερνοασφάλειας, χρησιμοποιούμε λύσεις ασφαλείας που προλαµβάνουν, παρά ανταποκρίνονται αντιδραστικά. Γι’ αυτό και επενδύουµε σε λύσεις data security και identity management, µε στόχο τα δεδοµένα να έχουν ασφάλεια εγγενώς και σε πιο χαµηλό επίπεδο. Ειδικότερα στο ερώτημά σας σχετικά με την κυβερνοασφάλεια στην πλατφόρμα μας AI Flows που βασίζεται στο cloud, εφαρμόζουμε μια πολυεπίπεδη προσέγγιση. Σε application layer (Layer 7 κατά μοντέλο OSI), ο έλεγχος για αυθεντικοποίηση χρηστών και εφαρμογών επιτυγχάνονται μέσω JWT (JSON Web Tokens), διασφαλίζοντας ότι μόνο εξουσιοδοτημένες οντότητες έχουν πρόσβαση στις ροές ΤΝ. Στο presentation layer (Layer 6), χρησιμοποιούμε mTLS (Mutual TLS) για την κρυπτογράφηση της εισερχόμενης και εξερχόμενης κίνησης δεδομένων, καθώς και για την ενδοδικτυακή κρυπτογράφηση ανά πελάτη, προστατεύοντας την εμπιστευτικότητα και την ακεραιότητα των δεδομένων κατά τη μεταφορά τους. Επιπλέον, ενισχύουμε την ασφάλεια σε επίπεδο service mesh μέσω του Istio, παρέχοντας προηγμένες δυνατότητες ελέγχου κυκλοφορίας, πολιτικών ασφαλείας και παρατηρησιμότητας μεταξύ των μικροϋπηρεσιών. Σε επίπεδο δικτύου (Layer 3), λειτουργεί μια κεντρική πύλη εισόδου με firewall, ενώ εφαρμόζεται αυστηρή τμηματοποίηση υποδικτύου ανά περιβάλλον πελάτη και μια εξειδικευμένη multi-tenant στρατηγική για την εγκαθίδρυση πλήρους απομόνωσης τύπου “Chinese walls” μεταξύ των ροών δεδομένων διαφορετικών πελατών. Τέλος, στο φυσικό επίπεδο (Layer 1) αξιοποιούμε τις υποδομές και τα μέτρα ασφαλείας του GCP (Google Cloud Platform) για την προστασία των υποκείμενων φυσικών πόρων.
Σε ό,τι αφορά τα εργαλεία και τις επιχειρησιακές πρακτικές για την ασφάλεια της πλατφόρμας, ενσωματώνουμε τεχνολογίες αιχμής για την συνεχή παρακολούθηση και τον έλεγχο της ασφάλειας τόσο στις καθημερινές λειτουργίες όσο και στο παραγωγικό περιβάλλον.Διαθέτουμε ισχυρές στρατηγικές version control και backup για την προστασία από απώλεια δεδομένων και την διασφάλιση της συνέχειας των λειτουργιών. Παράλληλα, εφαρμόζουμε αυτοματοποιημένες τεχνικές rollback/self-heal που επιτρέπουν την ταχεία ανάκαμψη σε προηγούμενες σταθερές καταστάσεις σε περίπτωση αστοχιών ή περιστατικών ασφαλείας. Επιπλέον, ακολουθούμε πολιτικές ελάχιστης απαραίτητης διατήρησης πληροφοριών, μειώνοντας την επιφάνεια έκθεσης και συμμορφούμενοι με τις αρχές της ιδιωτικότητας δεδομένων, διασφαλίζοντας έτσι ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο κυβερνοανθεκτικότητας για τις ροές ΤΝ εντός της πλατφόρμας “AI Flows”.
Eίστε ένας provider λύσεων ΑΙ document και content με τη δική σας πλατφόρμα. Yπάρχει κάποιο προϊόν που σχεδιάζετε να λανσάρετε στην αγορά; Πείτε μας λίγα λόγια για το κομμάτι του Ιntelligence Document Processing που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Πρόσφατα, τoν Αύγουστο του 2024 λανσάραμε το «ΑΙ flows” ένα νέο προϊόν στον ανερχόμενο τομέα του Intelligent Document Processing (Ευφυής Επεξεργασία Εγγράφων). Χρησιμοποιεί ΤΝ για να επεξεργάζεται έγγραφα και να εξάγει αυτόματα χρήσιμες πληροφορίες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την αναγνώριση διαφόρων καταχωρίσεων, την εξαγωγή δεδομένων και τη δημιουργία επεξεργάσιμων μορφών πληροφορίας για περαιτέρω ανάλυση. Εχουμε εστιάσει στο μη ή μερικώς δομημένο έγγραφο για το οποίο τα μοντέλα μας πετυχαίνουν ακρίβεια πολύ κοντά στο 100% με αποτέλεσμα ο αυτοματισμός να είναι σχεδόν απόλυτος. Είναι μια αμιγώς cloudική λύση που την παρέχουμε SaaS ή PaaS. Η λύση έχει έναν 24μηνο οδικό χάρτη περαιτέρω υλοποιήσεων με στόχο να αποτελέσει επιλογή για επιπλέον οργανισμούς στον τραπεζικό και άλλους τομείς με έτοιμα Use Cases που απαντούν σε πραγματικές ανάγκες.
Το “AI Flows” υποστηρίζει την επεξεργασία εγγράφων, εικόνων και κειμένων και λειτουργεί ως ένα σύστημα ενορχήστρωσης επιχειρησιακών ροών με πληθώρα εργαλείων. Μέσω του “AI Flows”, παρέχουμε τόσο τα δικά μας εξειδικευμένα μοντέλα ΤΝ, όσο και πρόσβαση σε κορυφαία μοντέλα τρίτων παρόχων. Το «AI Flows» έχει ήδη επεξεργαστεί περισσότερα από 10 εκατομμύρια έγγραφα με δυνατότητες AI, αναβαθμίζοντας ριζικά την ακρίβεια, την ταχύτητα και την απόδοση των επιχειρησιακών ροών εγγράφων.
Στην καρδιά της τεχνολογίας αυτής, όπως και κάθε επιτυχημένης προσπάθειας, βρίσκονται πάντα οι άνθρωποι. Η πλατφόρμα μας δημιουργήθηκε στην Ελλάδα από μια ομάδα με πάθος, που κινείται στην αιχμή της τεχνολογίας.
Ασχολείστε ενεργά και με επιτυχία με τον τομέα φύλαξης και ψηφιοποίησης εγγράφων. Μπορείτε να μας μιλήσετε με «νούμερα»; Πόσο όγκο εγγράφων και πόσο γρήγορα ψηφιοποιείτε; Πόσο χρήσιμη είναι η χρήση ΑΙ και νέων τεχνολογιών σε όλη αυτή τη διαδικασία;
Η Αρχειοθήκη διαχειρίζεται πάνω από 2,5 εκατομμύρια κιβώτια φυσικών αρχείων, αποθηκευμένα σε πλήρως ασφαλή και πιστοποιημένα κέντρα σε 11 τοποθεσίες ανά την Ελλάδα. Παράλληλα, διαθέτει 5 υπερσύγχρονα κέντρα ψηφιοποίησης εγγράφων, με συνολική παραγωγική δυνατότητα που ξεπερνά τα 100 εκατομμύρια σελίδες ανά έτος.
Μέχρι σήμερα, οι ψηφιακές λύσεις της Αρχειοθήκης έχουν αντλήσει δεδομένα από περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο σελίδες, ενώ αποτελεί τον αξιόπιστο στρατηγικό συνεργάτη στη Διαχείριση Πληροφοριών για περισσότερους από 400 πελάτες σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους στην Ελλάδα. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός, οι αυτοματισμοί και οι in-house ομάδες εξειδικευμένων επαγγελματιών επιτρέπουν στην εταιρεία να επεξεργάζεται εκατοντάδες χιλιάδες σελίδες ημερησίως, με υψηλή ακρίβεια, ταχύτητα και πλήρη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας πληροφορίας.
Δραστηριοποιήστε εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην Ελλάδα με μεγάλο portfolio, έχετε σκεφτεί ποτέ να κάνετε το επόμενο βήμα για τις αγορές του εξωτερικού;
Πιστεύουμε πολύ στις συνεργασίες και στους ανθρώπους. Διαθέτουµε µια τοπική οµάδα Τεχνολογίας και Πληροφορικής η οποία µεγαλώνει συνεχώς. H Αρχειοθήκη έχει εφαρμόσει ένα πρόγραμμα συνεργασιών µε το τεχνολογικό οικοσύστηµα θέτοντας γερά θεμέλια για την καινοτομία. Συγκεκριμένα για τον τομέα της ΤΝ, είμαστε σε στενή συνεργασία με τα κέντρα Δημόκριτος & Αθηνά για προγράμματα, επίσης με την Endeavor Greece και τον ΣΕΒ σε πολλαπλά επίπεδα. Πολύ σημαντική στον τομέα της ΤΝ είναι σίγουρα η συνεργασία μας με τους hyperscalers, την Google αλλά και την Microsoft, επίσης χρησιμοποιούμε τεχνολογίες IBM. Σε ότι αφορά τους υπόλοιπους τομείς δραστηριοτήτων οι παραδοσιακοί µας συνεργάτες (ELO, DFIN) ενισχύονται και καινούργιοι συνεργάτες (OneTrust, Microsoft, SmartRep, DocuSign) ενσωµατώνονται στην ευρύτερη οικογένειά µας.
Σχετικά με την ερώτησή σας για τις αγορές του εξωτερικού, πρόκειται να ανακοινώσουμε τα σχέδιά μας σύντομα, καθώς αυτό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του επιχειρηματικού πλάνου της Αρχειοθήκης για την περίοδο 2025-2029, το οποίο εκπονήθηκε τον Δεκέμβριο του 2024. Σύμφωνα με αυτό, η εταιρεία πραγματοποιώντας ένα “wise pivot” στην τεχνολογία με αιχμή την ΤΝ, πρόκειται να προσφέρει υπηρεσίες Intelligent Document Processing (IDP) – Ευφυής Επεξεργασία Εγγράφων – χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη λύση “AI Flows” εκτός συνόρων. Ως εταιρεία, ενδιαφερόµαστε πρωτίστως για το πώς ο τομέας του IDP θα εξελιχθεί ουσιαστικά. Η Gartner προβλέπει ότι το μέγεθος της αγοράς IDP παγκοσμίως θα φτάσει τα 2,09 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2026 -CAGR 13% από το 2021 έως το 2026. Επίσης η Deloitte/Techavio προβλέπει ότι το IDP θα αναπτυχθεί με CAGR 41%, φτάνοντας τα 9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2028.
Ειδικά για τον τραπεζικό τομέα, η ΤΝ και το GenAI είναι ένας καταλύτης για συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης. Οι πρόσφατες εξελίξεις στη GenAI, που καθοδηγούνται από την εισαγωγή μιας σειράς θεμελιωδών μοντέλων και νέων εργαλείων, ανοίγουν νέες δυνατότητες για τις τράπεζες. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Ευφυής Επεξεργασία Εγγράφων είναι μια «πιθανή νίκη» για τις τραπεζικές επιχειρήσεις. Το IDP είναι μια περιοχή που συνδυάζει υψηλή βιωσιμότητα με υψηλή αξία μεταξύ των περιπτώσεων χρήσης που επηρεάζονται από τη Gen-AI. Η Αρχειοθήκη διαθέτει «εμπειρία» σε αυτήν την υποσχόμενη περιοχή, ιδιόκτητη πλατφόρμα, η οποία επιταχύνει τους χρόνους παράδοσης έργων, και την μεγαλύτερη και κατά τεκμήριο πιο έμπειρη ομάδα στην Ελλάδα σήμερα. Τα παραπάνω θεωρώ αποτελούν συστατικά επιτυχίας για τα επόμενα βήματα που εμπεριέχουν ανάπτυξη και σε αγορές στο εξωτερικό. Και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που μπορούμε να παρέχουμε αυτή την δυνατότητα, μέσω ενός προϊόντος αιχμής (ιδιόκτητη πλατφόρμα “AI Flows” ) για την αγορά του IDP, που έχει ελληνική υπογραφή.