Μπορεί να μην ταιριάζει απόλυτα με το γενικότερο κλίμα της μιζέριας και της φτώχειας που καλλιεργούν συγκεκριμένοι παράγοντες του δημοσίου βίου, η αλήθεια όμως είναι ότι οι τιμές στο σούπερ μάρκετ τους τελευταίους 7 μήνες  δείχνουν σαφείς πτωτικές τάσεις.

Οπως αποκαλύπτει η έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η νέα ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης αυστηροποίησε το θεσμικό πλαίσιο (π.χ. Απαγόρευση προωθητικών ενεργειών σε περίπτωση  ανατιμήσεων 6969/2024) και αύξησε τους ελέγχους και τα πρόστιμα.

Παράλληλα τον Οκτώβριο ξεκίνησε η εφαρμογή της  εθελοντικής πρωτοβουλίας για μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Το γεγονός ότι αυξήθηκαν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο δείχνει ότι οι πολιτικές παρεμβάσεις τελικά έχουν αποτέλεσμα.

Για πρώτη φορά, μετά από 3 ολόκληρα χρόνια, η Ελλάδα καταγράφει μείωση τιμών στα τρόφιμα των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.

Ο πενταπλασιασμός των προστίμων που ανακοίνωσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος μόλις ανέλαβε το Υπουργείο Ανάπτυξης, μαζί με την εντατικοποίηση των ελέγχων και τα διάφορα «καλάθια», οδήγησαν στο -0,2% του Δεκεμβρίου στον συγκεκριμένο σύνθετο δείκτη των τροφίμων του αλκοόλ και των καπνικών.

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι τα στοιχεία των ίδιων των εταιρειών (FMCG Market Dynamics) που δείχνουν ότι για πρώτη φορά η ονομαστική αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ ταυτίζεται με την αύξηση του όγκου συναλλαγών και όχι στην αύξηση των τιμών.

Το 2023, η ονομαστική αύξηση του τζίρου ήταν +10,2% και η αύξηση του όγκου συναλλαγών -0,7%.

Το 2024 τα στοιχεία δείχνουν ότι τα δύο μεγέθη (όγκος και τζίρος) αυξάνονται ομοιόμορφα.

Το φάντασμα της ακρίβειας δεν έφυγε από την ζωή των Ελλήνων.

Απλά μετακόμισε από τα σούπερ μάρκετ, στις υπηρεσίες, την Ενέργεια και το κόστος Στέγασης…