Οι παραγγελίες νεότευκτων αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, ενώ η δραστηριότητα της S&P παρέμεινε επίσης έντονη, λόγω της αυξημένης ζήτησης για ξηρά φορτία χύδην. Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή του, ο ναυλομεσίτης Banchero Costa ανέφερε ότι «η Pioneer Bulk με έδρα τη Σιγκαπούρη, μετά το ντεμπούτο της στη σκηνή του Newbuilding με παραγγελία για 8 x δεξαμενόπλοια επανήλθε με παραγγελία για 6 x 63.500 dwt Ultramax BC στο Jiangsu New Hantong στα 34 $ εκατ. το καθένα. Ο Έλληνας ιδιοκτήτης Newport S.A. φημολογείται ότι προχώρησε στην παραγγελία 3 x 84.000 dwt Kamsarmax στο ναυπηγείο της Oshima.
Το τίμημα παρέμεινε άγνωστο, ενώ η παράδοση αναμένεται από τον Νοέμβριο του 2025 έως τον Δεκέμβριο του 2026.
Ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης και οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνέχισαν να πρωτοστατούν: η Dynacom του Γ. Προκοπίου πρόσθεσε 8 x Suezmax πλοία στις παραγγελίες της στην κινεζική New Times Shipbuilding ( όπου έχει και LR1 και VLCC υπό κατασκευή), αφού παρήγγειλε τα 2 πρώτα Suezmaxes μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο. Δεν αποκαλύφθηκαν επίσημες πληροφορίες σχετικά με την τιμή, αλλά αναμένεται να είναι περίπου 80 εκατομμύρια δολάρια ανά plo;io.
Η Navios Maritime sυμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου επέστρεψε στο διεθνές ναυπηγείο Zhoushan Changhong της Κίνας για 2 επιπλέον LR2 (τοποθετημένα πλυντήρια και έτοιμη μεθανόλη LNG). Οι παραδόσεις ορίστηκαν τον Μάρτιο και τον Σεπτέμβριο του 2027. Η παραγγελία ανεβάζει σε συνολικά 6 τις παραγγελίες νεότευκτων σε αυτό το ναυπηγείο από τη Navios.
Η Union Maritime με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο επέλεξε το Wuhu Shipyard για να κατασκευάσει 2 x 49.000 dwt MR2 (έτοιμο μεθανόλη) στην τιμή των 44 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. Η παράδοση αναμένεται τον Μάρτιο και τον Σεπτέμβριο του 2026, με δυνατότητα προσθήκης 2 ακόμη.
4 επιπλέον δεξαμενόπλοια 18.500 dwt (IMO 2/μεθανόλη) προστέθηκαν στην παραγγελία της Union Maritime στην τιμή των 31 εκατ. $ το καθένα, προγραμματισμένα για όλο το 2026. Η Pan Ocean συνδέθηκε με μια παραγγελία 4 x 59.000 dwt MR2 στην HMD στην τιμή-ρεκόρ των 51,75 εκατ. $ ανά πλοίο σπάζοντας το φράγμα των 50 εκατ. $ για πρώτη φορά από την κρίση του 2008.
Το πρώην Jiangzjou Union Shipbuilding, που τώρα μετονομάστηκε σε New Jiangzhou Shipbuilding, έχει εξασφαλίσει μια παραγγελία για 4 x duplex για δεξαμενόπλοια χημικών από ανοξείδωτο χάλυβα για παράδοση το 2028 από την ολλανδική Mercurius Shipping.