Σήμερα- εκτός εξαιρετικού απροόπτου η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών των 8 σχημάτων που διεκδικούν την νέα σύμβαση της “Αττικής Οδού”.
Η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο του 2024, η νέα είναι 25ετούς διάρκειας και θα εξασφαλίζει σημαντική ρευστότητα σε όποιον την υπογράψει.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ-AVAX, υφιστάμενο σχήμα εκμετάλλευσης-διαχείρισης προσέρχονται με την γαλλική Meridian (αντικατέστησε την επίσης γαλλική Ardian) και εκ των ισχυρών διεκδικητών της νέας σύμβασης.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos-Vinci, όμιλος Κοπελούζου-Macquarie, Intrakat με Brisa και Rubicone αποτελούν τους 4+ ΕΛΛΑΚΤΩΡ-AVAX ελληνικού ενδιαφέροντος διεκδικητές.
Την 8άδα συμπληρώνουν, η ισπανική Abertis, η ιταλική INC Spa και το γαλλο-ολλανδικό σχήμα Egis-Vauban-Dif.
- Οι 3 ξένοι κατεβαίνουν αυτόνομα-χωρίς ελληνική σύμπραξη- αν και πληροφορίες της τελευταίας στιγμής άφηναν μικρό ενδεχόμενο η Abertis να αναθεωρήσει την τακτική της, πιθανόν στην συνέχεια της διαδικασίας.
Η εικόνα που έχουν οι αρμόδιοι είναι ότι περιμένουμε 7 προσφορές, καθώς το σχήμα, με τη γνωστή Εgis ενημέρωσε το ΤAΙΠΕΔ ότι δεν θα καταθέσει προσφορά.
- Συνεπώς, πάμε σε μια μάχη για επτά διεκδικητές, με τους Ισπανούς (Abertis), τους Αυστραλούς (Macquarie) και τους Ιταλούς (Gruppo Fininc) να συγκροτούν την κατηγορία των αλλοδαπών υποψηφίων…
Δεδομένης της πρότερης θητείας του Χρήστου Σταϊκούρα στο υπ.Οικονομικών και ως προϊσταμένου του Υπερταμείου, ο νέος υπουργός Υποδομών γνωρίζει ενδελεχώς τα του διαγωνισμού, για αυτό και δεν υπήρξε από την πλευρά του καν η παραμικρή σκέψη για ενδεχόμενη νέα παράταση.
Από τις πιο αποδοτικές συμβάσεις παραχώρησης στην Ευρώπη, θα συνεχίσει να εισφέρει έσοδα στους υφιστάμενους μετόχους και μετά τον Οκτώβριο 2024, ακόμη και εάν τη νέα σύμβαση αναλάβει άλλο σχήμα.
Κατατοπιστικός ο Χρήστος Ιωάννου ανέφερε- σε ενημέρωση αναλυτών- πως η εταιρεία έχει να εισπράξει 100 εκατ.€, μέχρι την λήξη της σύμβασης 100 εκατ.€ , ενώ στα 300 εκατ.€ υπολογίζονται τα έσοδα (μέσω επιστροφών κεφαλαίου) μέχρι το 2027 ( ! ).
Από αυτά 90 εκατ. αντιστοιχούν στην AVAX (καθώς έχει λάβει ήδη μέρος της επιστροφής κεφαλαίου/2021), ενώ περί τα 90 – 100 εκατ.€ μέσω μερίσματος θα διανεμηθούν το 2025 (χρήσης 2024).