Στο Panel ΙΙI του DBFO23 με τίτλο «Πώς προσαρμόζονται οι τράπεζες στα δεδομένα της digital εποχής» και συντονιστή τον δημοσιογράφο Δημήτρη Μαλλά, η κα Σοφία Γαλάτουλα, Επικεφαλής Προϊόντων της tbi bank στην Ελλάδα, ανέφερε ότι «η πανδημία άλλαξε όλους τους κλάδους. Το δικό μας μοντέλο ήταν ήδη ψηφιακό. Εκεί ωστόσο που είδαμε μεγάλη αλλαγή ήταν το πελατολόγιο. Ηρθαν πολλοί σ’ εμάς που δεν ήταν αρχικά στο target group. Μεγαλύτερες ηλικίες, πιο παραδοσιακές επιχειρήσεις κλπ. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη. Είναι να γίνουν πολλά ακόμα».

Η ίδια σημείωσε ότι «θέλουμε να βρισκόμαστε εκεί που είναι η ανάγκη του κάθε πελάτη. Θέλουμε να εξυπηρετήσουμε όλους αυτούς που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις ελληνικές τράπεζες», ενώ επεσήμανε ότι «η μεγαλύτερη πρόκληση σημερα είναι η ταχύτητα.  Ο πελάτης από εμάς περιμένει άμεση ανταπόκριση. Χρειάζεται πολύ μεγάλη αυτοματοποίηση και ψηφιακά εργαλεία». Για το μέλλον, εκτίμησε ότι «η χρήση της ΑΙ θα αυξηθεί πάρα πολύ σε όλα τα επίπεδα. Ηδη επενδύουμε σε όλες αυτές τις τεχνολογίες».

Η κα Έφη Μπήτρου, Director, Head of Digital Business, Εθνική Τράπεζα, ανέφερε ότι «Την covid εποχή χαρακτήρισε η ενίσχυση του digital, με ραγδαία αύξηση των ψηφιακών συναλλαγών. Ως συνέπεια αυτού, είχαμε και την αύξηση των περιστατικών απάτης. Αποτελεί μια ανησυχητική πραγματικότητα και πλέον οι τράπεζες έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, αποτρέποντας τα περισσότερα περιστατικά».  Η ίδια επεσήμανε ότι «Χρειάζεται περαιτέρω εκπαίδευση και των πελατών. Οι τράπεζες έμαθαν να λειτουργούν χωρίς την αμεσότητα του καταστήματος. Εξοικειώθηκαν με τις εξ’ αποστάσεως συναλλαγές. Στο πλαίσιο αυτό, αλλάζουν και τα customers journeys, με κοινό παρονομαστή την καλύτερη δυνατή εμπειρία του πελάτη. Βλέπουμε λοιπόν ότι θέλουμε να βρισκόμαστε παντού, όπου βρίσκεται ο πελάτης μας και όποτε μας χρειάζεται». Προς την κατεύθυνση αυτή η Εθνική θα διαθέσει το επόμενο διάστημα νέες υπηρεσίες και εργαλεία για τις ανάλογες ηλικιακές ομάδες. Η κα Μπήτρου σημείωσε ότι σήμερα την μεγαλύτερη πρόκληση για μία συστημική τράπεζα αποτελούν οι fintech και οι challengers.

Ο κ. Άγγελος Φιλίππου, C.I.O. & C.T.O. of Cooperative Bank of Epirus, ανέφερε: «Παρ’ότι είμαστε μια μικρή περιφερειακή τράπεζα έχουμε κάνει μεγάλα βήματα, ήδη από την προ covid εποχή. Γι’ αυτό αποκτήσαμε και τον ρόλο του εκπαιδευτή. Άλλαξε η νοοτροπία του κόσμου. Φέραμε κοντά στις νέες τεχνολογίες τις μεγαλύτερες ηλικίες». Όπως ο ίδιος ανέφερε, τις επόμενες ημέρες η Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου θα κυκλοφορήσει νέες κάρτες. «Έχουμε επενδύσει πολύ στο ΑΙ, κυρίς στο κομμάτι της ασφάλειας. Μας ενδιαφέρει και η επαφή στο κατάστημα, λόγω του τοπικού χαρακτήρα. Πρέπει να συνεχίσουμε να ακούμε τους πελάτες μας, ενισχύοντας μια phygitalλειτουργία. Θα πάμε ακόμα πιο μακριά ψηφιακά, θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε την τοπική κοινωνία και θα επεκταθούμε».  

Ο κ. Κωνσταντίνος Φρυδάκης, Γενικός Διευθυντής Λιανικής και Ψηφιακής Τραπεζικής, Attica Bank, ανέφερε ότι «Σαν οργανισμοί και δομές οι τράπεζες υιοθέτησαν την τηλεργασία. Το τεχνολογικό μέρος επιλύθηκε γενικά επιτυχώς και γρήγορα και τελικά φτάσαμε στο “ιερό δισκοπότηρο” που έχει να κάνει με την κουλτούρα. Έχουν γίνει άλματα και σε αυτό τον τομέα. Κάθε μέρα που περνάει συντελούνται όλο και περισσότερο. Αυτές οι συνθήκες θα φέρουν τις ελληνικές τραπεζες στην επόμενη ημέρα».

Ο ίδιος σημείωσε ότι «Οι τράπεζες κινούνται στην ψηφιοποίηση των δικών τους καναλιών. Θ’ αρχίσουμε και στην Ελλάδα να βλέπουμε το επόμενο κύμα (phygital), όπως είναι ήδη στο εξωτερικό. Η μεγάλη πρόκληση έχει να κάνει με το οικοστύστημα. Με τους συνεργάτες που “τραβάνε” όλο και περισσότερες τραπεζικές υπηρεσίες. Εμείς αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα μεγάλο ταξίδι μετεξέλιξης. Δουλεύουμε ως μια “καλοκουρδισμένη“ ομάδα για να αλλάξουμε την τράπεζα σε όλα τα επίπεδα».

ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ/PHOTOPRESS Θ&Α ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΙ