Δημήτρης Μαλλάς
Τα οικονομικά αποτελέσματα της και τα μερίδια αγοράς της συνεχίζει να βελτιώνει η γνωστή αλυσίδα καταστημάτων Κωτσόβολος, καθώς η εταιρεία το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Απριλίου 2018 πέτυχε διψήφια ποσοστό αύξησης των εσόδων, ενώ ενίσχυσε σημαντικά την κερδοφορία της. Παράλληλα, συνέχισε τις επενδύσεις της τόσο στον τομέα των καταστημάτων όσο και των υποδομών της με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία πέτυχε κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2017-2018 να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 12,2% στα 457,1 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη προ φόρων (EBIT) να υπολογίζονται να ανέλθουν στα 15,1 εκατ. ευρώ (+58%), ενώ τα κέρδη προ αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) στα 20.1 εκατ. ευρώ (+40%). Σημειώνεται ότι το 2017 η συνολική αγορά των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων παρουσίασε μείωση 1,9% κλείνοντας λίγο πάνω από τα 2 δισ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα άγγιξαν τα 51 εκατ. ευρώ, καθώς επίσης οι επενδύσεις για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ανήλθαν στα 10,4 εκατ. ευρώ.
Όπως σημείωσε ο κ. Βασιλάκος, η αλυσίδα συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στις υποδομές της και στο δίκτυο της, επιδιώκοντας να προσφέρει μία ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία στους καταναλωτές της. Το προηγούμενο οικονομικό έτος προχώρησε σε 10 μεγάλες ανακαινίσεις καταστημάτων και 2 μεταστεγάσεις, ενώ δημιουργήθηκαν και 3 νέα καταστήματα με αποτέλεσμα τα φυσικά σημεία πώλησης να φθάνουν πλέον τα 95. Ταυτόχρονα, αύξησε κατά 10% το ανθρώπινο δυναμικό στα 2380 άτομα, ενώ ξεκίνησε και η λειτουργία ενός νέου ERP συστήματος.
Ο στόχος για τη φετινή χρονιά είναι οι πωλήσεις να πλησιάσουν τα 500 εκατ. ευρώ, αν και πολλά θα εξαρτηθούν από τις πωλήσεις των κλιματιστικών και την Black Friday, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκος, ο οποίος σημείωσε ότι οι πωλήσεις τηλεοράσεων λόγω του Μουντιάλ κινούνται σε ικανοποιητικούς ρυθμούς. Το επενδυτικό πλάνο για τη φετινή χρονιά ανέρχεται στα 10 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την ανακαίνιση 5 καταστημάτων, την μεταστέγαση 4 και τη δημιουργία δύο νέων σημείων. Παράλληλα, δίνεται έμφαση στο κομμάτι των ψηφιακών υποδομών (σ.σ. η συνολική επένδυση για την ερχόμενη 3ετία όσον αφορά τα ψηφιακά συστήματα ανέρχεται στα 10 εκατ. ευρώ) και φέτος αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο σύστημα διαχείρισης πελατών (CRM), η νέα πλατφόρμα αγορών ποθυ θα προσφέρει κοινή εμπειρία σε όλα τα κανάλια πωλήσεων καθώς και έναν νέο σύστημα διαχείρισης προϊόντων. Επιπλέον, θα λειτουργήσει και ένα νέο κέντρο εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη.