Τα κίνητρα της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την προώθηση επενδύσεων σε εκκολαπτόμενες τεχνολογίες, όπως το πράσινο υδρογόνο, θα έχουν «υγιή» αντίκτυπο, ακόμη κι αν κινδυνεύουν να στρεβλώσουν το εμπόριο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ, ανέφερε ο μεγιστάνας της τεχνολογίας Μπιλ Γκέιτς.
Μιλώντας σε podcast με τον επικεφαλής του κρατικού επενδυτικού ταμείου της Νορβηγίας (των 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων), Νικολάι Τάνγκεν, ο Γκέιτς εξήρε τις κυβερνητικές πολιτικές της χώρας για την προώθηση της πράσινης μετάβασης.
«Δεν υπάρχει ουσιαστικά αγορά για το πράσινο υδρογόνο σήμερα», είπε ο συνιδρυτής της Microsoft. Η ιδέα ότι για την επόμενη δεκαετία, «οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα χρηματοδοτήσουν κάποια έργα στην Ευρώπη – και οι ΗΠΑ θα χρηματοδοτήσουν κάποια – νομίζω ότι είναι υγιής. Θα δημιουργήσει μια αγορά. Για τα επόμενα 10 χρόνια, το να υπάρχει αυτό είναι υπέροχο για ολόκληρο τον κόσμο» είπε.
Ενώ τεχνολογίες όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρέχουν τώρα φθηνότερη ενέργεια από τις εναλλακτικές λύσεις για ορυκτά καύσιμα, δεν είναι σταθερά διαθέσιμες. Για να εξασφαλιστεί μια επιτυχημένη πράσινη μετάβαση, πρέπει να συνδυαστούν με τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο, η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και τα βιομηχανικά συστήματα μπαταριών, τα οποία βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο.
Τα 374 δισεκατομμύρια δολάρια που παρέχονται από τον Νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) για την υποστήριξη τεχνολογιών που σχετίζονται με το κλίμα και την ενέργεια αναμένεται να αποτελέσουν εφαλτήριο καινοτομίας με στόχο την μείωση των εκπομπών.
Το πράσινο υδρογόνο είναι «ακόμα τέσσερις φορές πιο ακριβό από ό,τι χρειάζεται», είπε ο Γκέιτς, προσθέτοντας ότι οι φορολογικές εκπτώσεις στην IRA (Inflation Reduction Act) θα «οδηγήσουν σε τεράστιες δραστηριότητες» και θα μειώσουν το «πράσινο ασφάλιστρο» – τη διαφορά τιμής μεταξύ ενός υπάρχοντος προϊόντος και το μελλοντικό κλιματικά ουδέτερο αντίστοιχό του.
«Αν καινοτομήσουμε για να κάνουμε αυτό το πράσινο ασφάλιστρο να είναι πολύ μικρό, ιδανικά μηδενικό ή ακόμα και αρνητικό, τότε η υιοθέτηση σε παγκόσμια βάση, όχι μόνο σε πλούσιες χώρες αλλά και χώρες μεσαίου εισοδήματος, θα συμβεί αρκετά φυσικά», είπε ο κ. Γκέιτς.
Ωστόσο, εξέφρασε την απογοήτευσή του που ο IRA «διαστρεβλώνει κάπως» το εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ.
«Θα έπρεπε να έχουμε ελεύθερο εμπόριο σε οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτοκίνητα», είπε ο κ. Γκέιτς. «Αυτός ο ανταγωνισμός είναι καλός και για τις δύο περιοχές και ελπίζω ότι αυτό το πράγμα μπορεί να τελειοποιηθεί, ώστε να μην στρεβλώνει τίποτα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων».
Με πληροφορίες από το Bloomberg