Έμφαση σε υποδομές και παράλληλα ένα βιώσιμο μοντέλο στρατηγικής ανάπτυξης ζητούν οι τουριστικοί φορείς, σε μια συγκυρία κατά την οποία ο ελληνικός τουρισμός αναδεικνύεται πρωταγωνιστής, δίνοντας, ειδικά φέτος, με τα έσοδά του τεράστια «ανάσα» στην ελληνική οικονομία, αποτελώντας κι ένα σημαντικό «μαξιλάρι» στην προσπάθεια του κυβερνητικού επιτελείου να αντιμετωπίσει την τρέχουσα κρίση του ενεργειακού και της ακρίβειας.
Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, κυρίως για τους προορισμούς της λεγόμενης «πρώτης γραμμής», σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα και Ιόνιο, αλλά και στην Ηπειρωτική Ελλάδα, απορροφά ο ελληνικός τουρισμός, ο οποίος αλλάζει σταδιακά πρόσωπο και αναβαθμίζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Με δεδομένο το γεγονός ότι το brand «Ελλάδα» βρίσκεται, πλέον, πολύ ψηλά σε πανευρωπαϊκό αλλά και διεθνές επίπεδο, οι επενδύσεις στον κλάδο έχουν «χτυπήσει κόκκινο», με το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό να είναι απτό και επαναλαμβανόμενο τόσο σε επίπεδο deals όσο και σε επίπεδο νέων επενδύσεων, ειδικά στην κατηγορία των 5 αστέρων.
Την ίδια στιγμή, σε πέντε βασικές στρατηγικές προτεραιότητες εστιάζεται η στρατηγική ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, με το βλέμμα στην «επόμενη μέρα», όπως διαμορφώνεται σε αυτήν τη φάση, μετά το αρχικό «σοκ» της πανδημίας και πλέον της γρηγορότερης του αναμενομένου ανάκαμψης του κλάδου, που σημειώθηκε το 2022.
Το Εθνικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, που έχει εκπονήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, εκτιμάται ότι θα πρέπει να επικεντρωθεί στην ενδυνάμωση της ανταγωνιστικής θέσης της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού στοχεύοντας στις εξής κύριες στρατηγικές προτεραιότητες: την ενδυνάμωση του brand «Ελλάδα», τη χωρική και χρονική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας, την αύξηση της μέσης δαπάνης ανά διανυκτέρευση, την επέκταση της μέσης διάρκειας διαμονής καθώς και την ενίσχυση της διείσδυσης στις υφιστάμενες εδραιωμένες αγορές και το άνοιγμα νέων.
Από το Greek Hospitality Guide