Νέα εργαλεία έχουν στα χέρια τους οι “startupers” προκειμένου να προσελκύσουν επενδυτές και να προωθήσουν την ανάπτυξη των νεοφυών τους επιχειρήσεων με έξτρα χρηματοδότηση.
Ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για το οικοσύστημα των νεοφυών επιχειρήσεων παρουσιάστηκε στη διάρκεια του πρώτου συνεδρίου της Mbriyo (θερμοκοιτίδα νεοφυών επιχειρήσεων με έδρα την Αθήνα) με θέμα: «Το 2030 είναι ήδη εδώ: Ψηφιακή Επιτάχυνση στην εποχή της Πανδημίας και μετά» (2030 is Already Here: Digital Acceleration in the Pandemic and the Post-Pandemic Era) .
Όπως αναφέρθηκε από το Θάνο Παπαδημητρίου, ιδρυτή της Mbriyo και partner της Charge Ventures, πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα statsforstartups.com που αποτελεί μια δυναμική βάση δεδομένων-λεξικό για τους βασικούς δείκτες απόδοσης μιας νεοφυούς επιχείρησης, οι οποίοι συμβάλουν στην αξιολόγησή τους από πιθανούς επενδυτές.
Αποτελεί ένα πλήρες σημείο αναφοράς για όλους τους όρους που αφορούν την επιχειρηματικότητα και τα κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (venture capital) και είναι χρήσιμο εργαλείο που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλοι σε έναν χώρο που χαρακτηρίζεται από αέναη εξέλιξη. Το statsforstartups.com είναι αποτέλεσμα εργασίας δύο χρόνων μεταξύ της Charge Ventures – που θεωρείται ένα από τα πλέον δυναμικά fund με ελληνικό DNA που δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος, έχοντας επενδύσει σε πάνω από 40 εταιρίες στην Αμερική, με 6 exits τα τελευταία 4 χρόνια- και του Rice University με την υποστήριξη του Kauffman Foundation.
Μιλώντας στο συνέδριο ο Gustav Stenbeck, διευθύνων σύμβουλος της Mestro, που εδρεύει στη Σουηδία και παρέχει λογισμικό για την εξοικονόμηση ενέργεια σε εταιρίες και σπίτια, έδωσε έμφαση στο μοντέλο ανάπτυξης που κυριαρχεί και στηρίζεται στην αρχή της αειφορίας, υπό το πρίσμα της επιχειρηματικότητας και της ανάπτυξης προϊόντων.
Από την πλευρά του ο καθηγητής στο London Business School Μιχάλης Ιακωβίδης αναφέρθηκε εκτενώς στο θέμα της ψηφιακής μεταρρύθμισης και το κεντρικό ρόλο που παίζουν πλέον τα οικοσυστήματα στις επιχειρήσεις του σήμερα και του αύριο. Ειδικότερα, ο καθηγητής Μ. Ιακωβίδης επισήμανε ότι στα ψηφιακά οικοσυστήματα – και όχι στα αυτόνομα προϊόντα ή υπηρεσίες – είναι εκεί που δίνονται οι μεγάλες μάχες ανταγωνισμού. Τα μεγαλύτερα από αυτά, δηλαδή αυτά που έχουν δημιουργηθεί γύρω από τις μεγάλες εταιρίες της Καλιφόρνια (Facebook, Google, κτλ.) ενδυναμωθήκαν σημαντικά κατά την διάρκεια της πανδημίας.
Προηγήθηκαν παρουσιάσεις από νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται υπό την αιγίδα της Mbriyo όπως οι Hyperlocal, Workathlon, Collaborate, Moveo και Pnoe με τους εκπροσώπους των εταιριών να αναφέρονται στο κεντρικό θέμα του συνεδρίου «Το 2030 είναι ήδη εδώ» και πως τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους αντιστοιχούν σε αυτή την οπτική. Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Mbriyo προσέφερε χώρο και σε νέους καλλιτέχνες. Συγκεκριμένα, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο που διακοσμούσαν πίνακες των Amanda Agal, Κέλλυ Μοίρα και Kontacle, παρουσιάζοντας την δουλειά τους στους συνέδρους.
H mbriyo, διοργανωτής του Συνεδρίου, ξεκίνησε την δραστηριότητα της το 2013 από τους Βασίλη Μπακόπουλο, Θάνο Παπαδημητρίου, Κeith Mukai, και Brett Martin. Τα τελευταία χρόνια η εταιρία έχει μεταμορφωθεί από θερμοκοιτίδα περισσότερο σε ένα στούντιο νεοφυών επιχειρήσεων επιλέγοντας καινοτόμες ιδέες τις οποίες «παντρεύει» με ομάδες που χρηματοδοτεί για να τις υλοποιήσουν και να τις κάνουν αυτόνομες εταιρίες. Κάποιες από τις εταιρίες που είτε έχει συνεργαστεί η mbriyo ή έχουν δημιουργηθεί από αυτή περιλαμβάνουν τις Saphetor, Workathlon, giaola, myjobnow, moveo, Pnoe, Hyperlocal, Collaborate, και άλλες.