Της Κυρέλας Πέτρου
Λανσαρίσματα νέων προϊόντων, είσοδο σε νέες κατηγορίες και περαιτέρω επέκταση εντός και εκτός συνόρων, προβλέπει το αναπτυξιακό πλάνο της Creta Farms για τη φετινή χρονιά.
Το 2018 βρίσκει την Creta Farms σε ανοδική τροχιά, σημειώνοντας τριπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με την αγορά αλλαντικών (15% vs 4%).
Όντας ηγέτης της κατηγορίας, κατέχει μερίδιο που ξεπερνά το 26,2% στο σύνολο των αλλαντικών λόγω του ισχυρού brand name «Εν Ελλάδι».
Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, οι στόχοι της για το 2018, περιλαμβάνουν την παρουσίαση νέων καινοτόμων «Εν Ελλάδι» προϊόντων τόσο στην κατηγορία των αλλαντικών και του νωπού κρέατος, στις οποίες είναι ήδη ηγέτης, όσο και σε νέες κατηγορίες στις οποίες ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο όπως ο γύρος, οι πίτες και οι σαλάτες.
Παράλληλα, θα παρουσιαστούν στην αγορά νέες καινοτομίες στις κατηγορίες γαλοπούλα, κοτόπουλο και σαλάμι αέρος.
Όπως έχει ανακοινωθεί, εισέρχεται στην αγορά του ψητοπωλείου, μεγέθους 1 δις €, λανσάροντας το γύρο «Εν Ελλάδι». Σύμφωνα με την εταιρεία, για πρώτη φορά θα παρουσιαστεί επώνυμος ελληνικός γύρος από 100% ελληνικό κρέας.
Ταυτόχρονα, το 2018 η εταιρία εισέρχεται και στην αγορά των πιτών λανσάροντας στο κανάλι του HO.RE.CA., σειρά «Εν Ελλάδι» πιτών ταψιού και σφολιατών με ζύμη και γέμιση «Εν Ελλάδι», με 0% trans-λιπαρά και 30% λιγότερα λιπαρά. Σε συνέχεια των ανωτέρω ο όμιλος πρόκειται να παρουσιάσει και πάλι στο κανάλι του HO.RE.CA. «Εν Ελλάδι» σαλάτες και σάλτσες.
Όσον αφορά στην υλοποίηση προγραμμάτων μείωσης κόστους, τα αποτελέσματα έχουν επιδράσει σημαντικά στην κερδοφορία του ομίλου, επιφέροντας τα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη τους εντός του 2018. Το προγράμματα αφορούν σε μείωση του κόστους μεταφορικού έργου, την κατανάλωση ενέργειας, σε στοχευμένες αγορές α’ και β’ υλών και γενικά των λειτουργικών δαπανών.
Για το εσωτερικό της χώρας, η χοιροτροφική μονάδα της θυγατρικής «ΤΕΤΟΦΑΡΜΑ Α.Ε.» προβλέπεται να αξιοποιηθεί πλήρως, στο πλαίσιο ανάπτυξης της παραγωγής του κρέατος «Εν Ελλάδι», συμβάλλοντας με ολοκληρωμένη παραγωγή χοιρινού κρέατος. Η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της μονάδας είναι σε εξέλιξη και θα περιλαμβάνει εκτός από την εκτροφή και σφαγή χοίρων. Η «ΦΑΡΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Α.Ε.», στα πλαίσια του ευρύτερου σχεδιασμού, αναμένεται να συμβάλλει στις ταμειακές ροές του ομίλου με την αξιοποίηση της μεγάλης έκτασης που διαθέτει στη Θεσσαλία, στην παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (φωτοβολταϊκά πάρκα).
Όπως διευκρινίζεται, ο όμιλος δεν θα εμπλακεί στην επένδυση για την παραγωγή ενέργειας, αλλά θα αποκτά έσοδα από τη μίσθωση της γης, περιορίζοντας τους κινδύνους και επικεντρώνοντας τη δραστηριότητά του στην παραγωγή και διάθεση κρέατος και προϊόντων κρέατος, τομείς που διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία και εμπειρία. Έχουν ληφθεί οι σχετικές άδειες και βρίσκεται σε εξέλιξη ο προσδιορισμός των τιμών της ενέργειας, προκειμένου να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει η επένδυση.
Σε ότι αφορά τις επενδύσεις στο εξωτερικό, ο Όμιλος έχει αναπροσαρμόσει τη στρατηγική του. Έχει σχεδιαστεί δυναμική προώθηση νέων κωδικών στην Κυπριακή αγορά μέσω της «Creta Farm Cyrpus LTD» και αναδιοργάνωση των λειτουργιών της. Λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε η κρίση στην Ελλάδα και οι συνακόλουθες δυσκολίες ρευστότητας για στήριξη επεκτατικής ανάπτυξης στο εξωτερικό, η νέα στρατηγική βασίζεται στην περαιτέρω επέκταση της κατοχύρωσης πατεντών των καινοτόμων προϊόντων του ομίλου σε όλο τον κόσμο και μέσω συνεργασιών, ανάπτυξη των εσόδων χωρίς να απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις. Η στρατηγική βασίζεται στην αξιοποίηση των κατοχυρωμένων ευρεσιτεχνιών και κυρίως της αποκτημένης τεχνογνωσίας. Η συνεργασία στην Αυστραλία (Primo Meats) αποδίδει σημαντικά έσοδα από το 2015.
H συνεργασία στην Ισπανία (Argal) αναφέρεται ότι αποδίδει ικανοποιητικά και εγγυημένα έσοδα από την τρέχουσα περίοδο, ενώ παράλληλα επανασχεδιάζεται η δραστηριοποίηση της θυγατρικής στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω της εκμετάλλευσης των ευρεσιτεχνιών για δημιουργία ροών μέσω δικαιωμάτων (royalties). Η εν λόγω θυγατρική διαθέτει παραγωγική εμπειρία, τεχνογνωσία και έχει πρόσβαση στην αγορά, στο χώρο της Βόρειας και Νότιας Αμερικής.
Σημειώνεται ότι για το 2017 η Creta Farms ανακοίνωσε πωλήσεις σε επίπεδο oμίλου ύψους 108,1 εκ. € εμφανίζοντας αύξηση 10,2% σε σχέση με τη χρήση 2016. Το EBITDA σε επίπεδο ομίλου ανήλθε σε 13,0 εκ. €, έναντι αντίστοιχου αποτελέσματος 9,96 εκ. € το 2016 σημειώνοντας αύξηση 31%. Τα κέρδη μετά φόρων σε επίπεδο εταιρείας ανήλθαν σε 2,35 εκ. €, έναντι αντίστοιχου ζημιογόνου αποτελέσματος 3,90 εκ.€ το έτος 2016. Το αντίστοιχο μέγεθος σε επίπεδο ομίλου ανήλθε 0,3 εκ. € έναντι ζημιογόνου αποτελέσματος 5,05 εκ. € την αντίστοιχη περίοδο έτους 2016.