Της Κυρέλας Πέτρου
Αύξηση πωλήσεων για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ καταγράφει κατά το α’ τρίμηνο του έτους η Nielsen.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, το πρώτο τρίμηνο του έτους οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων παρουσίασαν αύξηση κατά 2,7% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2017.
Την μεγαλύτερη ωστόσο αύξηση φαίνεται ότι παρουσίασαν οι κατηγορίες μη τροφίμων (bazaar), καταγράφοντας αύξηση 7,6% ενώ οι κατηγορίες των φρέσκων και κατεψυγμένων προϊόντων επί ζυγίω έκλεισαν οριακά θετικά (+0,3%). Οι πωλήσεις των ταχυκίνητων κατηγοριών (FMCG) επίσης αυξήθηκαν κατά 3,2%. Στις ταχυκίνητες κατηγορίες αύξηση πωλήσεων σημειώθηκε σε όλες τις επιμέρους ομάδες προϊόντων και συγκεκριμένα στα τρόφιμα +2,5%, στα ποτά +3,9%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς +4,3% και στα προϊόντα καθαρισμού και περιποίησης σπιτιού +4,4%.
Επισημαίνεται ότι αυτή είναι η πρώτη ουσιαστικά εικόνα θετικής ανάπτυξης που ανακοινώνεται για το λιανεμπόριο το 2018, καθώς με βάση τα στοιχεία της IRI, το πρώτο δίμηνο του έτους είχε κινηθεί πτωτικά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει πτώση πωλήσεων κατά 1,1% και τον Φεβρουάριο οριακή άνοδο κατά 0,5%.
Αντίθετα με την εικόνα της Nielsen στο τρίμηνο, η IRI στο α’ δίμηνο εντόπιζε άνοδο πωλήσεων μόνο στα τρόφιμα, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες κινούνταν πτωτικά.
Σε κάθε περίπτωση, οι λιανέμποροι δεν αναμένουν για εφέτος σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι στην ανάπτυξη της αγοράς, εστιάζοντας κυρίως το ενδιαφέρον τους στην ανακατανομή της «πίτας», μετά την ένταξη του δικτύου της Μαρινόπουλος στις Υπεραγορές Σκλαβενίτη.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη Nielsen, το 2017 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 2% σε αξία και 2,3% σε όγκο, για πρώτη φορά μετά το 2008. Ωστόσο, με βάση τα ίδια στοιχεία, η αγορά βρίσκεται στα επίπεδα του 2005, με τον συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται περί τα 10,8 -11,00 δισ. ευρώ.