Μία ακόμη διάκριση για τους Έλληνες εφοπλιστές, αποτελεί η θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια λίστα των μεγάλων δυνάμεων στη Ναυτιλία.
Η Ελλάδα, συγκαταλέγεται δεύτερη στην κατάταξη, μετά την Ιαπωνία, στον σχετικό κατάλογο της Vessels Value, των χωρών με την μεγαλύτερη αξία στόλου.
Την πρωτιά κατέχει –πατροπαράδοτα- η Ιαπωνία, ενώ την Ελλάδα ακολουθούν η Κίνα, η Σιγκαπούρη και η Νορβηγία.
Αναλυτικά η δεκάδα:
- Iαπωνία
Η Ιαπωνία παραμένει η κορυφαία χώρα όσον αφορά την ιδιοκτησία πλοίων με αξία στόλου λίγο πάνω από 108 δισεκατομμύρια δολάρια έχοντας χάσει σε αξία 9 δισεκατομμύρια δολάρια συγκριτικά με το 2019. Αυτή η πτώση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην μείωση των τιμών που παρατηρήθηκαν στον τομέα του ξηρού φορτίου.
- Ελλάδα
Η αξία του ελληνικού στόλου παρέμεινε «συνεπής» μεταξύ 2019 και 2020. Η συνολική αξία του στόλου ανέρχεται τώρα στα 100,5 δισ.δολάρια. Η «συνέπεια» αυτή έγκειται στην αύξηση των τιμών των Tanker, που χρησιμοποιήθηκαν και ως αποθηκευτικοί χώροι, όπως έγραψε το banks.com.gr λόγω της κρίσης του πετρελαίου. Από τα 320 πλοία που αγόρασαν ελληνικές εταιρείες τον τελευταίο χρόνο (από τον Μάρτιο του 2019 έως σήμερα), σχεδόν τα μισά από αυτά είναι Bulkers. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες επωφελούνται από την πτώση των τιμών των Bulker για να αγοράσουν φθηνότερα.
- Κίνα
Η Κίνα ολοκληρώνει την πρώτη τριάδα, με αξία στόλου υπερδιπλάσια από αυτή της Σιγκαπούρης, δηλαδή 98,5 δις δολαρίων. Αυτό καταδεικνύει την κυριαρχία των 3 κορυφαίων κρατών που διαθέτουν πλοία έναντι της υπόλοιπης αγοράς. Οι Κινέζοι ιδιοκτήτες έχουν δει τις τιμές να αυξάνονται κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των εμπορευματοκιβωτίων.
Οι υπόλοιποι «μεγάλοι παίκτες» στις 7 επόμενες θέσεις είναι:
–Σιγκαπούρη με αξία στόλου 44 δις δολαρίων
–Νορβηγία με αξία στόλου 39 δις δολαρίων
–Νότια Κορέα με αξία στόλου 34,7 δις δολαρίων
–ΗΠΑ με αξία στόλου 33 δις δολαρίων
–Γερμανία με αξία στόλου 27,9 δις δολαρίων
–Ηνωμένο Βασίλειο με αξία στόλου 23,4 δις δολαρίων
–Δανία με αξία στόλου 20,8 δις δολαρίων