του Γιάννη Λεοντάρη

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε πριν λίγες ημέρες από την «Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ» το έργο «Ενιαία Ψηφιακή Υποδομή για την Εξυπηρέτηση Πολιτών και Επιχειρήσεων», με συνολικό προϋπολογισμό 99 εκατ. ευρώ.

Αντικείμενο της σύμβασης είναι η δημιουργία της «Ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων», στο πλαίσιο της οποίας θα αναπτυχθούν όλοι οι απαραίτητοι πληροφοριακοί και τεχνολογικοί μηχανισμοί και θα παρασχεθούν οι απαιτούμενες υπηρεσίες προκειμένου να επιτευχθεί η συνολική στόχευση του έργου.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του έργου

Ειδικότερα, στο έργο περιλαμβάνονται τα εξής:

– Υπηρεσίες ενοποίησης και διαλειτουργικότητας μέσω της υιοθέτησης σύγχρονων μεθοδολογιών σχεδιασμού και ανάπτυξης λογισμικού (όπως, για παράδειγμα, microservices, message brokers, API Management Services, Worksflow Management Services για την αδέσμευτη επικοινωνία μεταξύ συστημάτων / υπηρεσιών), καθώς και μοντέρνοι μηχανισμοί διαχείρισης, διάθεσης και αναβάθμισης λογισμικού και υπηρεσιών (CI/CD, DevOps, κ.ο.κ.).

– Μηχανισμός υποστήριξης πρόσβασης στις υπηρεσίες, που αποτελεί μία εργαλειοθήκη ανάπτυξης νέων εφαρμογών με low code τεχνολογία, η οποία περιλαμβάνει την τυποποίηση των μεθόδων διεπαφής των συστημάτων μεταξύ τους καθώς και την διεπαφή με χρήστες μέσω ενός ενιαίου UX design system.

– Μηχανισμός καταχώρησης, διαχείρισης και διάθεσης υπηρεσιών, με στόχο κάθε υπηρεσία που θα παρέχει η ενιαία ψηφιακή υποδομή να αξιοποιεί τις κοινές υποδομές της. Κάθε υπηρεσία γίνεται προσβάσιμη από το μηχανισμό υποστήριξης πρόσβασης στις υπηρεσίες, λαμβάνει και ενημερώνει δεδομένα σχετικά με τον πολίτη και την επιχείρηση με το σύστημα της διαχείρισης σχέσης με τους εξυπηρετούμενους, επαναχρησιμοποιεί οριζόντιες υπηρεσίες κ.ο.κ. Επιπλέον, συντηρεί αυτόνομα την δική της επιχειρησιακή λογική και διαδικασία.

Μηχανισμός διαχείρισης σχέσης με τους εξυπηρετούμενους, ο οποίος συγκεντρώνει και διαχειρίζεται το σύνολο των στοιχείων των εξυπηρετούμενων και ενορχηστρώνει την εκτέλεση των επιχειρησιακών διαδικασιών, ανεξάρτητα από ποια υπηρεσία εκκινούνται αυτές.

Σύστημα διαχείρισης της συναίνεσης πολιτών για την πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.

Οριζόντιες υπηρεσίες, που αφορούν επαναχρησιμοποιήσιμες λειτουργίες που θα πρέπει να είναι διαθέσιμες και να χρησιμοποιούνται από όλες τις υπηρεσίες προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις όπως θυρίδα εξυπηρετούμενου κ.α.

– Υπηρεσίες αναλυτικής ενημέρωσης, μέσω της οποίας αξιοποιείται ο πληροφοριακός πλούτος της πλατφόρμας, τόσο για την παροχή reporting & monitoring, όσο και για την αξιοποίηση για λόγους predictive analytics, machine learning και άλλων σύγχρονων τεχνικών.

– Υπηρεσίες Service / Contact Center, μέσω των οποίων διενεργείται η εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων με τη χρήση παραδοσιακών όπως call center αλλά και σύγχρονων καναλιών όπως web forms και messaging apps.

– Υπηρεσίες από-υλοποίησης της φυσικής παρουσίας με την επέκταση της υπάρχουσας υποδομής myKEPLive και την ολοκλήρωση της με σύστημα φυσικών ραντεβού.

– Υπηρεσίες υλοποίησης δημόσιων υπηρεσιών μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας.

– Υπηρεσίες διασύνδεσης της «Ενιαίας ψηφιακής υποδομής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων» με άλλα συστήματα όπως με τα συστήματα αυθεντικοποίησης των πολιτών, με τα συστήματα αυθεντικοποίησης δημοσίων υπαλλήλων, με το κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων.

Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης και όποιες υπηρεσίες, συστήματα και υποδομές είναι απαραίτητες για την επιτυχή υλοποίηση και λειτουργία του, όπως υπηρεσίες διαχείρισης έργου και διασφάλισης ποιότητας, μελέτης εφαρμογής, εκπαίδευσης, μετάπτωσης, πιλοτικής, παραγωγικής λειτουργίας και εγγύησης / συντήρησης, μελέτες ασφαλείας, άλλες ειδικότερες μελέτες που θα απαιτηθούν, συστήματα υποστήριξης της επάρκειας του φορέα λειτουργίας για την εκτέλεση της αποστολής του κ.α.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here