του Γιάννη Λεοντάρη

Ένα «παιχνίδι» κυβερνοασφάλειας της Kaspersky σε 3.907 εργαζόμενους έδειξε ότι μόνον το 11% έδειξε υψηλό επίπεδο ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, επιβεβαιώνοντας το γεγονός ότι σε μία εταιρεία οι εργαζόμενοι είναι η πιο επικίνδυνη «κερκόπορτα» για τους ψηφιακούς εγκληματίες.

 

  • Κατά τη διάρκεια του «παιχνιδιού», οι εργαζόμενοι λάμβαναν πόντους με βάση τις αποφάσεις που παίρνουν κατά τη διάρκεια συνηθισμένων καταστάσεων που συμβαίνουν όταν εργάζονται εξ’ αποστάσεως – στο σπίτι ή ενώ ταξιδεύουν – και όταν εργάζονται στο γραφείο.

Τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν εάν οι ενέργειές τους ενέχουν κινδύνους στον κυβερνοχώρο και πόσο σίγουροι ήταν για τις υποθέσεις τους.

  • Μόλις ένας στους δέκα (11%) συμμετέχοντες στο τεστ έλαβε πιστοποιητικό αριστείας, που σημαίνει ότι συγκέντρωσε πάνω από το 90% της μέγιστης βαθμολογίας.

Οι περισσότεροι χρήστες (το 61%) πέτυχαν ένα μέτριο αποτέλεσμα που κυμαίνεται από 82% έως 90% μονάδες, ενώ το 28% δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι έχει επαρκή γνώση σχετικά με την κυβερνοασφάλεια, συγκεντρώνοντας λιγότερο από 75%.

 

Με το 90% των ανθρώπων να υπερεκτιμούν την κατάρτισή τους σε θέματα κυβερνοασφάλειας, το Kaspersky Gamified Assessment Tool έχει σχεδιαστεί όχι μόνο για να αλλάξει τη συμπεριφορά και την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων, αλλά και να βοηθήσει τους CIOs και τα τμήματα ανθρώπινου δυναμικού να μετρούν τις δεξιότητες των εργαζομένων στον κυβερνοχώρο, παρέχοντας, παράλληλα, στις ομάδες τους ένα σχετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

 

Το Gamified Assessment Tool καλύπτει έξι τομείς ασφαλείας: κωδικούς πρόσβασης και λογαριασμούς, email, περιήγηση στο διαδίκτυο, κοινωνικά δίκτυα και messenger, ασφάλεια υπολογιστή και κινητές συσκευές.

Το θέμα της περιήγησης στο διαδίκτυο φάνηκε να είναι το πιο δύσκολο για τους χρήστες – μόλις το 24% καθόρισε σωστά τις ενέργειες.

Τα σενάρια που συνδέονται με κινητές συσκευές ήταν λιγότερο περίπλοκα – το 43% των εργαζομένων δεν έκανε λάθη στην αναγνώριση των κινδύνων στον κυβερνοχώρο σε αυτά τα σενάρια.

  • «Το Gamified Assessment Tool περιλαμβάνεται στο «engagement phase» του χαρτοφυλακίου μας για ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφάλειας. Προηγείται του σταδίου εκπαίδευσης στην πλατφόρμα Kaspersky Automated Security Awareness, επιτρέποντας στους εργαζόμενους να αποκτήσουν σαφέστερα κίνητρα για μάθηση και βοηθώντας τους οργανισμούς να ανακαλύψουν ποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ταιριάζει καλύτερα στις συγκεκριμένες ανάγκες των εργαζομένων τους»

σχολίασε σχετικά ο Alexander Lunev, Product Manager, Security Awareness & Academic Affairs της Kaspersky.

  • «Ωστόσο, ακόμη και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται στο παιχνίδι δεν αποτελεί ένδειξη ότι ένας χρήστης δεν χρειάζεται περαιτέρω προηγμένη εκπαίδευση ή περιοδική ανανέωση γνώσεων. Οι μέθοδοι ανταγωνιστών μπορεί να αλλάξουν και η επαγρύπνηση ενός ατόμου μπορεί να εξασθενήσει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διασφαλίζουμε επίσης ότι τα τμήματα της μάθησης και ενίσχυσης του προϊόντος μας είναι ενδιαφέροντα για τους εκπαιδευόμενους όλων των επιπέδων».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here