Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν σήμερα η Google και η Περιφέρεια Κρήτης, με σκοπό την επέκταση της τουριστικής περιόδου στην Κρήτη μέσα από την ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας των επιχειρήσεων του νησιού και της ψηφιακής ανάδειξης του πολιτισμού της Κρήτης. Το πρόγραμμα, που αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online της Google, τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και εντάσσεται στις δράσεις της Εθνικής Συμμαχίας για την Ενίσχυση των Ψηφιακών Δεξιοτήτων και της Εργασίας στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα για την Κρήτη ανακοίνωσαν σήμερα, σε ειδική εκδήλωση, ο Περιφερειάρχης Κρήτης, κ. Σταύρος Αρναουτάκης και η Διευθύντρια Marketing της Google στην Ελλάδα κα Μαρία Φουντά. Την εκδήλωση χαιρέτισε η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κα Όλγα Γεροβασίλη. Χαιρετισμό απηύθυνε επίσης ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, κ. Ιωάννης-Οδυσσέας Λ. Ζώρας, ενώ παρέθεσε ομιλία και ο Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Έλληνας Ψηφιακός Πρωταθλητής, κ. Νίκος Μιχαλόπουλος.
Για τον σκοπό του προγράμματος, η Google, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, αναλαμβάνει τη δωρεάν εκπαίδευση των τοπικών επιχειρήσεων σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία για την ενίσχυση της διαδικτυακής τους παρουσίας. Επιπλέον, η εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο Κρήτης για τη ψηφιοποίηση των θησαυρών του Μουσείου της αρχαίας Ελεύθερνας και της ανάδειξής τους στην πλατφόρμα πολιτισμού Google Arts & Culture, με σκοπό την ενίσχυση του θεματικού τουρισμού.
Δωρεάν εξατομικευμένα σεμινάρια σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Μια ομάδα 5 ειδικών συμβούλων (Online Advisors) του προγράμματος Grow Greek Tourism Online θα εγκατασταθούν στην Κρήτη προκειμένου να υποστηρίξουν τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού. Θα προσφέρουν τόσο ομαδικά σεμινάρια όσο και κατ’ ιδίαν συναντήσεις όπου θα εκπαιδεύουν και θα βοηθούν τις επιχειρήσεις να καταχωρίσουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες επικοινωνίας στους χάρτες και την αναζήτηση μέσω του Google My Business. Οι Online Advisors θα παρέχουν επιπρόσθετα στις επιχειρήσεις τη δωρεάν δημιουργία μίας εικονικής περιήγησης 360 μοιρών, η οποία θα φιλοξενείται στην πλατφόρμα Google Street View και θα επιτρέπει στους δυνητικούς επισκέπτες των επιχειρήσεων να περιηγηθούν στο εσωτερικό τους πριν ακόμα φτάσουν στο νησί.
Οι ειδικοί σύμβουλοι θα είναι διαθέσιμοι από αυτή την εβδομάδα, ξεκινώντας με τις τουριστικές επιχειρήσεις που παραμένουν ανοιχτές πέραν της καλοκαιρινής σεζόν. Οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες μπορούν να εγγραφούν μέσω τις σελίδας g.co/greektourism/crete, καθώς και να επικοινωνήσουν με το [email protected] για τυχόν επιπλέον πληροφορίες.
Η σημερινή ανακοίνωση αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα της πρωτοβουλίας της Google που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 86.000 Έλληνες μέχρι σήμερα σε όλη την χώρα. Σύμφωνα με έρευνα, το 67% των εκπαιδευμένων επιχειρηματιών[1] επιβεβαίωσαν ότι είδαν συγκεκριμένα εμπορικά αποτελέσματα, ενώ το 81% του συνόλου των εκπαιδευμένων ανέφερε ότι άλλαξε τον τρόπο που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο μετά την εκπαίδευση που έλαβαν.
Η κ. Όλγα Γεροβασίλη, Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αναφέρει:
«Η Εθνική Συμμαχία για τις ψηφιακές δεξιότητες είναι μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αντιμετώπιση του ψηφιακού αναλφαβητισμού και την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των Ευρωπαίων πολιτών, μέσα από συγκεκριμένες δράσεις. Το γεγονός, λοιπόν, ότι η πρώτη δράση της Εθνικής Συμμαχίας στην Ελλάδα αναπτύσσεται μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και της Google με στόχο την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων στον τουρισμό αποτελεί υπόδειγμα δημιουργικής σύμπραξης, αλλά και εχέγγυο επιτυχίας. Το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης ως Εθνικός Συντονιστής της Συμμαχίας στηρίζει την παραπάνω πρωτοβουλία, με στόχο την περαιτέρω ανάδειξη του τουριστικού και πολιτιστικού μας προϊόντος και προτίθεται να υποστηρίξει τη διεύρυνση της».
O κ. Σταύρος Αρναουτάκης, Περιφερειάρχης Κρήτης, τόνισε:
«Η στήριξη των πυλώνων της οικονομίας του νησιού με κάθε σύγχρονο μέσο, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της Περιφέρειας Κρήτης. Πολιτισμός, Τουρισμός και Αγροδιατροφικός κλάδος, απαιτούν εξοικείωση με τις σύγχρονες ψηφιακές δεξιότητες. Η συνεργασία με τη Google υπηρετεί το στόχο αυτό. Οι κοινές δράσεις με τους κορυφαίους της ψηφιακής εποχής προσφέρουν αφενός τη γνωριμία των επιχειρηματιών του τουρισμού με τα χρήσιμα και αποτελεσματικά εργαλεία που έχουν ανάγκη, ενισχύουν αφετέρου την αυτοπεποίθηση του παραγωγικού κόσμου και των φορέων του πολιτισμού, καταδεικνύοντας τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που διαθέτει η Κρήτη. Και τα δυο συνδράμουν στη μεγαλύτερη προσήλωση όλων μας στο κοινό στόχο για δωδεκάμηνο τουρισμό στο νησί».
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, κος Ιωάννης-Οδυσσέας Ζώρας, επισημαίνει: «Μέσω της προσεγμένης διάδοσης των ψηφιακών δεξιοτήτων και της ψηφιακής ανάδειξης του πολιτισμού, ενισχύεται ο ποιοτικός τουρισμός και η ήπια ανάπτυξη στην Κρήτη και έτσι το νησί, πέραν της πρωταγωνιστικής του θέσης στον πολιτισμό, γίνεται συγχρόνως χώρος προσέλευσης του παγκόσμιου τουρισμού με γνώση, προσοχή, σεβασμό και μέτρο».
Η κ. Μαρία Φουντά, Country Marketing Manager, Google Ελλάδας, δήλωσε σχετικά: «Οι αναζητήσεις χρηστών του διαδικτύου για την Κρήτη λαμβάνουν χώρα όλους τους μήνες του χρόνου και επιπλέον αυξάνονται συνεχώς. Επίσης σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του Oxford Economics, ένα 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με τον πολιτισμό. Έτσι λοιπόν εστιάζουμε τις ενέργειές μας στην ανάδειξη του πολιτισμού καθώς και στην υποστήριξη των επιχειρηματιών της Κρήτης, ώστε να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες τους διαδικτύου για την προσέλκυση πελατών όλο το χρόνο».
O κ. Νίκος Μιχαλόπουλος, Προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιων Οργανώσεων του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Έλληνας Ψηφιακός Πρωταθλητής, πρόσθεσε: «H Εθνική Συμμαχία που λειτουργεί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που έχει στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης δραστηριοποιείται ως ο αναγκαίος καταλύτης διάδοσης και εφαρμογής της ψηφιακής πολιτικής στη Δημόσια Διοίκηση και την Οικονομία. Στόχος μας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Δημόσιας Διοίκησης επ’ ωφελεία της κοινωνίας και των πολιτών».
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα Grow Greek Tourism Online
H Google, σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), μέσω της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online συνεχίζει την προσπάθεια της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών του τουρισμού για αξιοποιήσουν το διαδίκτυο και να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους πελάτες.
Κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων του προγράμματος Grow Greek Tourism Online, περισσότεροι από 86.000 επαγγελματίες αλλά και μελλοντικά στελέχη του τουρισμού εκπαιδεύθηκαν σε ψηφιακές δεξιότητες σε όλη τη χώρα μέσα από τις εθνικές δράσεις του προγράμματος:
- Τη δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/ με μαθήματα και βέλτιστες πρακτικές σε τομείς όπως η δημιουργία online παρουσίας μιας επιχείρησης, social media marketing κ.α.
- Τα ομαδικά σεμινάρια και τις προσωπικές συναντήσεις σε περισσότερες από 80 πόλεις της Ελλάδας για τουριστικές επιχειρήσεις
- Τα δωρεάν σεμινάρια σε πάνω από 40 Εκπαιδευτικά Ιδρύματα σε όλη τη χώρα που συνεχίζονται και αυτή τη χρονιά
[1] Πηγή: Ipsos Mori Study, 2017