Έχετε επιζήσει από καλοκαιρινές εκπτώσεις, back to school, σύντομα black friday – αλλά πριν καν πάρετε ανάσα, έρχεται η πιο μαγική και ταυτόχρονα ταραχώδης εποχή του χρόνου: τα Χριστούγεννα!
Παρά τη δυσμενή ατμόσφαιρα στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη, τόσο το 2022 όσο και το 2023 παρατηρήθηκε αύξηση των χριστουγεννιάτικων δαπανών. Το 2024 είναι πολύ πιθανό να δούμε ένα παρόμοιο μοτίβο, οπότε ήρθε η ώρα να βεβαιωθείτε ότι είστε προετοιμασμένοι με μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να εξασφαλίσετε την ροή πληρωμών στο κατάστημα, εστιατόριο ή την επιχείρησή σας. Ορίστε τέσσερις τρόποι για να προετοιμαστείτε:
1. Βεβαιωθείτε ότι είστε έτοιμοι για την επανάσταση των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Οι ψηφιακές πληρωμές συνεχίζουν να αυξάνονται και ένας τομέας απογειώνεται πραγματικά: οι αγορές μέσω internet δηλαδή από το eshop σας και τα social media της επιχείρησής σας.
Η τάση πρόκειται να συνεχιστεί, επομένως βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι βελτιστοποιημένη για κινητά τηλέφωνα και tablet.
Καθοριστικό ρόλο παίζει το checkout το οποίο σας συνιστούμε να υποστηρίζει Checkout with Google Pay & Apple Pay. Επίσης μπορείτε να υποστηρίζετε πληρωμές με Klarna και φυσικά τις τυπικές πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Μάθετε περισσότερα σχετικά με την αποδοχή ηλεκτρονικών πληρωμών online.
2. Φροντίστε να έχετε ένα ή περισσότερα POS με τεχνολογία ανέπαφων πληρωμών για να μειώσετε τον χρόνο αναμονής των πελατών σας.
Όλοι έχουμε παλέψει μέσα στα χριστουγεννιάτικα πλήθη, βρήκαμε το τέλειο δώρο και μετά κοιτάξαμε με τρόμο το μήκος της ουράς. Το 45% των αγοραστών παραδέχεται ότι εγκατέλειψε μια επιχείρηση με άδεια χέρια γιατί χρειάστηκε πολύς χρόνος για να εξυπηρετηθεί στο ταμείο!
Έτσι, για να εξυπηρετείτε τις ουρές γρήγορα χρειάζεστε οπωσδήποτε ένα τερματικό POS που να υποστηρίζει ανέπαφες πληρωμές με κάρτα – είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να πληρωθείτε για προϊόντα και υπηρεσίες που κοστίζουν έως και 50 ευρώ. Στην πραγματικότητα, οι ανέπαφες πληρωμές μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για πληρωμές άνω των 50 ευρώ αν ο πελάτης πληρώσει με Apple ή Google Pay.
Το Apple Pay, το Android Pay και το Samsung Pay είναι μέθοδοι ανέπαφων πληρωμών που επιτρέπουν στους πελάτες να πραγματοποιούν πληρωμές που υπερβαίνουν το όριο των 50 ευρώ. Αυτό συμβαίνει επειδή απαιτείται πρόσθετη επαλήθευση για πληρωμές μέσω Smartphone, καθιστώντας τις ακόμα πιο ασφαλής.
3. Δώστε στους πελάτες σας περισσότερες επιλογές πληρωμής.
Οι άνθρωποι ψωνίζουν με διάφορους τρόπους και το άνοιγμα διαφορετικών καναλιών πληρωμής που ταιριάζουν στις συνήθειες των πελατών σας μπορεί να συμβάλει στην αύξηση της ικανοποίησης και των πωλήσεων κατά την περίοδο των διακοπών.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνά μας, περισσότερο από το 50% των καταναλωτών θα αποχωρήσουν από μικρές επιχειρήσεις που προσφέρουν πληρωμές μόνο με μετρητά, γεγονός που υποδηλώνει ότι η πληρωμή με κάρτα δεν είναι κάτι που οι καταναλωτές έχουν συνηθίσει αφού πλέον έχουν αρχίσει να το απαιτούν. Επομένως η αποδοχή πληρωμών με κάρτα στην επιχείρησή σας είναι πλέον απαραίτητη.
Πέρα από τα προφανή πλεονεκτήματα της ύπαρξης ενός διαδικτυακού καταστήματος, υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι με τους οποίους λαμβάνετε πληρωμές με κάρτα, με βάση τον τρόπο που διευθύνετε την επιχείρησή σας:
Virtual POS – αποδοχή πληρωμών μέσω τηλεφώνου
Με το VPOS, μπορείτε να επεξεργάζεστε συναλλαγές και να δέχεστε πληρωμές μέσω τηλεφώνου γρήγορα και αποτελεσματικά, κάτι που είναι ιδανικό για πελάτες που δεν χρησιμοποιούν ή δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή. Οι πληρωμές μέσω τηλεφώνου είναι επίσης χρήσιμες για προπαραγγελίες, ώστε τόσο εσείς όσο και οι πελάτες σας να εξοικονομήσετε χρόνο.
Mobile Ασύρματα POS
Εάν η επιχείρησή σας λειτουργεί από διαφορετικές τοποθεσίες, όπως χριστουγεννιάτικες εκθέσεις ή αγορές, ένα ασύρματο μηχάνημα POS σάς επιτρέπει να λαμβάνετε πληρωμές από οπουδήποτε στην Ελλάδα.
Φορητά POS
Ιδανικό για πολυάσχολες εγκαταστάσεις, όπως εστιατόρια ή καφετέριες, το προσωπικό σας μπορεί να μεταφέρει το φορητό POS απευθείας στον πελάτη, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητά σας.
Διασύνδεση συστημάτων παραγγελιοληψίας και εντατικής λιανικής
Η πιο πολυσύχναστη περίοδος του έτους μπορεί επίσης να είναι η πιο δαπανηρή περίοδος, εάν το μηχάνημα καρτών σας δεν είναι απευθείας συνδεδεμένο στο σύστημα παραγγελιοληψίας σας.
Για κάθε συναλλαγή, ένα ποσό πρέπει να εισαχθεί στο μηχάνημα καρτών και ξανά στο ταμείο. Αυτό προκαλεί λάθη: το 38% των μικρών επιχειρήσεων αναφέρει εβδομαδιαία απώλεια εσόδων λόγω λανθασμένων στοιχείων.
Για μια πιο ομαλή διαδικασία, συνδέστε το μηχάνημα καρτών απευθείας με το ταμείο και το σύστημα παραγγελιοληψίας. Αυτό εξαλείφει την ανάγκη για διπλές καταχωρήσεις και μειώνει τα σφάλματα, εξοικονομώντας χρόνο και αποτρέποντας οικονομικές απώλειες.
4. Προετοιμάστε το προσωπικό σας.
Τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι αμείλικτα για το προσωπικό που στελεχώνει τις πρώτες γραμμές. Αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο πριν αρχίσει το χάος, για να διασφαλίσετε ότι όλοι είναι άνετοι και σίγουροι χρησιμοποιώντας τα POS. Αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό, ειδικά εάν έχετε προσλάβει επιπλέον προσωπικό για τη σεζόν. Ορίστε μερικές συμβουλές για να αποφύγετε καθυστερήσεις.
Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας και βοηθήστε το να εξοικειωθεί με τα POS
- Δείξτε στο προσωπικό σας όλα τα βασικά της χρήσης του POS σας, μαζί με λειτουργίες όπως η έκδοση επιστροφής χρημάτων, η ακύρωση συναλλαγής ή η επεξεργασία μιας έκπτωσης.
- Κατά τις ώρες λειτουργίας του καταστήματος, βεβαιωθείτε ότι ένα έμπειρο μέλος του προσωπικού είναι διαθέσιμο για βοήθεια σε περίπτωση που κάποιος κολλήσει.
- Κρατήστε τον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών του τερματικού σας σε εμφανές σημείο σε περίπτωση που χρειάζεστε υποστήριξη.
Ακολουθήστε τις βέλτιστες πρακτικές κατά την διάρκεια της αποδοχής πληρωμών με κάρτα.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνά μας, στο 29% των καταναλωτών αρέσει να βλέπουν πάντα τι συμβαίνει με την κάρτα τους, επομένως βεβαιωθείτε ότι:
- Δεν απομακρύνετε την κάρτα του πελάτη σε μη εμφανές σημείο κατά τη διάρκεια της πληρωμής
- Δείχνετε πάντα το ποσό που χρεώνετε στους πελάτες που πληρώνουν με κάρτα
- Ρωτάτε πάντα τους πελάτες εάν είναι εντάξει να πάρετε εσείς την κάρτα τους για να κάνετε μια ανέπαφη πληρωμή
Η προετοιμασία της επιχείρησής σας για την πολυάσχολη περίοδο των εορτών έχει να κάνει με την αναζήτηση τρόπων για να κάνετε κάθε συναλλαγή να εκτελείται λίγο πιο ομαλά. Το να έχετε ένα σύστημα πληρωμών που ταιριάζει καλύτερα τόσο σε εσάς όσο και στους πελάτες σας αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την παραγωγικότητα σας αλλά και για την εμπειρία των πελατών σας. Το Savy είναι το πρώτο και μοναδικό website σύγκρισης επαγγελματικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και μπορεί να σας βοηθήσει να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα για τις καθημερινές και απαραίτητες ανάγκες της επιχείρησής σας: Συγκρίνετε γρήγορα και εντελώς δωρεάν προσφορές ενέργειας όπως επαγγελματικό ρεύμα και φυσικό αέριο επιχείρησης, ασφάλιση επιχειρήσεων καθώς και όλα τα είδη αποδοχής πληρωμών με κάρτα (POS, ηλεκτρονικές πληρωμές online, Virtual pos).
Πηγή: https://www.savy.gr/