H μητρική της Zara, Inditex, ξεκίνησε θετικά το δεύτερο τρίμηνο, με την αύξηση των πωλήσεων να ενισχύεται από τη συνεχιζόμενη επιτυχία των συλλογών της για την Άνοιξη/Καλοκαίρι.

Ο ισπανικός όμιλος ανέφερε σήμερα, Τετάρτη, ότι οι πωλήσεις την περίοδο μεταξύ 1ης Μαΐου και 3 Ιουνίου αυξήθηκαν κατά 12% σε σταθερή βάση. Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι βραδύτερος συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (16%), αλλά πάνω από το 8% που ανέμεναν οι αναλυτές της Jefferies.

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό από τη Shein καθώς και τον πιο παραδοσιακό ανταγωνιστή της H&M, η Inditex κατάφερε να ξεπεράσει τις υλικοτεχνικές και πληθωριστικές πιέσεις που αντιμετωπίζουν άλλοι λιανοπωλητές.

Η εταιρεία μπόρεσε να αυξήσει τις τιμές για να καλύψει το κόστος χωρίς να χάσει μέρος από το σύνολο των πελατών της, ενώ το local sourcing model της, όχι μόνο διευκολύνει την ταχεία παράδοση αλλά αποτρέπει προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκαλούνται από τις αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα.

Τα εγκαίνια νέων καταστημάτων, οι ανακαινίσεις και το e-commerce αναμένεται να υποστηρίξουν περαιτέρω την ανάπτυξη των πωλήσεων στο μέλλον, εκτίμησε η εταιρεία.

Αυτήν τη στιγμή ξεκινά ένα πολυετές επενδυτικό πρόγραμμα logistics ύψους 900 εκατ. ευρώ (979,3 εκατομμύρια δολάρια), καθώς επεκτείνει την υλικοτεχνική της ικανότητα στην Ισπανία και την Ολλανδία. Παράλληλα η εταιρεία θα δαπανήσει 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος για την ανάπτυξη τον χώρο των καταστημάτων της κατά 5%, βελτιώνοντας την τεχνολογία και ενισχύοντας την online προσφορά της.

Η εταιρεία δήλωσε την Τετάρτη ότι εξακολουθεί να αναμένει σταθερό μικτό περιθώριο κατά το τρέχον οικονομικό έτος συν ή πλην 50 μονάδες βάσης από το 57,8% που ανέφερε το οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Ιανουαρίου . Ανέφερε ότι το μεικτό περιθώριο του πρώτου τριμήνου για το τρίμηνο έως τις 30 Απριλίου αυξήθηκε στο 60,6% από 60,5% την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ το λειτουργικό περιθώριο αυξήθηκε στο 20,1% από 19,5%. Η Inditex ανέφερε καθαρά κέρδη 1,29 δισ. ευρώ την περίοδο από 1,17 δισεκατομμύρια ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,1% στα 8,15 δισ. ευρώ.