Oι 100 πιο πολύτιμες μάρκες στον κόσμο αξίζουν συνολικά περισσότερα από 5 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Tα brands διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αύξηση της αξίας των μετόχων, ωστόσο ο προσδιορισμός της αξίας μιας επωνυμίας αποτελεί ένα δύσκολο έργο. Οι επενδύσεις σε brands μπορεί να αποδώσουν μερίσματα για πολλές δεκαετίες, αλλά καθώς αυτά τα οικονομικά οφέλη είναι αρκετά “ανοιχτά” ως προς την ερμηνεία τους, οι περισσότερες χρηματοοικονομικές ρυθμιστικές αρχές συνήθως δεν αποδέχονται τα brand assets στους ισολογισμούς.

To infographic κατατάσσει τα 100 κορυφαίa brands ανά αξία επωνυμίας, με βάση την ετήσια παγκόσμια κατάταξη από το Brand Finance.

Πώς εκτιμάται μια μάρκα;

Συνολικά, η αξία μιας επωνυμίας υπολογίστηκε με βάση το βαθμό όπου δημιούργησε κέρδη για την εταιρεία. Η Brand Finance ανέλυσε μεμονωμένες εταιρείες μαζί με τις θυγατρικές τους, όπως στην περίπτωση της Meta που κατέχει το Instagram και το WhatsApp.

Κατάταξη των κορυφαίων εμπορικών σημάτων, ανά αξία

Εδώ είναι οι πιο πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως το 2024:

 

Στην πρώτη θέση συνολικά, η αξία της επωνυμίας της Apple έχει αυξηθεί κατά 217 δισεκατομμύρια δολάρια από την περσινή κατάταξη.

Ενώ οι πωλήσεις των iPhones έχουν αυξηθεί, η εταιρεία επεκτείνει τις σειρές προϊόντων της, από wearables έως την Apple TV. Πάνω από το 50% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα της Brand Finance είπαν ότι τα προϊόντα τους άξιζαν την τιμή τους, παρόλο που ήταν ακριβά.

Από την άλλη πλευρά, η αξία της μάρκας της Tesla μειώθηκε στα 58,3 δισεκατομμύρια δολάρια, πέφτοντας από το top 10 που βρισκόταν πέρυσι. Αυτό έγινε καθώς οι κατασκευαστές νέων και πιο προσιτών ως προς την τιμή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κατέγραψαν αυξανόμενες πωλήσεις.

Ενδεικτικά, υποστηριζόμενη από την ισχυρή ζήτηση στην αγορά της Κίνας, η BYD έγινε η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις EVs παγκοσμίως το 2023. Στην πραγματικότητα, πάνω από το ένα τρίτο των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα ήταν ηλεκτρικά.

Οι πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες μάρκες

Ποιες μάρκες σημείωσαν μεγαλύτερο άλμα σε αξία; Δείτε τον παρακάτω πίνακα:

Brand Change in Ranking 2023-2024 Change in Brand Value
Nvidia +87 +162.9%
CATL +36 +29.4%
Humana +32 +27.1%
Hyundai Group +26 +35.6%
Chanel +25 +34.5%
Elevance Health +19 +28.4%
Louis Vuitton +18 +22.6%
Uber +18 +27.6%
Oracle +16 +34.2%
EY +15 +20.0%

 

Η αξία της επωνυμίας της Nvidia εκτοξεύτηκε καθώς οι επενδυτές συρρέουν σε μετοχές τεχνητής νοημοσύνης και η ζήτηση για τσιπ μνήμης επιταχύνθηκε. Η εταιρεία εντάχθηκε στο club του 1 τρις δολαρίων στα τέλη Ιανουαρίου 2024, όσον αφορά την κεφαλαιοποίησή της – και είναι η πέμπτη εταιρεία που το πετυχαίνει αυτό ιστορικά. Αξίζει δε, περισσότερο από το Netflix, την Tesla και τη Walmart μαζί.