Αισιόδοξος εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Wind Hellas, κ. Ν. Ζαρκαλής, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2017, υπογραμμίζοντας πως τη χρονιά που πέρασε, διασφαλίστηκε η αναπτυξιακή τροχιά της Wind Hellas.
Όπως σημείωσε ο κ. Ζαρκαλής, η αγορά τηλεπικοινωνιών το 2017 έδειξε σημάδια ανάκαμψης και έφτασε τα 4,2 δισ. ευρώ, με την αγορά της κινητής στα 1,82 δισ. ευρώ και σταθερής στα 2,17 δισ. ευρώ και άλλα 0,21 δισ. ευρώ να προέρχονται από τη συνδρομητική τηλεόραση.
Ο επικεφαλής της Wind Hellas τόνισε πως πέρυσι είδαμε την πρώτη άνοδο έπειτα από 8 χρόνια πτώσης, αλλά πρόσθεσε πως θέλουμε πολλά χρόνια σαν το 2017 για να πλησιάσουμε το 2008, που η αγορά ήταν στα 7,4 δισ. ευρώ.
Ο κ. Ζαρκαλής είπε πως «είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Αν δεν υπάρξει κάποιο πισωγύρισμα στο μακροοικονομικό περιβάλλον, οι βασικοί παράγοντες για την ανάπτυξη της αγοράς υφίστανται γιατί γίνονται μεγάλες επενδύσεις και υπάρχει μεγάλη ζήτηση για data στην κινητή. Μια ασφαλής πρόβλεψη για το 2018 είναι μια συνεχιζόμενη αύξηση της αγοράς λίγο πάνω από τους ρυθμούς του 2017».
Η Wind Hellas κατέγραψε πέρυσι «αύξηση τζίρου σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία, ισχυρή ρευστότητα, ισχυρή ανάπτυξη των όγκων που διακινούμε μέσα από τα δίκτυα κινητής και σταθερής και σημαντικές επενδύσεις. Παράλληλα εξασφαλίσαμε την ανανέωση των αδειών μας στα 1800 MHz».
Συγκεκριμένα υπήρξε αύξηση τζίρου κατά 3,9% στα 494 εκατ. ευρώ και τα EBITDA αυξημένα κατά 13,6% στα 103,4 εκατ. ευρώ. Το 63% των εσόδων από την κινητή τηλεφωνία και το 37% από τη σταθερή τηλεφωνία. Τα έσοδα στην κινητή έφτασαν τα 313,2 εκατ. ευρώ και άνοδο 2,8% και η σταθερή στα 181 εκατ. ευρώ με άνοδο 5,8%. Στη διετία 2016 – 2017 αυξήθηκαν τα έσοδα κατά 7,2% και τα EBITDA κατά 21,8%.
Επίσης, «οι δύο μεγαλύτεροι μέτοχοι (Golden Tree και Cyrus) αύξησαν τη συμμετοχή τους στο 75% ενώ οι τρεις μεγαλύτεροι ελέγχουν πλέον το 93% της Wind Hellas. Η εταιρεία έκλεισε τη χρονιά με 150 εκατ. ευρώ ρευστότητα η οποία προφανώς θα αξιοποιηθεί σε δύο βασικές κατευθύνσεις: Την οργανική ανάπτυξη της εταιρείας και σε πιθανές εξαγορές».
Τι είπε για τη Forthnet
Ειδικά για τη Forthnet, ο κ. Ζαρκαλής υποστήριξε πως πρόκειται για διαδικασία που τρέχουν οι τράπεζες. Για την ταυτόχρονη διεκδίκηση της Fοrthnet από τους δύο μεγαλύτερους μετόχους είπε πως έχουν πράγματι καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά και υποστήριξε πως δεν γνωρίζει περισσότερες λεπτομέρειες «και δεν πρέπει να γνωρίζω περισσότερες λεπτομέρειες». Επικαλέστηκε τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης. Η διοίκηση της Wind Hellas θεωρεί πως δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού στην περίπτωση που επικρατήσει η κοινή προσφορά που έχουν καταθέσει οι Vodafone και Wind Hellas.
«Κάποια στιγμή στο μέλλον, οι μέτοχοι πρέπει να πάρουν την απόδοσή τους» είπε ο κ. Ζαρκαλής για τα funds που ελέγχουν την εταιρεία. Από το 2010 έχουμε επενδυτές τα funds, χωρίς να έχει αλλάξει ο τρόπος διοίκησης της επιχείρησης, πρόσθεσε.
Το 2017 έκλεισε με 801.000 συνδρομητές συμβολαίου για τη Wind Hellas, 529.000 συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας (το μερίδιο της Wind Hellas στο 28,1%) και 219.000 πελάτες με πακέτα σύγκλισης και περισσότερους από ένα εκατομμύριο πελάτες mobile internet. Η μέση χρήση data αυξήθηκε κατά 50% και ακουμπάει το 1 Gb τον μήνα.
Το πλάνο των επενδύσεων
Οι επενδύσεις θα φτάσουν τα 105 εκατ. ευρώ το 2018 ενώ πέρυσι δαπανήθηκαν περί τα 95 εκατ. ευρώ και το 2016 περί τα 93 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις επικεντρώνονται στο κινητό δίκτυο, στα δίκτυα νέας γενιάς στη σταθερή τηλεφωνία και στην ανάπτυξη της πλατφόρμας τηλεοπτικών υπηρεσιών καθώς και στο δίκτυο κορμού σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία. Τα τελευταία επτά χρόνια η εταιρεία επένδυσε περί τα 273 εκατ. ευρώ σε φάσμα συχνοτήτων.
Σήμερα το δίκτυο τέταρτης γενιάς στην κινητή τηλεφωνία φτάνει το 87% πληθυσμιακή κάλυψη, με στόχο το 95% στο τέλος του 2018. Πολύ σύντομα η διοίκηση της εταιρείας θα παρουσιάσει «μία ολοκληρωμένη συνδυαστική πρόταση με τη νέα υπηρεσία τηλεόρασης που είναι ήδη σε πιλοτικό στάδιο με περίπου 1.500 πελάτες. Η τηλεόραση θα αποτελέσει έναν τρίτο αλλά πολύ σημαντικό πυλώνα της πρότασής μας για το ελληνικό νοικοκυριό».
«Είμαστε σίγουροι πως το 2018 θα είναι μια ακόμα χρονιά ανάπτυξης. Η στρατηγική είναι απλή και γι’ αυτό ίσως να είναι πετυχημένη. Βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: Ο ένας είναι οι επενδύσεις, ο άλλος τα προϊόντα που στηρίζονται στα καλύτερα προϊόντα data, οπτική ίνα στην κινητή και συνδυαστικά προϊόντα, η εμπειρία του πελάτη είναι ο τρίτος πυλώνας και τέταρτος ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας (εσωτερικά και προς τον πελάτη)».
Για το κόστος της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, ο επικεφαλής της Wind Hellas υποστήριξε πως η τιμή στο μέσο λεπτό ομιλίας έχει μειωθεί 94% από το 2010 μέχρι το 2017. Το μέσο έσοδο της Wind Hellas το 2010 ανά πελάτη συμβολαίου ήταν 30 ευρώ ενώ το 2017 ήταν κάτω από τα 20 ευρώ.
Η εταιρεία έχει σήμερα 260 καταστήματα, η πλειοψηφία των οποίων έχει ανακαινιστεί, με τον κ. Ζαρκαλή να υποστηρίζει πως «κοιτάζουμε συμπληρωματικές κινήσεις, ανάλογα με την εξέλιξη της αγοράς λιανικής».
Για τα δίκτυα νέας γενιάς υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και θέληση για να πάρουν ένα προϊόν υψηλότερης ταχύτητας, αλλά όταν μιλάμε για πολύ υψηλές ταχύτητες (άνω των 200 Mbps), η ζήτηση μειώνεται δραματικά, τόνισε ο Ν. Ζαρκαλής.