Μια μεγάλη ανατροπή για πολλούς, όπως φαίνεται, έκρυβε ο διπλός διαγωνισμός του Σκαραμαγκά. Σίγουρα δεν ήταν λίγοι όσοι πίστευαν ότι η Pyletech Shipyards, συμφερόντων ομίλου North Star του Θεόφιλου Πριόβολου – ο οποίος μέχρι και χθες φερόταν ως ο επικρατέστερος «Πάμε για άλλες επενδύσεις» – θα ήταν η νικήτρια του διαγωνισμού. Ωστόσο, τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά ανήκουν πλέον στον Έλληνα πλοιοκτήτη, Γιώργο Προκοπίου, ο οποίος κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), προσφέροντας €25 εκατ. και για την ΕΤΑΔ €37 εκατ. με το σύνολο της επένδυσης αθροιστικά ν’ αγγίζει τα €62 εκατ.
Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου
Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες πλοιοκτήτες, ενώ κατατάσσεται στο top 20 των προσωπικοτήτων με τη μεγαλύτερη επιρροή στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Διευθύνει τις εταιρείες Dynacom, Dynagas και Sea Traders, με δραστηριότητα σε δεξαμενόπλοια, LNG και ξηρό φορτίο και συνολικό στόλο περίπου 120 πλοίων.
Ο εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμα πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεατικό ναυπηγείο.
Ο κ. Προκοπίου είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου. Δικό του ήταν το LNG carrier, το οποίο άνοιξε τον… δρόμο για τον Βόρειο Πόλο πριν από λίγα χρόνια, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό χάρτη.
Μάλιστα η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.