Φορώντας κράνος με τη βρετανική σημαία και κρατώντας ακόμη μια, ο Χάμιλτον πανηγύρισε την 80στη του νίκη και 6η εντός έδρας. 

του Τάκη Πουρναράκη

Με την θερμοκρασία σε φυσιολογικά επίπεδα (28 βαθμοί Κελσίου) και συννεφιά οι Mercedes ανέκαμψαν και πέτυχαν το 1-2 δυο βδομάδες μετά την μοναδική φετινή τους ήττα στην Αυστρία. Ο Χάμιλτον με τη νίκη του αυτή έγινε ο πιο πετυχημένος οδηγός στα 70 χρόνια του Βρετανικού GP. Είναι ο μόνος που το έχει κερδίσει 6 φορές, από 5 νίκες έχουν οι Κλαρκ, Προστ. 

Οι Mercedes έκαναν το 1-2 στις δοκιμές με το Βάλτερι Μπότας να παίρνει την pole position με διαφορά 6 χιλιοστά του δευτερολέπτου.  Επίσης όπως και οι Red Bull είχαν τη δυναμική να προκριθούν στο Q3 με τη μέση γόμα, οπότε εκκίνησαν μ’ αυτή στον αγώνα. Αντίθετα οι Ferrari κατετάγησαν με τη μαλακή γόμα. Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης πίσω από τις Mercedes βρίσκονταν οι Λεκλέρκ, Φερστάπεν και στην τρίτη οι Γκασλί, Φέτελ. 

SILVERSTONE, UNITED KINGDOM – JULY 14: Rear of the grid at the start of the formation lap during the British GP at Silverstone on July 14, 2019 in Silverstone, United Kingdom. (Photo by Andy Hone / LAT Images)

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων δεν είχε δράμα. Η μόνη αλλαγή που έγινε στην εκκίνηση ήταν ότι ο Φέτελ πέρασε τον Γκασλί. Η πρώτη μάχη στην πίστα διεξήχθη ανάμεσα στις Mercedes. Ο Μπότας άντεξε στην επίθεση του Χάμιλτον. Πολύ σύντομα ξεκίνησε η προσπάθεια του Φερστάπεν να περάσει το Λεκλέρκ. Δεν τα κατάφερε ο Ολλανδός ως τη στιγμή που μπήκαν και οι δυο στα πιτ στον 13ο γύρο. Προφανώς στη Red Bull δεν είχαν κάποιο όφελος που εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Ο Φερστάπεν βγήκε δίπλα στο Λεκλέρκ, πέρασε μπροστά στην έξοδο των πιτ, ο Μονεγάσκος του επιτέθηκε, τον εξανάγκασε σε λάθος και τον πέρασε στον 14ο γύρο. Εκπληκτική μάχη που όπως δήλωσαν και οι δυο την απόλαυσαν!

Ο Φερστάπεν συνέχισε να πιέζει ανεπιτυχώς το Λεκλέρκ σε μια μάχη σπάνιας ομορφιάς ενώ ο Φέτελ είχε περάσει το Γκασλί και ανέβαινε. Μπροστά ο Μπότας είχε ένα ήσυχο απόγευμα, μπήκε στον 16ο γύρο έβαλε τη μέση γόμα ξανά και έδειχνε ότι δεν πρόκειται ν’ απειληθεί. Στον 19ο γύρο κατέληξε στην αμμοπαγίδα η Alfa Romeo του Τζιοβινάζι. Ο Ιταλός λέει ότι κάτι συνέβη στο μονοθέσιο και θα το διερευνήσουν.

2019 British Grand Prix, Sunday – LAT Images

 Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως συνέπεια σχεδόν όλοι οι οδηγοί να ορμήσουν για αλλαγή ελαστικών. Στο Χάμιλτον που εκείνη την στιγμή ήταν επικεφαλής του αγώνα ήρθε κουτί, έβαλε τη σκληρή γόμα και πήγε ως  το τέλος μ’ αυτή χωρίς ν’ απειληθεί. Ο Μπότας δεν μπήκε στα πιτ (λογικό) ενόσω οδηγούσε την κούρσα το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έχασε το προβάδισμα είχε όμως την ταχύτητα να διατηρήσει τη 2η θέση παρότι μπήκε υποχρεωτικά επτά γύρους πριν το φινάλε γιατί είχε χρησιμοποιήσει μόνο μια γόμα. 

Sebastian Vettel (GER) Ferrari SF90 crashes into the back of Max Verstappen (NLD) Red Bull Racing RB15.
14.07.2019. Formula 1 World Championship, Rd 10, British Grand Prix, Silverstone, England, Race Day.
– www.xpbimages.com, EMail: [email protected] – copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Batchelor / XPB Images

Πίσω από το Φινλανδό η μάχη για την 3η θέση έγειρε προς την πλευρά του Φέτελ. Ο Γερμανός όπως ο Χάμιλτον έβαλε στον 20οστο γύρο τη σκληρή γόμα και προσπάθησε να πάει ως αυτή μέχρι το τέλος. Το ίδιο έκανε και ο Φερστάπεν. Ο Λεκλέρκ αντίθετα μπήκε στον 21ο γύρο και βρέθηκε πίσω από τον Γκασλί. Τον πέρασε εύκολα και ανέβηκε 5ος. Πίεσε ανεπιτυχώς το Φερστάπεν. Ο Ολλανδός αφού έμεινε 4ος  έπιασε το Φέτελ που όλο το 3ημερο ήταν εκτός ρυθμού, τον πέρασε και ο Γερμανός στην απέλπιδα προσπάθεια να διεκδικήσει εκ νέου τη θέση έχασε τα φρένα και χτύπησε τη Red Bull από πίσω. 

SILVERSTONE, UNITED KINGDOM – JULY 12: Max Verstappen, Red Bull Racing RB15 runs wide during the British GP at Silverstone on July 12, 2019 in Silverstone, United Kingdom. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

Μ’ έναν τρόπο μαγικό ο Φερστάπεν που βρέθηκε στην αμμοπαγίδα, συνέχισε και κατάφερε να τερματίσει 5ος πίσω από το Γκασλί. Ο Φέτελ άλλαξε αεροτομή, πήρε και ποινή 10 sec οπότε τερμάτισε εκτός βαθμών. Προς τιμήν του παραδέχτηκε το σφάλμα του απολογούμενος στο Φερστάπεν. Η μάχη των δυο έφερε ανέλπιστα τελικά το Λεκλέρκ στο βάθρο, ο Μονεγάσκος οδηγός ακόμη μια φορά άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων και αναδείχτηκε από τους φιλάθλους “Οδηγός της Ημέρας”. 

Από τις πιο πίσω θέσεις αξίζει να τονιστεί η παρουσία και των δυο Renault στη βαθμολογούμενη δεκάδα, η εκπληκτική απόδοση του Σάινθ με τη McLaren, αλλά και των Ράικονεν, Κβίατ. Στον αντίποδα οι δυο Haas που τράκαραν μεταξύ των στην αρχή του αγώνα. 

Ο Κίμι Ράικονεν έκανε μια βόλτα την Alfa Romeo 159 πριν την εκκίνηση του αγώνα.

Επόμενο GP, το 11o του πρωταθλήματος στις 28/7 το Γερμανικό στην πίστα του Χόκενχάιμ. 

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 223 βαθμούς και ακολουθούν οι Μπότας 184, Φερστάπεν 136,  Φέτελ 123, Λεκλέρκ 120. 

Στη βαθμολογία των κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 407 βαθμούς και ακολουθούν οι Ferrari με 243, Red Bull 191, McLaren 60, Renault 39. 

Έκανε την εμφάνισή της η Βαλκυρία της Red Bull για πρώτη φορά. Το υπεραυτοκίνητο αυτό το έχει σχεδιάσει ο Άντριαν Νιούι. 

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Υπήρξε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών κατά τη διάρκεια του αγώνα των 52 γύρων. Είδαμε 4 διαφορετικές στρατηγικές στους πέντε πρώτους οδηγούς στον τερματισμό. 
  • Απ’ όσους βρίσκονταν στην πρώτη 10αδα στην εκκίνηση μόνο οι Mercedes, Red Bull ξεκίνησαν με τη μέση γόμα,. Οι Mercedes έκαναν το 1-2 και οι Red Bull τερμάτισαν στην 4η και 5η θέση. 
  • Ο οδηγός της Ferrari, Σαρλ Λεκλέρκ ήταν ο οδηγός που τερμάτισε πιο ψηλά απ’ όσους εκκίνησαν με την κόκκινη μαλακή γόμα. Εκκίνησε και τερμάτισε 3ος. 
  • Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας έγινε σ’ ένα κομβικό σημείο και όλοι οι πρωτοπόροι την αξιοποίησαν για να πραγματοποιήσουν πιτ στοπ ( με εξαίρεση τον οδηγό της Mercedes, Βάλτερι Μπότας). 
  • Oι συνθήκες χωρίς υγρασία, ζέστη και καθόλου βροχή σε αντίθεση με τις δυο προηγούμενες μέρες στο Σίλβερστον. 

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C1: Είναι απίστευτο ότι μ’ ένα σετ επιβαρυμένο για 32 γύρους, από την πιο σκληρή γόμα στη γκάμα P Zero του 2019, επετεύχθη ο ταχύτερος γύρος όλων των εποχών στο Σίλβερστον. Η επίδοση ήταν κατά 3.3sec καλύτερη από το προηγούμενο ρεκόρ. 
  • MEΣΗ C2: Εκκινώντας μ’ αυτό το λάστιχο ο νικητής και άλλοι πέντε οδηγοί κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον απαιτητικό αγώνα μόνο με μια αλλαγή. Ο οδηγός της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν εκκίνησε με τη μέση γόμα αλλά έκανε δυο αλλαγές για να τερματίσει τελικά 5ος. Ο Μπότας επίσης εκκίνησε με τη μέση γόμα και έκανε δυο αλλαγές.   
  • ΜΑΛΑΚΗ C3: Ο Μπότας και οι οδηγοί της Racing Point ήταν οι μόνοι που τερμάτισαν στον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα, η οποία χρησιμοποιήθηκε ευρέως στην αρχή. 

Mάριο Ίσολα, Pirelli επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli: 

“Οι τρεις γόμες έπαιξαν κομβικό ρόλο στο φανταστικό αγώνα που είδαμε. Πιθανόν η πιο αξιοσημείωτη απόδοση προήρθε από τη σκληρή γόμα με την οποία ο Χάμιλτον πέτυχε τον ταχύτερο γύρο ακριβώς πριν την καρό σημαία, μ’ ένα σετ ελαστικών που είχε ήδη διανύσει 32 γύρους. Αυτό επετεύχθη σε μια από τις πιο απαιτητικές διαδρομές της χρονιάς με τις πλευρικές φορτίσεις να ξεπερνούν τα 4g σε κάποιες στροφές. Από την αρχή ως το τέλος ο αγώνας ήταν συναρπαστικός με πολύ δράση και αμφίρροπες μάχες. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έπαιξε καθοριστικό ρόλο καθώς ουσιαστικά χώρισε τον αγώνα σε δυο γρήγορα μέρη. Οι πιο πολλοί οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν για ν’ αλλάξουν ελαστικά. Η απόφαση ν’ αλλάξουν λάστιχα στο Χάμιλτον από μέση σε σκληρή γόμα ενόσω οδηγούσε το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν απόφαση κλειδί για τη νίκη του. Τώρα ανυπομονούμε να συνεχίσουμε την εξέλιξη των γομών του 2020 σε δυο μέρες δοκιμών στο Σίλβερστον με τις Red Bull, Williams.” 

SILVERSTONE, UNITED KINGDOM – JULY 14: Race winner Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10on the cool down lap with a flag during the British GP at Silverstone on July 14, 2019 in Silverstone, United Kingdom. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)