Του Τάκη Πουρναράκη

 

Ξεκινώντας από την Αθήνα για τα Γιάννενα ήμουν υποψιασμένος ότι μπορεί το κόστος διοδίων μετ’ επιστροφής (80 ευρώ) να είναι εφάμιλλο ή και μεγαλύτερο από το κόστος καυσίμου. Η BMW X5 δοκιμής μας φορούσε έναν εν σειρά εξακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 3.0lt με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής. Ο άμεσος ψεκασμός common-rail, τροφοδοτεί το καύσιμο στους θαλάμους καύσης με πίεση μέχρι 2.500 bar. Η μέγιστη ισχύς των 265PS αποδίδεται στις 4.000 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 63.2kgm είναι διαθέσιμη τις 2.000 έως τις 2.500 rpm.

Τελικά η X5 που διαθέτει ρεζερβουάρ 80 lt ζήτησε καύσιμο μετά από 1000km ταξιδιού (ανεβήκαμε και στα Ζαγοροχώρια). Η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν 7.1lt/100km ή 10 ευρώ/100km οπότε το πήγαινε/έλα στα Γιάννενα κόστισε 80 ευρώ σε διόδια και ακριβώς άλλα τόσα σε καύσιμο. Χαλάλι φυσικά, καθώς τα επίπεδα ασφαλείας που απολαμβάνεις ταξιδεύοντας σε σύγχρονους αυτοκινητόδρομους είναι κορυφαία. Ταυτόχρονα δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι ένα τετρακίνητο όχημα βάρους 2.2tn και μήκους 5m μπορεί να έχει τόσο χαμηλές ανάγκες σε καύσιμο. Η νέα BMW X5 μ’ αυτόν τον πετρελαιοκινητήρα κατανάλωσε 50 ευρώ λιγότερα απ’ αυτά που απαιτεί ένα μέσο οικογενειακό βενζινοκίνητο 1.6lt πενταετίας, για την ίδια απόσταση.

Αυτό που μου έκανε τεράστια εντύπωση είναι ότι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού ο κινητήρας της νέας BMW X5 xDrive30d τις στιγμές που δεν είχε φορτίο (που δεν πατούσα γκάζι) έμπαινε σε λειτουργία coaching ρίχνοντας το στρόφαλο στις 500rpm εξοικονομώντας ακόμη περισσότερο καύσιμο όπως μπορείτε να δείτε και στη σχετική φωτ.

Σημειώστε επίσης ότι ο συγκεκριμένος πετρελαιοκινητήρας έχει τεχνολογία BMW BluePerformance που περιλαμβάνει φίλτρο σωματιδίων, οξειδωτικό καταλύτη, καταλύτη προσρόφησης οξειδίων του Αζώτου (NOx) και έναν καταλύτη SCR με ψεκασμό AdBlue για μείωση εκπομπών οξειδίων του αζώτου. Γιατί σας τα λέω όλα αυτά; Την επόμενη φορά που θα σας πουν «ότι πεθαίνει το diesel» ζητήστε να σας προτείνουν μια πιο αποδοτική μορφή μηχανής για να πραγματοποιήσει με λιγότερο καύσιμο μια BMW X5 το Αθήνα Γιάννενα. Εξ’ όσων γνωρίζω δεν υπάρχει σήμερα κάτι τέτοιο!

Χωρίς καμία υπερβολή το ταξίδι με την BMW X5 ήταν ότι πιο ξεκούραστο, άνετο, ασφαλές έχω ζήσει στα χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά με φωτεινές εξαιρέσεις μικρές εμπειρίες με λιμουζίνες που έχουν φτιαχτεί αποκλειστικά για να ταξιδεύουν όπως η BMW σειρά 7 ή η Mercedes S Class.

Μας κακομαθαίνετε κύριε πρέσβη!

Για να μπεις στο εσωτερικό πρέπει να σηκώσεις ψηλά το δεξί πόδι. Το πρώτο που τραβά την προσοχή σου είναι η πανοραμική οροφή Sky Lounge. Κάθεσαι στο φαρδύ άνετο κάθισμα και η πρώτη λέξη που έρχεται στο μυαλό σου είναι: «Άρχοντας»! Μια αίσθηση που παραμένει καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής. Το αυτοκίνητο μας ήταν εξοπλισμένο με αερανάρτηση που σου επιτρέπει να ρυθμίσεις την απόσταση από το έδαφος, για να διευκολύνεις π.χ. την επιβίβαση, αποβίβαση της συνοδού σου!

BMW Laserlight με Adaptive LED Headlights, Οι φακοί εκτείνονται σε σχήμα Χ, με μπλε απόχρωση BMW Laserlight ως στοιχείο ταυτότητας. Με τη μεγάλη σκάλα φωτίζει στα 500m είναι σα να ταξιδεύεις μέρα και τη νύχτα.

Το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound με 20 ηχεία και ισχύ 1.500-watt προσφέρει υψηλή εμπειρία ήχου. Αποτελεί τμήμα της νέας φιλοσοφίας απεικόνισης και ελέγχου και επιτρέπει στους πίσω επιβάτες να επιλέγουν και να χειρίζονται λειτουργίες ψυχαγωγίας. Οι πίσω επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τις δικές τους πηγές πολυμέσων και όσες διατίθενται στο εμπρός τμήμα. Επίσης, έχουν δυνατότητα πρόσβασης σε ένα χάρτη πλοήγησης και σε υπηρεσίες BMW ConnectedDrive.

Δυο οθόνες 12,3 ιντσών έχει ο οδηγός μπροστά του.

Το BMW Live Cockpit Professional στη νέα BMW X5 συνδυάζει μία νέα φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου και την τελευταία λέξη στην τεχνολογία συνδεσιμότητας για τη δημιουργία ενός εξαιρετικού συνολικού πακέτου. Η φιλοσοφία απεικόνισης και ελέγχου τελευταίας γενιάς περιλαμβάνει ένα πίνακα οργάνων υψηλής ανάλυσης πίσω από το τιμόνι με οθόνη 12.3 ιντσών και μία Οθόνη Ελέγχου (Control Display) επίσης 12.3 ιντσών. Το νέο BMW Operating System 7.0, έχει προηγμένη, πλήρως ψηφιακή σχεδίαση και είναι ακόμα περισσότερο προσαρμοσμένο στις προσωπικές ανάγκες του οδηγού με σαφή παρουσίαση και δομή. Προσφέρει στον οδηγό τις κατάλληλες πληροφορίες τη σωστή στιγμή όπως π.χ. σε πόσα km είναι τα επόμενα διόδια ή το επόμενο ΣΕΑ. Πραγματικά το κάνει όπως διαπιστώσαμε στην Ιόνια Οδό και η πληροφορία προβάλλεται τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στο Head Up Display.

Από το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του αείμνηστου Παύλου Βρέλλη.

Το Βασικό μενού του Control Display εκτείνεται σε μέχρι δέκα σελίδες, κάθε μία από τις οποίες παρουσιάζει δύο έως τέσσερα tiles με live περιεχόμενο. Η διαισθητική, πολλαπλή επικοινωνία μεταξύ οδηγού και οχήματος έχει βελτιωθεί, και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ ελέγχου αφής, χειριστηρίων στο τιμόνι, φωνητικού ελέγχου (voice control) ή αναγνώρισης χειρονομιών BMW, ανάλογα με την κατάσταση. To BMW Live Cockpit Professional διαθέτει προσαρμοζόμενο σύστημα πλοήγησης, σύστημα multimedia βασισμένο σε σκληρό δίσκο με μνήμη 20 GB και δύο θύρες USB, συν διεπαφές Bluetooth και WiFi. Ο οδηγός μπορεί να εντοπίζεται αυτόματα και να ενεργοποιούνται οι προσωπικές ρυθμίσεις του είτε μέσω του κλειδιού του οχήματος ή μέσω εφαρμογής BMW Digital Key από το κινητό του, ή επιλέγοντας ένα χρήστη στην οθόνη και εισάγοντας το σωστό PIN.

 Η BMW X5 φωτογραφημένη στην ανατολή του ηλίου με drone στη λίμνη των Ιωαννίνων.

O οδηγός μπορεί ν’ αξιοποιήσει την ευφυή συνδεσιμότητα μέσω ενσωματωμένης κάρτας SIM με απεριόριστα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας. Αυτό, εκτός από πρόσβαση σε εφαρμογές όπως ειδήσεις, καιρός, office και online αναζήτηση, υποστηρίζει το Intelligent Emergency Call, και τακτικές ενημερώσεις για τους χάρτες πλοήγησης.

Η ενσωμάτωση του Microsoft Office 365 μετατρέπει τη νέα BMW X5 σε κινητό γραφείο. Οι χρήστες ενός λογαριασμού Business Essential ή Business Premium με λειτουργία Exchange μπορούν να έχουν ασφαλή πρόσβαση στον email λογαριασμό τους από το αυτοκίνητό τους και να διαχειρίζονται εύκολα ραντεβού και επαφές, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει απολύτως καμία ανάγκη να χρησιμοποιούν το κινητό τους ενώ οδηγούν. Όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα εμφανίζονται απευθείας στο Control Display. Υπάρχει δυνατότητα ανάγνωσης των emails για λογαριασμό των οδηγών, ενώ αυτοί μπορούν να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να υπαγορεύουν και να στέλνουν νέα μηνύματα ενώ είναι εν κινήσει. Επιπλέον, μπορεί να γίνεται επιβεβαίωση ραντεβού καταχωρημένων στο ημερολόγιο, ακύρωση ή μεταφορά απευθείας στο σύστημα πλοήγησης, όπως και των διευθύνσεων των επαφών.

Ο λεβιές ταχυτήτων από κρύσταλλο Swarovski

Οι χρήστες Microsoft Office 365 μπορούν να χρησιμοποιούν Skype for Business από Microsoft ενώ ταξιδεύουν. Μάλιστα ωφελούνται από την πλήρη ενσωμάτωση αυτής της υπηρεσίας στο αυτοκίνητό τους, που ελέγχεται εύκολα μέσω Control Display. Προσεχείς συναντήσεις Skype αναγνωρίζονται αυτόματα και εμφανίζονται μαζί με τα ονόματα των άλλων συμμετεχόντων. Ένα πάτημα του iDrive Controller αρκεί για να ξεκινήσει μία τηλεδιάσκεψη.

Ο δρόμος για το Πάπιγκο είναι απαιτητικός ακόμη και για την BMW X5 φτάνοντας όμως σε αποζημιώνει η θέα.

Φτιαγμένη για να ταξιδεύει!

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας διέθετε το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Η πιο ευρεία κλιμάκωση και τα νέα ηλεκτρονικά ελέγχου βοηθούν στην αύξηση της συνολικής απόδοσης του κινητήρα. Νέοι αποσβεστήρες στρέψης μειώνουν τους περιστροφικούς κραδασμούς ενώ ο βελτιστοποιημένος υδραυλικός έλεγχος επιτρέπει ακόμα πιο σπορ αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον το ευφυές σύστημα τετρακίνησης της νέας BMW X5 μεγιστοποιεί την πρόσφυση, την ευελιξία και την κατευθυντική ευστάθεια του αυτοκινήτου. Η τελευταία γενιά του BMW xDrive κατανέμει τη ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών ακόμα πιο αποτελεσματικά. Για παράδειγμα όλη η ροπή μεταφέρεται στους πίσω τροχούς ενόσω κινείσαι ευθεία στον αυτοκινητόδρομο.  Επιπλέον το νέο σύστημα xDrive πηγαίνει περισσότερη ροπή πίσω όταν επιλεγεί το πρόγραμμα Sport και ο οδηγός αρχίσει να κινείται πιο αθλητικά.

Η BMW X5 φτάνει τα 5m σε μήκος. Η χαρακτηριστική πλαϊνή γραμμή που εκτείνεται ανοδικά προς την πίσω πόρτα, συμβάλλει στη μοντέρνα εμφάνιση.

Η Χ5 που οδηγούσαμε είχε το προαιρετικό πακέτο Driving Assistant Professional με Steering & lane control assistant, Traffic Jam Assist, Lane Keeping Assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση, προειδοποίηση Διέλευσης Κυκλοφορίας (Crossing traffic warning), Προειδοποίηση Πίσω Σύγκρουσης (Rear Collision warning),  Προειδοποίηση Προτεραιότητας,  Προειδοποίηση πορείας στο αντίθετο ρεύμα και Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας. Όλα αυτά αν θες απενεργοποιούνται από έναν διακόπτη στο κέντρο του ταμπλό. Πραγματικά χρήσιμο στο ταξίδι είναι το Adaptive Cruise Control. Ρυθμίζεις την ταχύτητα στα 130km/h και αυτό διατηρεί την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Αν αυτό επιβραδύνει, το ACC μειώνει την ταχύτητα διατηρώντας την απόσταση. Μόλις αρθεί το εμπόδιο σε επαναφέρει με ήπια επιτάχυνση στα 130km/h.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας M sport με ελαστικά 275/45/21 εμπρός/315/35/21 πίσω είχε ως έξτρα εξοπλισμό: διακοσμητικό στους θόλους των τροχών, διακοσμητικό προφυλακτήρα, πίσω προστατευτική ποδιά και πλαϊνές ποδιές στο χρώμα του αμαξώματος. Επιπλέον, οι πολύ μεγάλοι αεραγωγοί στο εμπρός τμήμα, οι μπάρες της μάσκας σε ματ αλουμίνιο και οι ράγες οροφής, τα πλαίσια των πλαϊνών παραθύρων και άλλα διακοσμητικά στοιχεία σε high-gloss μαύρο δίνουν ένα στοιχείο δυναμισμού.

Η τέλεια ηχομόνωση, η άνεση της αερανάρτησης και η ισοπεδωτική ροπή του κινητήρα σε συνδυασμό με τα παχιά καθίσματα εξασφαλίζουν πρωτόγνωρα επίπεδα άνεσης στους επιβάτες. Μπαίνεις κουρασμένος και βγαίνεις ξεκούραστος. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που το αυτοκίνητο κρύβει τον όγκο και τα κιλά του. Μπορείς να κινηθείς παράταιρα γρήγορα, χωρίς να προβληματιστείς καθώς τα φρένα λειτουργούν άψογα ακόμη και μετά από παρατεταμένη κατάβαση σε ρυθμό Μ. Ξεκινήσαμε στις 18:00 το απόγευμα από Πάπιγκο να επιστρέψουμε Αθήνα. Φτάσαμε σπίτι στις 22:30 πιο ξεκούραστοι απ’ ότι όταν είχαμε ξεκινήσει, όχι δεν υπερβάλλουμε!

Λευκές πινελιές με φόντο τη λίμνη.

Συνολικά πρόκειται για ένα μοναδικό όχημα κορυφαίου επιπέδου, αντίστοιχο του 6ψηφιου ποσού που πρέπει να εκταμιεύσεις για να το αποκτήσεις. Αν πρέπει οπωσδήποτε να βρούμε ένα μειονέκτημα, τότε πρέπει να σταθούμε ότι αποκλείεται να περάσεις απαρατήρητος οδηγώντας την Χ5. O ανταγωνισμός σ’ αυτή την κατηγορία είναι εξαιρετικά έντονος: Mercedes GLE, Porsche Cayenne, Volvo XC90, Range Rover Sport. H X5 στέκεται επάξια απέναντί του.

Άπλετος χώρος αποσκευών από 645lt, έως 1860lt σε διθέσια διαμόρφωση. Υπάρχει διαιρούμενη πίσω πόρτα, τόσο η πάνω όσο και η κάτω ανοίγουν ηλεκτρικά. Υπάρχει διακόπτης για να μειωθεί η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, μέσω της αερανάρτησης ώστε να φορτωθεί πιο εύκολα ένα βαρύ αντικείμενο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA ΒΜW X5 30d xdrive

Κινητήρας: 2.993 cc
Ισχύς: 265 PS/4.000 rpm
Ροπή: 63,2 kgm/2000 -2500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, οχτώ σχέσεων Steptronic
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.5 sec
Τελική ταχύτητα: 230 χλμ./ώρα
Μεικτή κατανάλωση: 8,1lt/100km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 158gr
Βάρος: 1.490kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.922/2.004/1.745 mm
Μεταξόνιο: 2.975 mm
Χώρος αποσκευών: 645 – 1860lt
Τέλη κυκλοφορίας: 387 ευρώ
Τιμή: Από 96.500 ευρώ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ