της Ελενας Ερμείδου

Το ίδρυμα VINCI Autoroutes παρουσίασε χτες τα αποτελέσματα  της έκδοσης 2019 του Ευρωβαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης. Η έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο IPSOS σε 12.418 άτομα από 11 Ευρωπαϊκές χώρες καταλήγει σε τρία κύρια στοιχεία

«Οι παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων του ομίλου μας καλύπτουν περίπου 4.500 χιλιόμετρα στη Γαλλία και 3.500 χιλιόμετρα σε 13 διαφορετικές χώρες. Οι εταιρείες μας στην Ελλάδα αξιοποιούν από το 2015 σε τακτική βάση την επιστημονική προσέγγιση της Fondation VINCI AUTOROUTES (ιδρύματος του Ομίλου VINCI για την υπεύθυνη οδήγηση) και την τεχνογνωσία του ως προς τις δράσεις αφύπνισης του κοινού για την οδική ασφάλεια» δήλωσε ο κος Παναγιώτης Παπανικόλας, Διευθυντής Ελλάδας της VINCI CONCESSIONS, κυρίου μετόχου μεγάλων ελληνικών οδικών υποδομών όπως η Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» και η Ολυμπία Οδός.

  • Αν και γνωρίζουν τους κινδύνους που σχετίζονται με την απροσεξία στο τιμόνι, οι Ευρωπαίοι οδηγοί κινδυνεύουν όλο και περισσότερο εξαιτίας των συνδεδεμένων συσκευών.
  • Οι κοινώς αποδεκτές αντιλήψεις και οι κακές πρακτικές απέναντι στον κίνδυνο της υπνηλίας εξακολουθούν να υπάρχουν.
  • Πηγή τεταμένου κλίματος στο δρόμο οι επιθετικές συμπεριφορές, οι οποίες αυξάνονται συνεχώς.

«Παρόλο που η διαπίστωση είναι αναμφίλεκτη, ο αριθμός των θυμάτων στον δρόμο είναι μικρότερος στις χώρες που οδηγούν υπεύθυνα», δήλωσε η Bernadette Moreau, εκπρόσωπος του ιδρύματος Vinci Autoroutes.

Ειδικότερα το 97% των Ευρωπαίων οδηγών θεωρούν επικίνδυνο τοδιάβασμα ή την αποστολή sms, e-mails, αλλά ο ένας στους 4 οδηγούς το κάνει. Σε πολύ επικίνδυνη κατάσταση είναι τα πράγματα στην Ελλάδα. Το 98% θεωρεί ότι συμπεριφέρεται επικίνδυνα, ωστόσο το 31% επιδεικνύει αυτήν την συμπεριφορά. Σχεδόν ένας στους 2 οδηγούς μιλάει στο τηλέφωνο μέσω συστήματος Bluetooth όταν οδηγεί, παρόλο που αυτό επηρεάζει την προσοχή ακριβώς όσο και τα υπόλοιπα μέσα επικοινωνίας. Στην Ελλάδα το ποσοστό είναι χειρότερο φτάνει το 60% και είναι αυξημένο κατά 11% σε σχέση με 2 χρόνια πριν.  Το 43% ρυθμίζει το GPS ενώ οδηγεί. Στην Ελλάδας το ποσοστό είναι πιο αυξημένο και φτάνει στο 44%. Πάνω από ένας στους 10 Ευρωπαίους οδηγούς δέχεται ότι υπέστη ή παραλίγο να υποστεί ατύχημα λόγω χρήσης κινητού με την Ελλάδα να καταγράφει ακόμα πιο αυξημένα ποσοστά (17%).

Το 43% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι οδηγεί καλά, ακόμα και αν είναι κουρασμένοι, και το 38% των ελλήνων οδηγών. Το 85% των οδηγών κοιμάται πιο αργά ή ξυπνάει πιο νωρίς πριν από κάποια μεγάλη διαδρομή. Το ποσοστό αυτό για τους έλληνες φτάνει το 90%.

Το 53% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχονται ότι κορνάρουν άσκοπα σε οδηγούς που τους εκνευρίζουν με την Ελλάδα να βρίσκεται στο 63%. Περίπου ένας στους 5 οδηγούς δεν διστάζει να κατέβει από το όχημα του για να διαπληκτιστεί με άλλο οδηγό. Μόνο το 3% θεωρεί τον εαυτό του επιθετικό στο τιμόνι. Στην Ελλάδα το ποσοστό φτάνει στο 4%. Το 84% των Ευρωπαίων Οδηγών και το 87% των ελλήνων φοβάται την επιθετική συμπεριφορά άλλου οδηγού.

Η γενικευμένη αυτό-αξιολόγηση της οδήγησης υπερισχύει. Το 97% των Ευρωπαίων και το 96% των Ελλήνων χρησιμοποιούν περίπου ένα θετικό επίθετο για να περιγράψουν τον εαυτό τους. Ο Ελληνας οδηγός δεν θεωρεί τον εαυτό του επικίνδυνο. Ωστόσο όταν οι Ευρωπαίοι κρίνουν την συμπεριφορά των άλλων είναι λιγότερο επιεικείς. Τέλος ένας αριθμός Ευρωπαίων οδηγών δεν διστάζει να αποποιείται των ευθυνών θεωρώντας ότι οι άλλοι τους ανάγκασαν να επιδείξουν τέτοια συμπεριφορά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here