Σε ρόλο Ράικονεν, ο Φέτελ έπαιξε άμυνα για να πάρει την παρθενική του νίκη ο Λεκλέρκ μπροστά από τον ταχύτατο Χάμιλτον.

Του Τάκη Πουρναράκη

Ο χθεσινός αγώνας θα ξεχνιόταν σχετικά γρήγορα – δεν είχε κάτι ιδιαίτερο για αγώνα στο Σπα – αν δεν πετύχαινε την πρώτη του νίκη ο ταλαντούχος Σαρλ Λεκλέρκ. Ο 22χρονος Μονεγάσκος οδηγός που φέτος αγωνίζεται πρώτη χρονιά με τα χρώματα της Ferrari θα μπορούσε να έχει πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του στη F1, από τα τέλη Μαρτίου στο Σακχίρ. Τότε μια δυσλειτουργία στα ηλεκτρικά της υβριδικής μηχανής του την στέρησε. Χτες όμως στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων οδηγώντας οριακά (σ.σ: με λάθη) και κατάφερε να δώσει στην Scuderia, την πρώτη της φετινή νίκη, που τόσο μεγάλη ανάγκη την είχαν οι Ιταλοί. 

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIUM – SEPTEMBER 01: Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1, 2nd position, receives his trophy during the Belgian GP at Spa-Francorchamps on September 01, 2019 in Spa-Francorchamps, Belgium. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Η νίκη του Λεκλέρκ έρχεται σε κομβικό σημείο για τη Ferrari. Την ερχόμενη Κυριακή 8/9 έχουμε το Ιταλικό GP, αν οι κόκκινοι κάνουν το 1-2 στη Μόντσα είναι αλήθεια πως εν μέρει διασκεδάζονται οι εντυπώσεις από την κακή φετινή χρονιά. Πέρυσι ο Φέτελ είχε κερδίσει στο Σπα, αλλά δεν έχει ξανακερδίσει από τότε! Πέρυσι στη Μόντσα οι Ράικονεν και Φέτελ εκκινούσαν από την 1η σειρά αλλά με την ψυχολογία τους καταρρακωμένη. Ο λόγος ήταν η επίσκεψη των αφεντικών της ομάδας, στα πιτ της Sauber όπου «έκλεισε» η συμφωνία με το Λεκλέρκ. Στη Μόντσα πέρυσι τα έκαναν μαντάρα οι κόκκινοι. Από τότε έως χτες πήρε μια νίκη ο Ράικονεν στις ΗΠΑ ενώ ο Φέτελ ακόμη δεν τα έχει καταφέρει. Φέτος ο Ράικονεν συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το ταλέντο του στην Alfa Romeo ενώ ο Φέτελ έχει βρεθεί σε εφιαλτική θέση, καθώς τον έχει υποσκελίσει πλήρως ο Λεκλέρκ. Ο νεαρός Μονεγάσκος είναι ταχύτερος στη μάχη με το χρονόμετρο και υπολείπεται 12 βαθμούς στην κατάταξη έναντι του Φέτελ, μόνο, λόγω ατυχιών και στρατηγικών επιλογών της Ferrari. 

Ο Φέτελ αριστερά στη φωτ. συγχαίρει το Λεκλέρκ για την πρώτη του νίκη.

Στη Scuderia πάντως χτες, για πρώτη φορά ίσως επέλεξαν ξεκάθαρα Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος που είχε πάρει την pole το Σάββατο, ακολούθησε την βέλτιστη στρατηγική έτσι όπως την προέβλεπε πριν τον αγώνα η Pirelli και πήρε τη νίκη. Η ενδεδειγμένη στρατηγική ήταν μια αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα μετά τον 20στο γύρο σε σύνολο 44 γύρων. Οι Ιταλοί πρωτοτύπησαν, θυσιάζοντας ουσιαστικά το Φέτελ, ο οποίος ενώ ήταν 2ος, μπήκε στον 15ο γύρο και έβαλε τη μέση γόμα. Ο ίδιος λέει ότι αναγκάστηκε να το κάνει αυτό καθώς δεν μπορούσε να διαχειριστεί σωστά το σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Είναι γεγονός πως η πτώση της θερμοκρασίας οδοστρώματος κατά 12 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με την Παρασκευή και το Σάββατο έπιασε εξ απήνης κάποιους οδηγούς. Η χαμηλότερη θερμοκρασία βελτίωσε θεαματικά την απόδοση της μαλακής γόμας αλλά χρειαζόταν εμπειρία για να προσαρμοστείς. Δεν περιμένεις βέβαια να μην έχει τέτοια ικανότητα ο Φέτελ.

Ο Γερμανός τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, βρέθηκε πρόσκαιρα επικεφαλής του αγώνα όταν ο Λεκλέρκ στον 21ο γύρο και αμέσως μετά οι Χάμιλτον (22ο γύρο) και Μπότας (23ο γύρο) μπήκαν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών.  Η ταχύτητα του Λεκλέρκ με τη μέση γόμα ήταν τέτοια που στον 27ο γύρο ο Φέτελ δέχτηκε εντολή ν’ αφήσει το Μονεγάσκο οδηγό να περάσει, πράγμα που έκανε. «Ήταν σαφές ότι ήμουν εκτός διεκδίκησης, οπότε κράτησα όσο μπορούσα πίσω μου το Λιούις για να κερδίσει ο Σαρλ». 

GP BELGIO F1/2019 – DOMENICA 01/09/2019
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Σε ρόλο Ράικονεν λοιπόν ο Φέτελ συνέβαλε στην χθεσινή νίκη της Ferrari, «φρενάροντας» το Χάμιλτον που έφτασε στον τελευταίο γύρο πίσω από το Λεκλέρκ και αν είχε μερικούς ακόμη δεν αποκλείεται να είχαμε επανάληψη του σκηνικού της Ουγγαρίας. Πέρα από τους τέσσερις πρώτους που ήταν σε δικό τους αγώνα αξίζει να σταθεί κανείς στα εξής:

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIUM – SEPTEMBER 01: Charles Leclerc, Ferrari SF90, Sebastian Vettel, Ferrari SF90, Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10, Valtteri Bottas, Mercedes AMG W10 during the Belgian GP at Spa-Francorchamps on September 01, 2019 in Spa-Francorchamps, Belgium. (Photo by Simon Galloway / LAT Images)

 

Απόδοση Ferrari

Σε μια πίστα όπου δεν παίζει σημαντικό ρόλο η πρόσφυση στις αργές στροφές, αλλά η αεροδυναμική απόδοση στις γρήγορες καμπές και η δύναμη της υβριδικής μηχανής οι Ferrari ήταν ταχύτατες. Το ίδιο και με σημαντική διαφορά αναμένεται να συμβεί στη Μόντσα (8/9) όπου θα χρησιμοποιήσουν και τη νέα ισχυρότερη υβριδική τους μηχανή. Δεν έχουμε καμία αμφιβολία όμως ότι στη Σιγκαπούρη στις 22/9 τα κόκκινα μονοθέσια θα υστερούν σημαντικά έναντι των Mercedes, Red Bull. 

 

Σύγκρουση Φερστάπεν – Ράικονεν στην εκκίνηση

Ο Φερστάπεν λέει: «Δεν εκκίνησα καλά, δεν ξέρω γιατί, άργησα να φρενάρω σε σχέση με τα μονοθέσια που ήταν εμπρός μου και αυτό μου βγήκε. Όμως ο Κίμι δεν περίμενε να χωθώ εκεί, πήρε τη κανονική του γραμμή και ακουμπήσαμε. Έσπασε το μπράτσο της ανάρτησης και γι’ αυτό βγήκα μετά. Δε νομίζω ότι φταίει κάποιος από τους δυο μας». Ο Ράικονεν απέφυγε να τοποθετηθεί για το συμβάν, μίλησε μόνο για τη συνέχεια: «Το πάτωμα είχε ζημιά δεν μπορούσα να κινηθώ γρήγορα, έμεινα στον αγώνα μόνο για την περίπτωση που συμβεί κάτι περίεργο στους πρώτους». 

 

Βαθμοί για τον Άλμπον

Ο Ταϊλανδός οδηγός της Red Bull εκκίνησε 17ος λόγω ποινών και τερμάτισε 5ος στον πρώτο του αγώνα με την ομάδα. Τερμάτισε 5ος λόγω της τεράστιας διαφοράς δυναμικού ανάμεσα στις 3 κορυφαίες ομάδες και τις άλλες επτά, αλλά και χάρη στην εγκατάλειψη του Φερστάπεν στην αρχή και του Νόρις με τη McLaren από μηχανικό πρόβλημα στο τέλος του αγώνα. Αξιοσημείωτο ότι βαθμολογήθηκε και ο Γκασλί (9ος) που υποβιβάστηκε στην Toro Rosso, δικαίως, δίνοντας τη θέση του στον Άλμπον. 

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIUM – AUGUST 31: Lewis Hamilton, Mercedes AMG F1 W10 during qualifying during the Belgian GP at Spa-Francorchamps on August 31, 2019 in Spa-Francorchamps, Belgium. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)

 

Formula 1 δυο ταχυτήτων

Αποκαρδιωτική η διαφορά μεταξύ των 6 κορυφαίων μονοθεσίων και τον υπολοίπων 14. Διαφορά που μετριέται σε λεπτά. Κάτι πρέπει να γίνει επειγόντως γιατί αυτή η υστέρηση υποβαθμίζει το άθλημα. 

Δυστύχημα στην F2

Το Σάββατο έχασε τη ζωή του στην έξοδο της Eau Rouge ο Αντουάν Ουμπέρ στον αγώνα της F2 μετά από σύγκρουση με τον Χουάν Μανουέλ Κορρέα. Ο Λεκλέρκ αφιέρωσε τη νίκη του στον αδικοχαμένο συναθλητή του. 

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Ο Φέτελ, εκκίνησε από τη 2η θέση και ήταν ο πρώτος από τους επικεφαλής που μπήκε στα πιτ για να βάλει τη μέση γόμα. Οδήγησε την κούρσα και μετά έκανε μια δεύτερη αλλαγή όπου έβαλε τη μαλακή γόμα. Έπεσε στην 4η θέση όπου και τερμάτισε. Επίσης πήρε τον βαθμό ταχύτερου γύρου. Ο Φέτελ ήταν ο ένας από τους 3 οδηγούς εντός δεκάδας που σταμάτησε 2 φορές.
  • Οι καιρικές συνθήκες ήταν πιο κρύες απ’ ότι τις προηγούμενες μέρες, με τη θερμοκρασία οδοστρώματος σταθερά κάτω από 30 βαθμούς Κελσίου, στον αγώνα.
  • Δυο από τους πέντε οδηγούς που εκκίνησαν με τη μέση γόμα από τις πιο πίσω θέσεις (όλοι οι άλλοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα) τερμάτισαν στην δεκάδα. Ένας απ’ αυτούς ήταν ο νέος οδηγός της Red Bull, Άλεξ Άλμπον – που τερμάτισε 5ος παρότι εκκίνησε 17ος.
  • Η μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα διανύθηκε από τον οδηγό της Renault, Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος πρακτικά έβγαλε όλο τον αγώνα μ’ αυτή. μετά τη σύγκρουση στην πρώτη στροφή. 
  • Ο οδηγός της McLaren, Λάντο Νόρις ήταν έτοιμος να πετύχει το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, τερματίζοντας 5ος με στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας προτού εγκαταλείψει στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος. 

 

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C1: Δε χρησιμοποιήθηκε στον αγώνα καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες ευνοούσαν τις πιο μαλακές γόμες. Σπάνια χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. 
  • MEΣΗ C2: Αποδείχτηκε απόλυτα ταιριαστή στις απαιτήσεις της πίστας του Σπα και άντεξε για πολλούς γύρους. Ο Λεκλέρκ και ο Χάμιλτον την διαχειρίστηκαν άψογα στο τελευταίο μέρος του αγώνα, που ολοκληρώθηκε με την εμφατική νίκη του Λεκλέρκ.
  • ΜΑΛΑΚΗ C3: Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτή τη γόμα στον αγώνα. Επίσης μ’ αυτή πέτυχε ο Φέτελ τον ταχύτερο γύρο, λίγο πριν το φινάλε. Χάρη στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες, η μαλακή γόμα είχε καλύτερη απόδοση απ’ ότι είχε φανεί στις ελεύθερες δοκιμές. 

Ο επικεφαλής αγώνων της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: “Συγχαρητήρια στη Ferrari και στον Λεκλέρκ, άξιζαν αυτή την πρώτη νίκη μετά από ένα εξαιρετικά δύσκολο Σαββατοκύριακο, για όλη την κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, λόγω της απώλειας του Αντουάν Ουμπέρ. Ο Σαρλ υιοθέτησε την θεωρητικά ταχύτερη στρατηγική και διαχειρίστηκε τέλεια το τελευταίο σετ ελαστικών μέσης γόμας, παρά την πίεση από το Χάμιλτον στο τέλος. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για όλους τους οδηγούς σήμερα ήταν να προσαρμοστούν σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες απ’ ότι είχαμε τις προηγούμενες μέρες. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα την αλλαγή ρυθμού φθοράς και πτώσης απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης, αλλαγή στην οποία ήταν δύσκολο να προσαρμοστείς.” 

SPA-FRANCORCHAMPS, BELGIUM – AUGUST 29: Sebastian Vettel, Ferrari, runs up Eau Rouge during the Belgian GP at Spa-Francorchamps on August 29, 2019 in Spa-Francorchamps, Belgium. (Photo by Jerry Andre / LAT Images)

Οι κακές γλώσσες λένε πως ο Φέτελ είναι ταχύτερος με τα πόδια.

Επόμενος αγώνας, αυτή την Κυριακή 8/9 το Ιταλικό GP στο ναό της ταχύτητας, τη θρυλική Μόντσα. 

Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 268 βαθμούς και ακολουθούν: Μπότας 203, Φερστάπεν 181, Φέτελ 169, Λεκλέρκ 157.

Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 471 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 326, RBR 254, ΜcLaren 82.     

Απογοήτευση για τους χιλιάδες οπαδούς του Φερστάπεν αποτέλεσε η εγκατάλειψη του Ολλανδού στον πρώτο γύρο.