γράφει ο Γιάννης Λεοντάρης
Το 75% των παρόχων τηλεπικοινωνιών επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους μετά την άνευ προηγουμένου ζήτηση που προκλήθηκε από την πανδημία του Covid-19, σε παγκόσμιο επίπεδο., σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που εκπόνησε το Technology Innovation Council (TIC) για λογαριασμό της εταιρείας τεχνολογίας Upstream.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 65% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών έχουν αναπτύξει τον οδικό χάρτη για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους, ωστόσο, οι πάροχοι εξακολουθούν να στηρίζονται στα παραδοσιακά κανάλια για την πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, αναγνωρίζοντας, όμως, ταυτόχρονα την αξία που μπορούν να δημιουργήσουν οι ψηφιακές πωλήσεις.
Οι ευκαιρίες και τα εμπόδια της ψηφιοποίησης
Στην έρευνα της Upstream σημειώνεται ότι οι πάροχοι σε όλες τις αγορές αναγνωρίζουν τα ακόλουθα σημεία ως τα σημαντικότερα οφέλη που προκύπτουν από τον ψηφιακό μετασχηματισμό για τις επιχειρήσεις τους, με την εξής σειρά:
- Μείωση κόστους– 66%
- Βελτιωμένη εμπειρία καταναλωτή – 59%
- Αύξηση εσόδων – 46%
- Αποτελεσματικότητα μέσω των αυτοματισμών – 39%, και
- Αποτελεσματικότερο marketing – 27%.
Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αναγνωρίζουν σε αυτή τη διαδικασία είναι:
- Η ενσωμάτωση των νέων λύσεων με την υπάρχουσα τεχνολογία και πλατφόρμες – 73%
- Η ψηφιακή ασφάλεια και τα δεδομένα – 54%
- Το κόστος των νέων λύσεων – 46%
- Η απόδοση της επένδυσης (ROI) – 43%
- Η τεχνογνωσία των στελεχών τους – 34%.
Πραγματοποιούνται online πωλήσεις στις τηλεπικοινωνίες;
Χαρακτηριστική είναι η εξάρτηση των παρόχων από τα παραδοσιακά κανάλια πώλησης.
Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα σε μια χρονιά με συνεχή lockdown και κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών πράγματι μετέφεραν τις πωλήσεις τους στο online περιβάλλον, ωστόσο, πάνω από το 70% των εταιρειών διεθνώς δηλώνει ότι τα έσοδά τους προέρχονται κυρίως από τα φυσικά καταστήματα και τα τηλεφωνικά κέντρα.
Ενισχύοντας το επιχείρημα υπέρ των ψηφιακών καναλιών, η έρευνα σημειώνει τη δυνατότητα των εταιρειών να χρησιμοποιούν πολλαπλά κανάλια ώστε να προσεγγίσουν τους πελάτες τους –SMS, RCS, e-mail, push notifications κ.τ.λ.- ως βασικό πλεονέκτημα. Οι καμπάνιες μπορούν να παραμετροποιηθούν ενώ με τη βοήθεια των analytics και των τεστ η εμπειρία του καταναλωτή μπορεί συνεχώς να βελτιώνεται.
Αμερική: Πρωτοπόρος στα «ψηφιακά» έσοδα
Δεν αποτελεί έκπληξη ότι στην Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο εσόδων προερχόμενο από τα ψηφιακά κανάλια (45%), ακολουθούμενες από τις χώρες της Ασίας / Ειρηνικού (όπου χώρες όπως η Ιαπωνία και η Σιγκαπούρη πρωτοπορούν) (39%).
Στην Μέση Ανατολή / Αφρική οι πωλήσεις μέσω των παραδοσιακών καναλιών κυριαρχούν (το 72% των εσόδων) ενώ στη Λατινική Αμερική το 100% των εταιρειών δηλώνει ότι τα έσοδά τους βασίζονται πρωτίστως στα φυσικά κανάλια πώλησης.
Οι Ευρωπαίοι πάροχοι βρίσκονται κάπου στη μέση (57% έχουν μεταπηδήσει στα ψηφιακά κανάλια και το 29% των εσόδων τους προέρχεται από τις ψηφιακές πωλήσεις).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ Report
Infographic-The road to digital