Φ.Κ.

H βιώσιμη αστική κινητικότητα είναι πιο αναγκαία από ποτέ, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Στα κυριότερα προβλήματα των ελληνικών αστικών κέντρων συγκαταλέγονται η έλλειψη χώρου, η αυξημένη και συχνά άναρχη κίνηση των αυτοκινήτων, η ρύπανση, ο θόρυβος και ο κορεσμός.

Ποιο θα είναι το μέλλον των μετακινήσεων; Τα λεωφορεία μπορούν να αποσυμφορήσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα; Μπορούν όλοι να ανταποκριθούν στις πράσινες μετακινήσεις;

Αυτά και άλλα πολλά κρίσιμα ερωτήματα απαντούν εκπρόσωποι της UITP, της Διεθνούς Ένωσης Δημοσίων Μεταφορών, έναν κλάδο με ετήσια συνεισφορά 130-150 δισ. ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία.

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ: «Είναι η Αθήνα βιώσιμη πόλη;»

Πρόκειται για έναν παγκόσμιο οργανισμό με περισσότερα από 1900 μέλη σε περισσότερες από 100 χώρες. Είναι το μόνο παγκόσμιο δίκτυο που συγκεντρώνει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς των δημόσιων μεταφορών και όλους τους βιώσιμους τρόπους μεταφοράς.

ΜΑΣ ΜΙΛΗΣΑΝ ΟΙ:

 

 

Mπορείτε εν συντομία να μας περιγράψετε τους σκοπούς του UITP και τα μεγαλύτερα επιτεύγματά σας μέχρι σήμερα;

Το UITP είναι η Διεθνής Ένωση Δημοσίων Μεταφορών, ένας παγκόσμιος οργανισμός με περισσότερα από 1900 μέλη σε περισσότερες από 100 χώρες. Mας συνοδεύει μια πλούσια ιστορία, που ξεκίνησε το 1885, και σήμερα διαθέτουμε γραφεία σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο. Μπορεί να έχουμε την έδρα μας ως οργανισμός στις Βρυξέλλες, με ισχυρούς ευρωπαϊκούς δεσμούς, αλλά μας χαρακτηρίζει η οικουμενικότητα, με όλη τη σημασία της λέξης. Είμαστε το μόνο παγκόσμιο δίκτυο που συγκεντρώνει όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς των δημόσιων μεταφορών και όλους τους βιώσιμους τρόπους μεταφοράς. Αυτό συνοδεύεται από μεγάλη ευθύνη, καθώς όχι μόνο ενθαρρύνουμε την ισχυρή πολυφωνία αλλά αναγνωρίζουμε την ζωτική σημασία των δημόσιων συγκοινωνιών για την αστική ζωή. Η UITP είναι μια ένωση που διοικείται από τα μέλη της. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε σε θέση να υποστηρίζουμε με το καλύτερο τρόπο την προώθηση των επιλογών της αστικής μετακίνησης στις πόλεις μας. Με περισσότερα από 135 χρόνια πλούσιας ιστορίας, το να περιγράψουμε τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του UITP θα ήταν δύσκολο έργο, αλλά αυτά τα επιτεύγματα θα είχαν τις ρίζες τους στην ικανότητά μας να υποστηρίξουμε συνολικά τον τομέα για να διασφαλίσουμε ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες θα συνεχίσουν να ζωντανεύουν τις πόλεις μας.


 

Πόσο δύσκολο είναι η συλλογή πληροφοριών γύρω από τις δημόσιες συγκοινωνίες και τις αστικές μετακινήσεις σε όλον τον κόσμο, ώστε να χτίσετε μία βάση δεδομένων;

Το UITP έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει σχετικά με τις πληροφορίες και τα δεδομένα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ως η μόνη Ένωση που φέρνει κοντά όλους τους ενδιαφερόμενους του κλάδου, η ανταλλαγή γνώσεων και πληροφοριών είναι ζωτικής σημασίας για την κατανόηση του τι συμβαίνει στις πόλεις μας και για το ποια θα είναι τα επόμενα βήματα και πως θα υλοποιηθούν. Τα μέλη μας από όλο τον κόσμο συμβάλλουν με τις γνώσεις τους στο UITP με σκοπό να τις μοιραστούν μεταξύ των επιτροπών, των ομάδων εργασίας και των φορέων μας για την καλύτερη εξυπηρέτηση ολόκληρου του κλάδου. Τα δεδομένα είναι το κλειδί για την καλύτερη κατανόηση των επόμενων βημάτων για τα δίκτυα και τους διαχειριστές μας σε έναν κόσμο πέραν της πανδημίας του κορωνοϊού. Εργαζόμαστε με τα μέλη μας για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με την επιβατική κίνηση, ώστε να αντικατοπτρίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα την τρέχουσα κατάσταση των φορέων δημόσιας συγκοινωνίας σε όλο τον κόσμο ενώ μοιραζόμαστε αυτές τις πληροφορίες με τα μέλη μας θέτοντας ως κριτήριο την σύγκριση ανάμεσα στις πόλεις. Το UITP είναι από μόνο του μια βάση δεδομένων για τις δημόσιες συγκοινωνίες, με τις δημοσιεύσεις, τα έργα και τις εκδηλώσεις μας να ενισχύουν την ανταλλαγή γνώσεων και την προώθηση του τομέα. Υπάρχουν πάντα περισσότερα που πρέπει να γίνουν, αλλά γνωρίζουμε ότι αυτά τα απαραίτητα βήματα μπορούν να επιτευχθούν μόνο με τη συλλογή και την ανταλλαγή πληροφοριών και γνώσεων.

 

Ποια είναι τα οφέλη από την χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών;

Τα οφέλη από τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι απεριόριστα. Οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν πρέπει να θεωρούνται απλώς μια υπηρεσία που μεταφέρει τους ανθρώπους από το σημείο Α στο σημείο Β: θα πρέπει να είναι η πιο προφανής, φυσική επιλογή για κινητικότητα στις πόλεις μας. Καθημερινά, οι άνθρωποι βασίζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς για να τους φέρουν στον χώρο εργασίας τους, την εκπαίδευση, την αναψυχή, τον αθλητισμό και τις τέχνες. Επιλέγοντας να αφήσουμε το αυτοκίνητο στο σπίτι και να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, μπορούμε να ταξιδεύουμε πιο βιώσιμα, με μεγαλύτερο πλεονέκτημα για την αστική ζωή. Γνωρίζουμε ότι ως τομέας οι δημόσιες συγκοινωνίες συνεισφέρουν στο περιβάλλον μας, στο να κάνουμε τις πόλεις μας πιο υγιείς, παρέχοντας μας πολλές επιλογές μετακίνησης. Αλλά αυτό που πρέπει να κάνουν όσοι υποστηρίζουν τον τομέα μας, είναι να πειστούν ότι η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι μια ελκυστική επιλογή για όλους. Πρέπει να είναι οριοθετημένο ως concept γύρω από τον επιβάτη, και όσο το δυνατόν πιο βολικό – αυτό περιλαμβάνει τη συμμετοχή όλων των μετόχων και των ιδιοκτητών.

 

Ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου λεωφορείων ανά την Ευρώπη;

Το λεωφορείο της δημόσιας συγκοινωνίας αποτελεί κεφαλαιουχικό αγαθό και πολύ δαπανηρή επένδυση. Μιλάμε για CAPEX. Κατά μέσο όρο, ένα αστικό λεωφορείο χρησιμοποιείται σε προγραμματισμένα δρομολόγια λεωφορείων έως και 14 με 15 έτη. Το UITP πραγματοποίησε μια επιτόπια μελέτη για μεταχειρισμένα λεωφορεία πέρυσι, μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την τράπεζα της ΕΤΕπ, όπου επιβεβαιώθηκε η μέση ηλικία, συνυπολογίζοντας τον συνολικό αριθμό των 200.000 λεωφορείων στην Ευρώπη για αστική, προαστιακή και μητροπολιτική χρήση.

 

Mπορείτε να μας παραθέτετε κάποια στοιχεία που αφορούν τις ετήσιες διαδρομές των υπεραστικών λεωφορείων σε όλη την Ευρώπη;

Οι γραμμές υπεραστικών λεωφορείων και οι υπηρεσίες λεωφορείων μεγάλων αποστάσεων, όπως το Flixbus και το BlablaBus, είναι λίγο-πολύ εκτός πεδίου εφαρμογής, καθώς το UITP εστιάζει στις αστικές και περιφερειακές δημόσιες συγκοινωνίες με μέγιστο μήκος επιβατικού ταξιδιού της τάξης των 40 χιλιομέτρων. Η κατάσταση στην Ευρώπη σήμερα θα μπορούσε να  απεικονιστεί ως ένα μωσαϊκό 27 κρατών μελών και άλλων ευρωπαϊκών χωρών με τη καθεμιά εξ αυτών να διαθέτει το δικό της εθνικό οργανισμό δημόσιων μεταφορών καθώς και κανονισμούς αγοράς. Το Ευρωπαϊκό Τμήμα μας κάθε χρόνο εκδίδει έναν Άτλαντα με τους σημαντικότερους φορείς των δημόσιων μεταφορών σε κάθε μία από τις ευρωπαϊκές χώρες. Όσον αφορά την τυπολογία των λεωφορείων, το πούλμαν τύπου M3 Heavy Duty Vehicle of class III,  υπολογίζεται ότι καλύπτει ένα σημαντικό αριθμό λεωφορείων που ξεπερνά τα 200.000 αστικά λεωφορεία που προαναφέραμε. Ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι η προσφορά γραμμών υπεραστικών λεωφορείων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διάταξη και το μέγεθος του σιδηροδρομικού δικτύου μιας χώρας. Για παράδειγμα, χώρες όπως η Τουρκία, η Βραζιλία ή η Ινδία που διαθέτουν λίγα σιδηροδρομικά χιλιόμετρα, παρουσιάζουν έντονη και υψηλή κατασκευαστική δραστηριότητα όσον αφορά την αγορά υπεραστικών λεωφορείων και λεωφορείων μεγάλων αποστάσεων.

 

Πόσοι άνθρωποι απασχολούνται στο δημόσιο τομέα συγκοινωνιών και ποιο είναι το ετήσιο οικονομικό αποτύπωμα στην ευρωπαϊκή οικονομία;

Οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν ένα αναπτυσσόμενο τομέα με περίπου δύο εκατομμύρια εργαζόμενους στον κλάδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε τοπικό επίπεδο. Οι άνθρωποι που εργάζονται στον κλάδο συμβάλλουν τα μέγιστα στη διατήρηση της κινητικότητας στις πόλεις, καθιστώντας τον τομέα πολύ σημαντικό για την απασχόληση. Συχνά στο UITP αντιλαμβανόμαστε την μεγάλη σημασία των δημόσιων συγκοινωνιών για την οικονομία μιας πόλης καθώς και την ετήσια συνεισφορά των δημόσιων μεταφορών στην οικονομία της Ευρώπης που ανέρχεται σε περίπου 130-150 δισεκατομμύρια ευρώ, ήτοι 1-1,2% του ΑΕΠ.

 

Πόσο εκτιμάτε ότι θα είναι το μέλλον των μεταφορών και του mobility; 

Το μέλλον των δημόσιων μεταφορών βρίσκεται συχνά στο τραπέζι των συζητήσεων καθώς προσπαθούμε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Ο τομέας αναπτύσσεται και αγκαλιάζει νέες λύσεις κινητικότητας για να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερες επιλογές στην κίνηση των ανθρώπων. Στο UITP, φυσικά πιστεύουμε ότι το μέλλον των πόλεων μας είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Γνωρίζουμε ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν την αστική ζωή και οι πληθυσμοί των πόλεων μας θα συνεχίσουν να αυξάνονται τα επόμενα χρόνια, επομένως πρέπει να δομηθούν γύρω από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Πολύ συχνά οι πόλεις χτίζονται γύρω από αυτοκίνητα, αντί για ανθρώπους. Το μέλλον της κινητικότητας στοχεύει στο να το αλλάξει αυτό και να εξυπηρετήσει καλύτερα όλους μας με βιώσιμες επιλογές αστικής μετακίνησης που τοποθετούν τους ανθρώπους στην καρδιά της αστικής ζωής. Για τις δημόσιες συγκοινωνίες, τα παραδοσιακά μέσα μεταφοράς θα παραμείνουν η ραχοκοκαλιά της αστικής κινητικότητας, αλλά ο κλάδος θα συνεχίσει να συνεργάζεται με νέους φορείς κινητικότητας και να αφομοιώνει τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις για να προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στον επιβάτη. Το μέλλον της κινητικότητας και των μεταφορών πρέπει να είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι άνθρωποι και όχι τα αυτοκίνητα και η κυκλοφοριακή συμφόρηση!

 

Πως τα λεωφορεία νέας τεχνολογίας (ηλεκτροκίνητα/plug-in/υβριδικά) διαμορφώνουν τον μετασχηματισμό της κινητικότητας;

Οι πόλεις σε όλο τον κόσμο οδεύουν προς την κατεύθυνση επιλογής τεχνολογίων μηδενικών εκπομπών και τη σταδιακή απαλλαγή από τον άνθρακα όσον αφορά τα μέσα μεταφοράς τους. Ωστόσο, αντί για πρόκληση, η εισαγωγή αυτών των τεχνολογιών θα πρέπει να θεωρηθεί ως ευκαιρία για τη βελτίωση της εικόνας των συστημάτων λεωφορείων και της ελκυστικότητας της πόλης: μια σύγχρονη, άνετη και φιλική προς το περιβάλλον υπηρεσία λεωφορείων είναι το κλειδί για την προώθηση της αλλαγής των μεταφορών από ιδιωτικά αυτοκίνητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ταυτόχρονα, οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν μια εξαιρετική ευκαιρία για επανεξέταση και βελτιστοποίηση του δικτύου. Παράδειγμα αποτελεί ο επανασχεδιασμός δρομολογίων και η ανακατανομή στάσεων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη εμπορική ταχύτητα και, κατά συνέπεια, σε βελτιωμένη εξυπηρέτηση. Αυτές οι πτυχές είναι ανεξάρτητες από την τεχνολογία που εφαρμόζεται. Ωστόσο, όταν μιλάμε για λεωφορεία μηδενικών εκπομπών ρύπων, όπως τα ηλεκτρικά με μπαταρία, πρέπει να καταλάβουμε ότι μεταβαίνουμε ουσιαστικά από την κλασική προσέγγιση οχημάτων σε μια προσέγγιση συστήματος, η οποία θα επηρεάσει τον τρόπο προμήθειας οχημάτων, την υποδομή φόρτισης και τον τρόπο που σχεδιάζουμε τη λειτουργία και την εξυπηρέτηση. Όλες αυτές οι πτυχές είναι εύκολο να κατανοηθούν σήμερα χάρη στο έργο των πρωτοπόρων πόλεων και των ερευνητικών προγραμμάτων. Βλέπουμε όλο και περισσότερες πόλεις να μαθαίνουν, να ανταλλάσσουν γνώση και να τολμούν να ενταχθούν σε αυτή τη μεγάλη δυναμική των καθαρών και μηδενικών εκπομπών τεχνολογιών. Μία από τις πιο σχετικές πρωτοβουλίες με αυτή την έννοια είναι η πλατφόρμα Clean Bus Europe της EC (www.cleanbusplatform.eu), που συντονίζεται από το UITP. Η πλατφόρμα συγκεντρώνει πόλεις, αρχές, φορείς εκμετάλλευσης, την βιομηχανία και πολλούς άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για να ενισχύσουν από κοινού την ανάπτυξη καθαρών λεωφορείων στην Ευρώπη. Είμαστε περήφανοι που μπορούμε να συνεργαστούμε με τόσους πολλούς ενδιαφερόμενους φορείς και να συμβάλουμε στην προώθηση του κλάδου μας.

 

Η επόμενη Σύνοδος του UITP θα διεξαχθεί 4-7 Ιουνίου. Σε τι στοχεύει ο οργανισμός; Τι βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του ετήσιου meeting;

Η Παγκόσμια Σύνοδος Κορυφής για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες του UITP είναι σχεδόν τόσο παλιά όσο και η ίδια η UITP. Οι παγκόσμιες Σύνοδοι Κορυφής, υπό διαφορετικά τότε ονόματα, ξεκίνησαν το 1886, ένα χρόνο μετά τη γέννηση του UITP. Τώρα, η Παγκόσμια Σύνοδος Κορυφής του UITP αποτελεί την μεγαλύτερη εκδήλωση στην κατηγορία της στον κόσμο της αστικής μετακίνησης. Ως η κορυφαία οργάνωση στον τομέα μας, η Σύνοδος Κορυφής πραγματοποιεί συνέδρια παγκόσμιας κλάσης με καινοτόμους εκθέτες από όλο τον κόσμο που διαρκούν τέσσερις ημέρες. Χιλιάδες σύνεδροι παρευρίσκονται και συμβάλλουν στην επιτυχία του μέσω συζητήσεων και καινοτομιών, προς την κατεύθυνση την ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών. Η επόμενη έκδοση θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο του 2023 με θέμα «Bright Light of the City». Το θέμα του Summit είναι πλέον προσαρμοσμένο στην πόλη της Βαρκελώνης, για να προβάλει με τον καλύτερο τρόπο τον πλούσιο πολιτισμό και το περιβάλλον και να τονίσει πόσο σημαντικές είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες για να προσφέρουν στους επιβάτες την ελευθερία να ανακαλύψουν, να πλοηγηθούν, να γνωρίσουν και να εξερευνήσουν το περιβάλλον τους. Το πρόγραμμα και τα θέματα της επόμενης έκδοσης θα ανακοινωθούν τους επόμενους μήνες και θα είναι μια έκδοση που δεν πρέπει με τίποτα να χάσετε.

 

 

Could you briefly describe us the main goals of UITP and the greatest achievements you have accomplished so far?

UITP is the International Association of Public Transport, and is a global organisation with more than 1900 members in over 100 countries. We have a rich history, beginning in 1885, and now have offices in 15 countries across the globe. We may be based in Brussels, with strong European ties, but we are  international in every sense of the word. We are the only worldwide network to bring together all public transport stakeholders and all sustainable transport modes. This comes with a great deal of responsibility, as not only do we bring the most important voices around the table, we recognise how vital public transport is to urban life. UITP is a member-led association, and this means advocating alongside our global membership to better advance urban mobility options in our cities. With more 135 years of rich history, to outline the greatest achievements of UITP would be a difficult task, but those achievements would be rooted in our ability to support the entire sector in making sure public transport continues to bring our cities to life.

How difficult is to collect information about public transports and urban mobility across the world, in order to build a unique data base?

UITP has a very important role to play when it comes to the discussion around information and data in  public transport. As the only association to bring together all sector stakeholders, the sharing of knowledge and information is a vital component to understanding what is happening in our cities, and what the next steps can and will look like. Our members from across the globe bring their knowledge to UITP with the purpose of sharing this among our committees, working groups and bodies to better serve the entire sector. Data is key to better understanding what the next steps will be for our networks and operators in a world beyond the coronavirus pandemic. We have been working with our members to gather data on ridership to best reflect the current stance of our public transport operators around the world, and we have been sharing this information with our global membership to see how cities compare. UITP is in itself a database for public transport, with our publications, projects and events existing to share knowledge, and advance the sector. There’s always more to be done, but we know that those necessary steps can only be achieved by gathering and sharing information and knowledge.

What are the benefits of the use of public transportation means?

The benefits of using public transport are limitless. Public transport should not be viewed as simply a service that gets people from point A to point B: it should be the most obvious, natural choice for mobility in our cities. Across the glove every day, people rely on public transport to bring them to their place of work, education, for leisure, sports and the arts. By choosing to leave the car at home and take public transport, we can travel more sustainably, with greater advantage to urban life. We know that as a sector public transport contributes to our environment, to making our cities healthier, and to providing us with numerous mobility options. But what those advocating our sector must do, is to make sure using public transport is an attractive option for everyone. It must be built around the passenger, and as convenient as possible – this includes involving all stakeholders and players.

How old (on average) is the bus & coach fleet in Europe?

The public transport bus is a capital good and is very expensive to purchase, it is a investment and we speak about CAPEX. In average a city bus is used in scheduled buslines services up to 14, 15 years. UITP made a field study on second hand buses last year, a study undertaken in partnership with the EIB bank where this average age was again confirmed. UITP estimated the total number of 200.000 buses in Europe for urban, sub-urban and metropolitan use.

Could you provide us with any data regarding the annual routes of intercity bus coaches (long distance) all over Europe?

Inter-city bus lines and long-haul bus services such as Flixbus and BlablaBus are offering a bit out of scope as UITP is focusing on urban and regional public transport with a maximum passenger trip length of 40 km. The situation in Europe today is that of a mosaic of 27 EU member states plus other European countries which have each their own set-up of the national public transport organisation and market regulations. Our European Department issues each year an Atlas with the major players of public transport in each of the European countries. In terms of bus typology the coach defined as M3 Heavy Duty Vehicle of class III which we estimate being a considerable number of buses that come on top of the afore mentioned 200.000 city buses. Important to bear in mind is that the offer of intercity bus lines is often closely depending on the layout and size of a country‘s rail network. We see in countries like Turkey, Brazil or India with low railways km’s being built a much higher activity for the intercity and long-distance bus market.

How many people are employed in the public transport sector and what is the annual contribution (annual financial footprint) to the European economy?

Public transport is a growing sector, and there are around two million people employed within in the industry in the European Union at a local level. The people working within the sector make a huge contribution to keeping our cities moving, and it is a very important sector for employment. We often speak at UITP about how important public transport is to a city’s economy and public transport’s annual contribution to the economy of Europe in around €130-150bn, which is approximately 1-1.2% of GDP.

What is your assessment about the future of mobility and transportation? 

The future of public transport is often discussed, and as we look to build back better from the global pandemic, these conversations continue to grow. The sector is growing, and embracing new mobility solutions to offer as many options to the movement of people. At UITP, we of course believe that the future of our cities is public transport. We know that more and more people are choosing urban life, and the populations of our cities will continue to grow in the years to come, so they must be built around public transport. Too often cities are built around cars, instead of people. The future of mobility must change this, and better serve all of us with sustainable urban mobility options that place people at the heart of urban life. For public transport, the traditional modes will remain the backbone of urban mobility, but the sector will continue to collaborate with new mobility players and embrace new technological advances to offer even more choice to the passenger. The future of mobility and transportation should be public transport and people, and not cars and traffic jams! 

How electric/plug-in/hybrid bus technology challenges the transformation of mobility?

Cities across the globe are turning into cleaner and zero-emission technologies to reduce emissions and progressively decarbonise their transport systems. But rather than a challenge, the introduction of these technologies should be seen as an opportunity to improve the image of the bus systems and the attractiveness of the city: a modern, comfortable, and environmental-friendly bus service is key to foster modal shift from private cars to public transport. At the same time, new technologies offer an excellent opportunity to rethink and optimise the network, for instance redesigning routes, and reallocating stops, which can result in an increased commercial speed, and consequently, enhanced service. These aspects are independent of the technology applied. However, when we talk about zero-emissions buses, like battery electric, we must understand that we are fundamentally shifting from the classical vehicle approach to a system approach, which is going to impact the way we procure vehicles, the charging infrastructure, and how we design the operation and service. But all these aspects are well understood today thanks to the work of pioneering cities and research project. We see more and more cities learning, exchanging and daring to join this big momentum of clean and zero-emission technologies. One of the most relevant initiatives in this sense is the EC’s Clean Bus Europe Platform (www.cleanbusplatform.eu), coordinated by UITP. The platform brings together cities, authorities, operators, industry, and many other stakeholders to jointly boost the deployment of clean buses in Europe. We are proud to be able to partner with so many stakeholders and contribute to bringing our sector forward.

The next edition of the UITP Global Public Transport Summit will be taking place in Barcelona, from 4-7 June 2023. In which goals the organisation aims at? What is the leading agenda of the meeting?

The UITP Global Public Transport Summit is almost as old as UITP itself. Our global Summits, under different names, began in 1886, one year after UITP was born. Now, the UITP Global Summit is the largest event of its kind in the world of urban mobility. As the leading gathering in our sector, the Summit brings world class conference sessions and innovative exhibitors from across the globe to a four-day event. Thousands of delegates attend and contribute to its success through debate, discussion and innovation, hoping that with each edition we can advance public transport. The next edition will be held in Barcelona in June 2023 under the newly announced theme “Bright Light of the City”. The Summit theme is now tailored around the city of Barcelona, to best showcase the rich culture and surroundings, and highlighting how important public transport is to giving passengers the freedom to discover, navigate, meet and explore their surroundings. The programme and topics for the next edition will be announced in the coming months and it will be an edition not to be missed.