Με τη συμμετοχή πλέον των 1.000 ξενοδόχων, εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας στον τουρισμό, των προέδρων του ΣΕΤΕ και της ΠΟΞ, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της 8ης Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.
Κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής του ομιλίας, ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε την ανάγκη ελάφρυνσης των βαρών του ελληνικού ξενοδοχείου και ζήτησε την κατάργηση του φόρου διαμονής σε συνδυασμό με την απομείωση του συντελεστή ΦΠΑ, ούτως ώστε το ελληνικό ξενοδοχείο να καταστεί ανταγωνιστικό.
Ο Πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. τονίσε επίσης ότι : «Δεν μπορεί ακόμη και σήμερα, να είναι το ξενοδοχείο εκτεθειμένο κι απροστάτευτο έναντι του αθέμιτου ανταγωνισμού των βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Στη συνέχεια, παρουσιάσθηκαν ο απολογισμός ενεργειών για το 2018 και οι άξονες προτεραιότητας δράσεων του ΞΕΕ για το 2019.
Πρώτος άξονας και ακρογωνιαίος λίθος της δραστηριότητας του Ξ.Ε.Ε. είναι η πάντα τεκμηριωμένη προσέγγιση όλων των θεμάτων που απασχολούν τα ελληνικά ξενοδοχεία, σε εκτέλεση της αποστολής του ως ο θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσθηκε η αναβάθμιση του μελετητικού βραχίονα του Ξ.Ε.Ε., του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, το οποίο και ενισχύθηκε με νέο επιστημονικό επιτελείο και εμπλουτίζει το ερευνητικό του πρόγραμμα.
Δεύτερος άξονας στις προτεραιότητες του Ξ.Ε.Ε. αποτελεί η σταθερή ενθάρρυνση και κινητοποίηση των μελών του προς την κατεύθυνση της ποιότητας. Αναπτύχθηκε η πορεία των δύο κύριων δράσεων του Επιμελητηρίου που αποτελούν και σηματωρό σε αυτή την προσπάθεια περαιτέρω αναβάθμισης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.
Παρουσιάστηκε ενδελεχώς η πορεία του Προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ το οποίο εισέρχεται το 2019 σε φάση έντονης εξωστρέφειας με τη δημιουργία νέου site.
Ακολούθως, παρουσιάστηκε η πρόοδος του Προγράμματος “Boutique Ηotel” , το οποίο επενδύει στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στην ταυτότητα της λεπτομέρειας.
Τρίτος άξονας προτεραιότητας του Ξ.Ε.Ε. είναι η έμφαση στην καινοτομία και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών, το λεγόμενο Digital Transformation για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.