Ερχεται σε λίγους μήνες η κάρτα εργασίας ή αλλιώς το ηλεκτρονικό απουσιολόγιο στις επιχειρήσεις. Στόχος να να καταγράφει τις απουσίες των υπαλλήλων από την εργασία, την ώρα προσέλευσης και την ώρα αποχώρησης.
Η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θα είναι μια κάρτα εισόδου – εξόδου και στο κάθε κατάστημα θα υπάρχει ειδικό «τερματικό» το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο online με το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας «Εργάνη ΙΙ».
Στην κάρτα εργασίας θα καταγράφονται ηλεκτρονικά τα στοιχεία ωραρίου του μισθωτού κάθε φορά που θα την σκανάρει στο ειδικό μηχάνημα και στη συνέχεια θα διαβιβάζονται αυτόματα στο πληροφοριακό σύστημα. Η κάθε κάρτα θα είναι προσωποποιημένη και ο μισθωτός θα τη «χτυπά» κατά την είσοδο και κατά την έξοδό του από το κατάστημα.
Στόχος του νέου μέτρου είναι να προκύπτει αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο το ωράριο εργασίας του εκάστοτε μισθωτού, όπως επίσης αυτόματα να προκύπτουν οι τυχόν υπερωρίες ή ώρες υπερεργασίας που πραγματοποίησε, ώστε να υπολογίζονται και οι αντίστοιχες αμοιβές. «Θα αποτυπώνεται πλήρως ο χρόνος εργασίας σε πραγματικό χρόνο» αναφέρουν υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Εργασίας, προσθέτοντας πως στόχος είναι να διευκολυνθούν και οι έλεγχοι.
Η εφαρμογή της κάρτας εργασίας θα ξεκινήσει πιλοτικά στα σούπερ μάρκετ και στις τράπεζες και στη συνέχεια αφού αξιολογηθεί θα εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, ωστόσο αυτό θα προχωρήσει σε δεύτερο χρόνο. Μαζί με την ηλεκτρονική κάρτα εργασίας θα έρθει και το λεγόμενο ψηφιακό ωράριο, το οποίο επίσης αναμένεται να θεσμοθετηθεί στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Εργάνη ΙΙ».