Στην tbi, έχουμε δεσμευτεί να βρισκόμαστε στην αιχμή της καινοτομίας και της εξυπηρέτησης πελατών
H tbi bank μετράει μόλις δύο χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, έχοντας ξεπεράσει, μέχρι σήμερα, όλους τους αρχικούς της στόχους, εξυπηρετώντας ήδη περισσότερους από 100.000 πελάτες, ενώ είναι παρούσα σε περισσότερα από 5.000 σημεία πώλησης. Για τη μελλοντική ανάπτυξη της τράπεζας και τις νέες υπηρεσίες που σχεδιάζει μάς μιλάει, στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο κ. Κώστας Toβίλ, Market Lead, tbi bank Greece.
Κύριε Τοβίλ, ποια ήταν η σημαντικότερη πρόκληση για την tbi bank όταν εισήλθε στην ελληνική αγορά;
Στην ελληνική αγορά εισήλθαμε στις αρχές του 2022, προσφέροντας εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής (Buy Now, Pay Later-BNPL) και δημιουργώντας μια εξολοκλήρου ψηφιακή τράπεζα, που έπρεπε να «χτίσει», σταδιακά, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Αυτό συνέβη διότι η ελληνική αγορά δεν διέθετε, μέχρι τότε, αντίστοιχο προϊόν και οι επιχειρήσεις ήταν ακόμη διστακτικές ως προς το «άγνωστο» και τα οφέλη του. Παρ’ όλα αυτά, όμως, ήταν έτοιμη, με τις υπάρχουσες ψηφιακές υποδομές της, να υποστηρίξει και να προσφέρει τέτοιου είδους λύσεις στους καταναλωτές της.
Σε αυτό το πλαίσιο, η πρόκληση ήταν διπλή για εμάς: έπρεπε να οικοδομήσουμε σχέσεις τόσο με τις επιχειρήσεις, που δεν διέθεταν αντίστοιχες λύσεις, όσο και με τους καταναλωτές, που δεν τις γνώριζαν. Χρειάστηκε πολύ καλός στρατηγικός σχεδιασμός για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε συνεργασίες με δυνατά brands στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας, εβδομάδα με την εβδομάδα και μήνα με τον μήνα, ότι τηρούμε κάθε υπόσχεσή μας.
Σήμερα, κάνοντας τον απολογισμό των δύο ετών παρουσίας μας στην Ελλάδα, είναι εμφανές ότι καλύψαμε επιτυχώς το κενό που υπήρχε στην ελληνική αγορά. Μας έχουν εμπιστευτεί πάνω από 100.000 πελάτες και είμαστε παρόντες σε περισσότερα από 5.000 σημεία πώλησης, συμπεριλαμβανομένων δυνατών brands από διάφορους μεταξύ τους κλάδους, όπως skroutz, Πλαίσιο, Alumil, Hellas Direct κ.ά. Την επιτυχία μας έρχεται ωστόσο να επιβεβαιώσει και το μεγάλο ποσοστό των πελατών που μας εμπιστεύονται ξανά, καθώς και ο αριθμός των επιχειρήσεων που μας προσεγγίζουν από μόνες τους για να επωφεληθούν από τις λύσεις μας.
Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί την tbi από τις ελληνικές τράπεζες και τις fintech;
Αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τις ελληνικές τράπεζες και τις fintech εταιρείες είναι ότι είμαστε μια εξολοκλήρου ψηφιακή τράπεζα, που επικεντρώνεται στα καταναλωτικά δάνεια και τις πληρωμές.
Η κύρια διαφορά μας από τις υπόλοιπες ελληνικές τράπεζες είναι η προσήλωσή μας σε ένα συγκεκριμένο τμήμα του καταναλωτικού κοινού, το οποίο αναζητά ευέλικτες και εξατομικευμένες λύσεις, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να καλύπτει τις καθημερινές του ανάγκες.
Αυτό είναι που, ουσιαστικά, μας δίνει και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά, καθώς μπορούμε να κατανέμουμε τους διαθέσιμους πόρους μας πιο στοχευμένα, αποσκοπώντας στη συνεχή βελτίωση των υφιστάμενων προϊόντων μας και στην εισαγωγή νέων, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας.
Σε αντίθεση με τις fintech εταιρείες, οι οποίες συνήθως εξειδικεύονται είτε στην καθημερινή τραπεζική είτε στη χρηματοδότηση, εμείς είμαστε στη θέση να προσφέρουμε και τα δύο. Παρέχουμε μια ολοκληρωμένη τραπεζική εμπειρία στους καταναλωτές, συνδυάζοντας τις καθημερινές τραπεζικές υπηρεσίες με τις χρηματοδοτήσεις, κάτι που οι περισσότερες fintech δεν μπορούν να προσφέρουν ταυτόχρονα. Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση ενισχύει τη σχέση μας με τους πελάτες μας και μας επιτρέπει να προσφέρουμε πλήρεις και εξατομικευμένες λύσεις βάσει των αναγκών τους.
Τι υπηρεσίες προσφέρετε και ποιες είναι εκείνες που έχουν γνωρίσει τη μεγαλύτερη αποδοχή από τους Έλληνες;
Προς το παρόν, οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι το BNPL (Buy Now, Pay Later) και τα online καταναλωτικά δάνεια.
Ειδικότερα, στο BNPL ο καταναλωτής μπορεί να ολοκληρώσει την αγορά του άμεσα και να την αποπληρώσει αργότερα. Ανάλογα με το ποσό αγοράς (από 200 έως 15.000 ευρώ), είτε το αποπληρώνει σε 4 άτοκες δόσεις είτε επωφελείται της μεγάλης περιόδου αποπληρωμής (έως 60 μήνες) με σταθερό επιτόκιο. Η λύση αυτή είναι η πιο δημοφιλής στην αγορά, με το μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών να προέρχεται από την ηλικιακή ομάδα 20-30 ετών.
Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τα προϊόντα μας σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις από διαφορετικούς μεταξύ τους κλάδους, όπως marketplaces, υγεία και ομορφιά, τεχνολογία, ταξιδιωτικός, ασφαλιστικός κ.ά.
Σχετικά με τα καταναλωτικά δάνεια, η διαδικασία αίτησης είναι γρήγορη, εύκολη και ολοκληρώνεται 100% online. Απαιτείται μόνο ταυτότητα και εκκαθαριστικό σημείωμα ή σύνδεση στο egov.gr, ολοκληρώνεται σε ελάχιστα λεπτά και –κατόπιν έγκρισης– ο πελάτης λαμβάνει τα χρήματα άμεσα στον τραπεζικό λογαριασμό που έχει δηλώσει.
Ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία της tbi bank;
Στα δύο χρόνια δραστηριοποίησής μας στην ελληνική αγορά, είμαστε εξαιρετικά ικανοποιημένοι με τη μέχρι τώρα πορεία μας, έχοντας μάλιστα υπερβεί τους στόχους που θέσαμε κατά τον στρατηγικό σχεδιασμό εισόδου μας στην ελληνική αγορά.
Ενδεικτικό της επιτυχίας μας είναι ότι έχουμε φτάσει στο σημείο να απολαμβάνουμε μεγάλη πιστότητα από τους πελάτες μας, ειδικά από τους ηλικιακά νέους ανθρώπους, οι οποίοι χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τις υπηρεσίες μας. Επιπλέον, δεν είναι λίγες οι φορές όπου ένας πελάτης μπορεί να ολοκληρώσει τις αγορές του με την BNPL λύση μας και στη συνέχεια να επιστρέψει σε εμάς για να κάνει αίτηση για κάποιο καταναλωτικό δάνειο.
Εν τέλει, η εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας αποτελεί τον καλύτερο αντίκτυπο της πορείας μας μέχρι τώρα. Με βάση τις ανάγκες τους, σχεδιάζουμε ήδη νέα προϊόντα, προκειμένου να εξακολουθήσουμε να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της tbi;
Στην tbi, έχουμε δεσμευτεί να βρισκόμαστε στην αιχμή της καινοτομίας και της εξυπηρέτησης πελατών. Η δέσμευσή μας για συνεχή βελτίωση μας ωθεί να σχεδιάζουμε νέα προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών μας, δημιουργώντας μια εμπειρία τραπεζικής που ξεπερνά τα καθιερωμένα.
Αυτήν τη στιγμή, ένα από τα σημαντικότερα εγχειρήματά μας είναι η εισαγωγή της καθημερινής τραπεζικής χωρίς χρεώσεις. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας τη δυνατότητα να πραγματοποιούν συναλλαγές, όπως, για παράδειγμα, η πληρωμή του ηλεκτρικού ρεύματος, χωρίς καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Αυτό το καινοτόμο εγχείρημα όχι μόνο διευκολύνει την καθημερινότητα των πελατών μας, αλλά και αναδεικνύει τη δέσμευσή μας για διαφάνεια στις τραπεζικές υπηρεσίες.
Φιλοδοξούμε, μέσα από αυτά τα εγχειρήματα, να είμαστε ο σταθερός και αξιόπιστος συνεργάτης για κάθε πελάτη μας. Δίνουμε έμφαση στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου οι πελάτες μας αισθάνονται ότι έχουν τη στήριξη και τα εργαλεία που χρειάζονται για να διαχειριστούν τα οικονομικά τους με ευκολία και ασφάλεια. Στην tbi, η εξυπηρέτηση των πελατών μας δεν είναι απλώς ένας στόχος, αλλά ο πυρήνας της φιλοσοφίας μας.