Η Παπαστράτος αναδείχθηκε, για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο ελκυστικότερος εργοδότης για το 2022, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Employer Brand που πραγματοποίησε για πέμπτη φορά η Randstad στην Ελλάδα. Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι εταιρείες ΙΟΝ, η οποία ανέβηκε από την τρίτη στη δεύτερη θέση, και η LAMPSA Hotels που βρίσκεται για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα των ελκυστικότερων εργοδοτών στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση. Οι ελκυστικότεροι εργοδότες για το 2022, αναδείχθηκαν στη βάση κριτηρίων όπως ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές, το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον, οι δυνατότητες εξέλιξης σταδιοδρομίας που παρέχουν στους εργαζόμενους, η μακροπρόθεσμη ασφάλεια της εργασίας και η ισορροπία εργασιακής – προσωπικής ζωής.
Η Έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) αποτελεί την πιο πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη με περισσότερους από 163.000 συμμετέχοντες σε 31 χώρες παγκοσμίως, οι οποίοι αξιολόγησαν συνολικά 5.900 επιχειρήσεις. Αποτελεί την πιο λεπτομερή έρευνα παγκοσμίως, η οποία μελετά την ελκυστικότητα των μεγαλύτερων σε αριθμό προσωπικού εταιρειών, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό, καθώς και τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων σε έναν νέο εργοδότη. Για την Ελλάδα, η έρευνα διεξάγεται για πέμπτη συνεχή χρονιά, αξιολογώντας δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού. Στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.547 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 και 65 ετών, ενώ οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν διαδικτυακά τον Ιανουάριο του 2022. Στο πλαίσιο της έρευνας, αναδεικνύονται σημεία που αφορούν στα κριτήρια επιλογής εργοδότη, τους λόγους παραμονής και αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος, τους κλάδους που καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις και την πρόταση αξίας των εργοδοτών.
η σημασία του employer branding
Το employer branding αναδεικνύεται ως εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας στις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων τους. Άλλωστε, όσο πιο συνεπείς είναι οι εταιρείες στην εκπλήρωση των υποσχέσεών τους, τόσο η εμπιστοσύνη του ανθρώπινου δυναμικού αυξάνεται. Καλλιεργώντας μία ισχυρή εικόνα εργοδότη, οι ελληνικές εταιρείες αναδεικνύουν τις αξίες εκείνες που μπορούν να εμπνεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό τους ώστε να είναι ικανοποιημένο και αφοσιωμένο. Αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης μίας στρατηγικής που ικανοποιεί ένα πλέγμα παραγόντων, επιτυγχάνοντας παράλληλα μια αξιόπιστη και υπεύθυνη εταιρική εικόνα προς το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό, καθώς και ισχυρή σύνδεση των προσωπικών αξιών των εργαζομένων με την εταιρική κουλτούρα.
Ο ελκυστικός μισθός και οι παροχές παραμένουν και το 2022 ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιλογή εργοδότη στην Ελλάδα, με το υψηλότερο ποσοστό μάλιστα να καταγράφεται στις γυναίκες, τις ηλικίες 55-64,
και τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Εντούτοις, παρά τη σημασία του μισθού και των παροχών στην ελκυστικότητα των επιχειρήσεων, οι σημερινοί εργοδότες λαμβάνουν μέτρια έως χαμηλή βαθμολογία σε αυτούς τους παράγοντες. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα μεταξύ των εργαζομένων ηλικίας 35-54 ετών, οι οποίοι είναι λιγότερο ικανοποιημένοι σε αυτό το θέμα.
Στη δεύτερη και την τρίτη θέση των κριτηρίων για την επιλογή εργοδότη εμφανίζονται το ευχάριστο περιβάλλον εργασίας και η δυνατότητα εξέλιξης της σταδιοδρομίας, παράγοντες που παραμένουν σημαντικοί για τους εργαζόμενους στην Ελλάδα, όχι όμως για τους εργοδότες, οι οποίοι λαμβάνουν χαμηλή αξιολόγηση από τους εργαζόμενους αναφορικά με τα παραπάνω.
αναζητώντας νέο εργοδότη: 1 στους 5 εργαζόμενους είναι πρόθυμος να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον
Η αγορά εργασίας παρουσιάζει σημαντική κινητικότητα και το 2022, με το 13% των εργαζομένων στην Ελλάδα να άλλαξαν εργοδότη κατά το τελευταίο μισό του 2021 (σε σχέση με 9% το προηγούμενο έτος), με τους εργαζόμενους ηλικίας 18-34 ετών (17%) και τους εργαζόμενους με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο (13%) να καταγράφουν την πιο συχνή αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος. Όπως και το προηγούμενο έτος, το 22% των εργαζόμενων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να αλλάξουν εργοδότη τους πρώτους 6 μήνες του 2022, με τις γυναίκες (24%) και τις ηλικίες 18-34 ετών (26%) να παρουσιάζουν την υψηλότερη πρόθεση κινητικότητας. Οι υπάλληλοι γραφείου παρουσιάζουν μια μειούμενη τάση πρόθεσης αλλαγής εργασίας (18% σε σχέση με 20% το 2021), τη στιγμή που οι εργαζόμενοι τεχνικών ειδικοτήτων και χειρωνακτικών επαγγελμάτων καταγράφουν μια αντίθετη τάση, με το 20% να δηλώνει πρόθυμο να αλλάξει εργοδότη το πρώτο εξάμηνο του 2022, ποσοστό κατά 4% υψηλότερο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν (16%). Το 34% των εργαζομένων, που δεν νιώθουν εργασιακή ασφάλεια, σχεδιάζουν να αλλάξουν δουλειά το 1ο μισό του 2022 (29% το 2021), ενώ το 12% των εργαζομένων που νιώθουν εργασιακή ασφάλεια προτίθενται να αλλάξουν εργασία, την ίδια περίοδο (10% το 2021).
επαγγελματική κατάρτιση και δυνατότητες εξέλιξης σταδιοδρομίας
Η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η επαγγελματική εξέλιξη είναι σήμερα παράγοντες καίριας σημασίας για διατήρηση και προσέλκυση νέων ταλέντων, αλλά και κρίσιμο στοιχείο για την ίδια την ανάπτυξη της αγοράς εργασίας. Για μια ακόμη χρονιά, οι δυνατότητες εξέλιξης σταδιοδρομίας είναι σημαντικές για την πλειοψηφία των εργαζόμενων στην Ελλάδα (77%), με τα χαμηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στις ηλικίες 55-64 ετών (64%) και στους εργαζόμενους μεσαίου μορφωτικού επιπέδου (74%), ενώ οι υπάλληλοι γραφείου (78%) θεωρούν την επαγγελματική εξέλιξη πιο σημαντική σε σύγκριση με τους εργαζόμενους τεχνικών ειδικοτήτων και χειρωνακτικών επαγγελμάτων (69%). Αξίζει να σημειωθεί ότι το υψηλό ποσοστό που καταγράφεται ανάμεσα στους Έλληνες εργαζόμενους απέχει κατά πολύ από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, με μόλις το 59% των Ευρωπαίων εργαζομένων να θεωρούν ότι η εξέλιξη της καριέρας τους είναι πολύ σημαντική γι’ αυτούς.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων (85%) θεωρεί πολύ σημαντικό να λάβει τη δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων (reskilling/upskilling), με τα υψηλότερα ποσοστά να καταγράφονται στις γυναίκες (89%) και στους εργαζόμενους με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (86%). Μάλιστα, οι δύο αυτές κατηγορίες δηλώνουν πιο πρόθυμες να παραμείνουν στη θέση εργασίας τους εφόσον οι ευκαιρίες reskilling/upskilling παρέχονται από τους εργοδότες τους, κάτι που καταδεικνύει τη μεγάλη σημασία της δημιουργίας και υλοποίησης προγραμμάτων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων.
δημοφιλή κανάλια αναζήτησης εργασίας.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 39% των Ελλήνων χρησιμοποιούν τις προσωπικές επαφές/συστάσεις κατά τη διάρκεια αναζήτησης νέου εργασιακού περιβάλλοντος, ενώ τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι ιστοσελίδες αγγελιών εργασίας (30%). Το 23% δήλωσε ότι αναζητά τις πληροφορίες που επιθυμεί μέσω Google, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να αναδεικνύονται εξίσου πολύτιμα εργαλεία στην αναζήτηση της εργασίας με ποσοστό 21%.
ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής – προσωπικής ζωής
Για σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες (37%) το νόημα της εργασίας έγινε (πολύ) πιο σημαντικό το 2021, σε σχέση με το 26% του μέσου όρου στην Ευρώπη, με μόλις το 18% του ανθρώπινου δυναμικού να αισθάνεται ότι το νόημα της εργασίας έχει γίνει (πολύ) λιγότερο σημαντικό. Η γενικότερη στάση των εργαζόμενων απέναντι στην εργασία έχει γίνει πιο θετική για 3 στους 10 εργαζόμενους (32%), με το 23% των εργαζομένων σε όλες τις ηλικιακές ομάδες να εμφανίζονται πιο αρνητικοί απέναντι στην εργασία.
Αναντίρρητα, σε αυτό συνέβαλε η υγειονομική κρίση που ώθησε την ευελιξία ως προς τον χώρο και το ωράριο εργασίας, με το 26% των εργαζομένων στην Ελλάδα να εργάζονται από το σπίτι σε σύγκριση με το 38% των εργαζομένων στην Ευρώπη, ποσοστό που για την ελληνική αγορά μειώθηκε κατά 21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όπως επιβεβαιώνεται και από τα ευρήματα της έρευνας Employer Brand της Randstad, το 98% των εργαζομένων που εργάζονται απομακρυσμένα θα συνεχίσουν το ίδιο μοντέλο εργασίας στο μέλλον ενώ η πλειοψηφία των εργαζομένων που εργάζονται εξ αποστάσεως θεωρούν ότι θα συνεχίσουν στο ίδιο μοντέλο εργασίας και στο μέλλον, έστω και με μερική εργασία από το σπίτι.
Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής συνεχίζει να αποτελεί ένα δυναμικό κριτήριο για τους εργαζόμενους, με την προστασία του μισθού, τη δυνατότητα εξέλιξης της καριέρας και τις ευέλικτες εργασιακές συνθήκες να αποτελούν τα βασικά στοιχεία για την επίτευξη καλύτερης ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.
Η εργασία σε ευέλικτα ωράρια έχει υιοθετηθεί κυρίως από εργαζόμενους ηλικίας 18-24 ετών (33%) και από freelancers (38%). Η εργασία εξ αποστάσεως αφορά κυρίως σε εργαζόμενους με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (20%) και εργαζόμενους ηλικίας 35-54 ετών (19%) και 55-64 ετών (26%). Το 23% των εργαζομένων δηλώνει ότι δεν έκανε τίποτα για να βελτιώσει την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, γεγονός που ισχύει ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους ηλικίας 35-54 ετών (27%) και 55-64 ετών (32%).
οι top 10 πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2022
1. Παπαστράτος ΑΒΕΣ
2. ΙΟΝ Α.Ε. COCOA & CHOCOLATE
3. LAMPSA Hotels
4. Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.
5. Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
6. Ελληνικά Πετρέλαια
7. ΒΙΑΝΕΞ
8. Atlantica Hotel Management
9. ELPEN Φαρμακευτική
10. Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
Συγχαίροντας τους νικητές, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Randstad στην Ελλάδα, κυρία Leigh Ostergard σημείωσε: ‘Η έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) επιβεβαιώνει ότι η ελκυστικότητα των επιχειρήσεων, σε μια αγορά εργασίας, η οποία, στη μετά-COVID εποχή παρουσιάζει νέα δεδομένα, αποτελεί ένα
από τα βασικά κριτήρια τόσο για την προσέλκυση, όσο και για τη διατήρηση των ταλέντων. Λαμβάνοντας ως δεδομένη την κινητικότητα που υπάρχει στην αγορά εργασίας, μία ενισχυμένη φήμη εργοδότη αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τις εταιρείες, ώστε να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους σαν εργοδότης επιλογής για τους ταλαντούχους υποψήφιους. Προβάλλοντας μία ισχυρή εικόνα εργοδότη και αναδεικνύοντας τις αξίες εκείνες που μπορούν να εμπνεύσουν το ανθρώπινο δυναμικό να παραμένει ευχαριστημένο και αφοσιωμένο, οι εταιρείες καθίστανται ιδιαίτερα θετικά παραδείγματα για την ελληνική αγορά. Εκ μέρους όλης της ομάδας της Randstad, θέλω να συγχαρώ τους νικητές και να τους ευχαριστήσω για όλα όσα έκαναν για να φέρουν τους ανθρώπους τους στην πρώτη γραμμή.»
Μπορείτε να δείτε όλη την έρευνα Randstad Employer Brand εδώ.