Της Κυρέλας Πέτρου
Στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της Nestle Ελλάς στην αγορά καφέ αναμένεται να οδηγήσει η ανάληψη των πωλήσεων καφέ Starbucks από την μητρική εταιρεία, από την στιγμή βεβαίως που ολοκληρωθούν οι σχετικές νομικές διαδικασίες και τεθεί σε εφαρμογή η συμφωνία.
Όπως ανακοινώθηκε χθες, ο ελβετικός όμιλος τροφίμων Nestle θα καταβάλει στη Starbucks 7,15 δισεκ. δολάρια σε μετρητά για να εξασφαλίσει τα δικαιώματα πώλησης των προϊόντων της αμερικανικής αλυσίδας καφέ σε όλο τον κόσμο -εκτός Β. Αμερικής-, σε μια παγκόσμια συμμαχία που στόχο έχει να ενδυναμώσει τη θέση που έχουν οι δύο εταιρείες στην αγορά καφέ.
Η συμφωνία για μια επιχειρηματική δραστηριότητα με πωλήσεις 2 δισεκ. δολαρίων ενδυναμώνει τη θέση της Nestle καθώς η μεγαλύτερη στον κόσμο εταιρεία καφέ προσπαθεί να ενισχύσει τον ρόλο της σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά.
Η Nestle ανακοίνωσε ότι αναμένει η συμφωνία για την πώληση συσκευασμένου καφέ της Starbucks να αρχίσει να συνεισφέρει θετικά στα κέρδη της έως το 2019. Η συμφωνία δεν θα περιλαμβάνει κανένα από τα καφέ της Starbucks αλλά επιτρέπει στη Nestle να πουλά καφέ της Starbucks σε μεμονωμένες κάψουλες και να διευρύνει τις πωλήσεις στιγμιαίου καφέ.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι και στη χώρα μας ενισχύονται οι πωλήσεις της Nestle στο ράφι και συγκεκριμένα κυρίως στη λεγόμενη «ζεστή» αγορά, από τη στιγμή βεβαίως που ολοκληρωθούν οι απαραίτητες νομικές διαδικασίες και λάβει η εταιρεία το “πράσινο φως” από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Επισήμως πάντως η ελληνική θυγατρική δεν έχει λάβει ακόμη σχετική ενημέρωση, δεδομένου ότι είναι πολύ νωρίς. Σημειώνεται ότι η Nestle Ελλάς κατέχει ηγετικά μερίδια στη συνολική αγορά, με βασικά brands τα Nescafe και Λουμίδη, αλλά και τις μηχανές πολυροφημάτων Dolce Gusto.
H εγχώρια αγορά καφέ
Η εγχώρια αγορά καφέ παρουσιάζει ανθεκτικότητα και ανάπτυξη, αποδεικνύοντας ότι πρόκειται για ένα προϊόν άμεσα συνυφασμένο με την καθημερινή καταναλωτική κουλτούρα των Ελλήνων.
Η ύφεση και η υποχώρηση του διαθέσιμου εισοδήματος, έχουν σταδιακά οδηγήσει σε αύξηση της εντός οικίας κατανάλωση, γεγονός άλλωστε που αντισταθμίζει τις απώλειες που υφίσταται ο τομέας της μαζικής εστίασης, λόγω της αύξησης του ΦΠΑ και του περιορισμού της εκτός σπιτιού διασκέδασης.
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς -σχεδόν το 50% του καταναλωθέντος όγκου- καταλαμβάνει ο ελληνικός καφές, το 25% ο στιγμιαίος και το υπόλοιπο η κατηγορία των καφέδων μηχανής (καφές φίλτρου 15% και espresso 10%).
Εξακολουθεί επίσης να παρατηρείται η στροφή προς την κατανάλωση espresso. Η κατανάλωση καφέδων με βάση τον espresso έχει αυξηθεί σημαντικά και στην κατανάλωση εντός σπιτιού. Πιο συγκεκριμένα, για την κατανάλωση espresso στο σπίτι το κοινό φαίνεται να στρέφεται προς τα κλειστά συστήματα, που προσφέρουν μια ολοκληρωμένη λύση μηχανής και καψουλών. Τα συστήματα πολυροφημάτων με κάψουλες, φαίνεται να έχουν κερδίσει την προτίμηση των καταναλωτών, γνωρίζοντας διψήφια ανάπτυξη. Αυτό εκτιμάται πως οφείλεται στο γεγονός ότι διαθέτουν πολύ μεγάλη ποικιλία με ποιότητα καφετέριας και πολύ καλή τιμή.