Θα κληρώσει τελικά την Δευτέρα, για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Σιγή ασυρμάτου από την Αττικό Μετρό αλλά και το αρμόδιο υπουργείο, για το αν θ’ ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των 2 διεκδικητών, καθώς μετά το …modus operandi ΑΚΤΩΡ και AVAX (για το οποίο εγκαίρως σας ενημέρωσε το “Β“) η διαδικασία προχώρησε κανονικά:
- Η συνέχιση του διαγωνισμού αποφασίστηκε μετά την απόσυρση των προσφυγών που είχαν καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι δύο συμμετέχουσες κοινοπραξίες.
Στελέχη της διοίκησης -σε ερώτηση μας- μας παρέπεμψαν στην επίσημη ανακοίνωση της Δευτέρας 19 Οκτωβρίου χωρίς να μας δώσουν περισσότερες διευκρινίσεις για την δεσμευτικότητα της όποιας απόφασης.
- Υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο αιρεσιμότητας της.
Όλα δείχνουν ικανοποίηση όλων των εμπλεκόμενων και ενδιαφερόμενων (αμέσως και εμμέσως). Από την κυβέρνηση μέχρι τις τράπεζες βεβαίως για να διασφαλίσουν την εξυπηρέτηση, εξόφληση των δανείων που έχουν χορηγήσει και προφανώς μέχρι τις διοικήσεις των δύο ομίλων.
- ΑΚΤΩΡ- Ansaldo-Hitachi και AVAX-Alstom-Ghella τα δύο κοινοπρακτικά σχήματα.
Το πολύ σημαντικό, τα 150 εκατ. € που θα δοθούν ως προκαταβολή (το 10% της αξίας του έργου) και που σε αυτή την περίοδο είναι σαν μάνα εξ ουρανού για τις κατασκευαστικές.
Το ερώτημα μας:
- Κύριος ανάδοχος, υπεργολάβος ή κάποιος άλλος τρόπος που έχει συμφωνηθεί μεταξύ των εμπλεκομένων;
Yπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι το έργο είναι υποκοστολογημένο. Θεωρούν δύσκολο να ολοκληρωθεί με τον προϋπολογισμό του 1,8 δισ ευρώ.
Μερίδα της αγοράς επίσης υποστηρίζει ότι οι δύο κοινοπραξίες θα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις για να πάρουν το συμβόλαιο. Και σ’ αυτή την περίπτωση όμως δύσκολα θα πάρουν εγγυητικές επιστολές λόγω της οικονομικής τους κατάστασης.