Ουδεμία έκπληξη για τους γνωρίζοντες από την ανακοίνωση του Γιώργου Χρυσικού να μεταφέρει την έδρα της Grivalia Hospitality από το Λουξεμβούργο στην Αθήνα, μέχρι το τέλος του 2022.
H απόφαση του ιδρυτή και προέδρου της εταιρείας έχει αντικειμενική βάση, καθώς εκτιμά ότι η πορεία του τουρισμού μπορεί να είναι ανοδική τα επόμενα χρόνια, μάλιστα προέβλεψε ότι το ρεκόρ του 2019– των 32 εκατ. επισκεπτών– μπορεί να μην είναι το “ταβάνι” κάνοντας λόγο ακόμη και για 50 εκατ.
Η (επί) στροφή στην Ελλάδα έρχεται σε μία περίοδο που η εταιρεία απο επενδύει από την αγορά του Παναμά (Pearl Island) είναι κοντά στο να συμφωνήσει με την Mandarin Oriental (για το Project Blue στη Μύκονο), προγραμματίζει την λειτουργία του One & Only Aesthesis (Αστέρια Γλυφάδας) το πρώτο 6μηνο του 2023 και έχει στα σκαριά ένα deal 250 εκατ. με ξένο brand.
Αυτές είναι οι ενέργειες του Γιώργου Χρυσικού στο προσκήνιο, καθώς παρασκηνιακά φέρεται να επανέρχονται σενάρια στενότερης συνεργασίας με τον Prem Watsa. Γνωστές οι άριστες σχέσεις των δύο, από την εποχή της Eurobank διατηρήθηκαν σε υψηλότατο επίπεδο και σε ζητήματα, που σχετίζονται με το hoteling/real estate.
Και εδώ “κολλάει” το ενδεχόμενο εκ νέου συνεργασίας, καθώς η μεν Eurobank υποχρεούται να περιορίσει τις non core δραστηριότητες ανοίγοντας τον δρόμο για την απόσχιση και πώληση του χαρτοφυλακίου επενδυτικών και ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων δηλαδή επανασύσταση της Grivalia.
Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα μπορούσε να “δει” η αγορά ακόμη και επανεισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Το σίγουρο είναι, πως το πλέγμα “τουρισμού/ξενοδοχειακού/αξιοποίησης ακινήτων” πληροί όλες τις προϋποθέσεις για την παραγωγή (και) επενδυτικής (χρηματιστηριακής) μόχλευσης. Και από αυτή την άποψη έχουν να γίνουν πολλά και μεγάλα στον ευρύτερο κλάδο.