Σε περίοπτη θέση, κατά την παρουσίαση των κυβερνητικών πρωτοβουλιών για την ηλεκτροκίνηση στο… Γκάζι, έστεκε ένα παλιό σκαρί, με πορτοκαλί χρώμα και είχε έναν καθαρά συμβολικό χαρακτήρα.

Πριν από αρκετές ημέρες, εκφράστηκε η επιθυμία εκ μέρους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να αναδειχθεί ο ισχυρός συμβολισμός του θρυλικού αυτού οχήματος, υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα υπήρξε πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και υπογραμμίζοντας παράλληλα τις δυνατότητες της χώρας μας για τη μετάβαση σε μια νέα περίοδο βιομηχανικής παραγωγής. Ζητήθηκε να μεταφερθεί από το βιομηχανικό Μουσείο Σύρου, όπερ και εγένετο.

Το Enfield 8000 αποτελεί πλέον έναν θρύλο, ένα ορόσημο στην παγκόσμια ιστορία αυτοκινήτου.

Το Enfield 8000, το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αντικατοπτρίζει την ξεχωριστή και πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα βιομηχανική ιστορία της Σύρου και φυσικά αποτελεί μια από τις περιπτώσεις που αποδεικνύουν τις δυνατότητες της χώρας μας στους τομείς των καινοτομιών, της παραγωγής και της βιομηχανίας.

Τη δεκαετία του ’70, το Συμβούλιο Ηλεκτρικής Ενέργειας της Βρετανίας προκήρυξε διαγωνισμό για την παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στον διαγωνισμό συμμετείχε η Ford, η Leyland και μια άγνωστη τότε εταιρεία, η Enfield Automotive που τον κέρδισε κιόλας. 

(From the right corner you can see Constantinos Adraktas, Chairman and Managing Technical Director of Enfield, and on his left, John Goulandris, the owner of Enfield-Neorion)

Πίσω από αυτή την εταιρεία ήταν ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής που έφτιαξε την Enfield για να προωθήσει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και ήθελε να μπει στον χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γιατί διέβλεπε μια προοπτική, καθώς και τότε υπήρχε πρόβλημα με το πετρέλαιο.

Αποφάσισε να μεταφέρει  τη γραμμή παραγωγής στα Ναυπηγεία Νεωρίου της Σύρου, της αρχόντισσας των Κυκλάδων, αλλά η απόφαση εκ του αποτελέσματος κρίθηκε άτυχη.

Το κεντρικό σύστημα του πρώτου ελληνικού ηλεκτροκίνητου

Η επωνυμία της νέας εταιρείας ήταν «Ένφιλντ-Νεώριον Ε.Π.Ε.».

Το συγκεκριμένο (μαζί με άλλες 122 μονάδες), κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’70 στη Σύρο, με πρωτοβουλία της οικογένειας Γουλανδρή, αλλά κανένα δεν κατάφερε να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα. Το Enfield 8000 δεν πήρε άδεια τύπου για να κυκλοφορεί στην Ελλάδα…

 

Η επίσημη αιτία που δεν έλαβε ποτέ έγκριση για τη κυκλοφορία του στην Ελλάδα ήταν η αδυναμία φορολόγησής του. Όλα τα Ε8000 προωθήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο. 

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πόσο λυπηρό, αν είναι πράγματι αυτή η αιτία…
    “Η επίσημη αιτία που δεν έλαβε ποτέ έγκριση για τη κυκλοφορία του στην Ελλάδα ήταν η αδυναμία φορολόγησής του. Όλα τα Ε8000 προωθήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο. “

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ