Συστημικό χαρακτήρα προσλαμβάνουν πλέον οι ανακατατάξεις που συντελούνται το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο του κατασκευαστικού (και όχι μόνον ) κλάδου, την ώρα που στο παρασκήνιο εργώδεις ήταν οι διεργασίες μεταξύ επιχειρηματιών, τραπεζιτών και άλλων παραγόντων για τη διαμόρφωση της “γεωγραφίας” την “επόμενη ημέρα”.
Προφανές, πως οι ήδη δεδομένες εξελίξεις (αλλαγή ηγεσίας τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ μετά την επικράτηση των αδελφών Καλλιτσάντης), η επικείμενη είσοδος του Δημήτρη Κούτρα ως στρατηγικού εταίρου στο μ.κ της Ιντρακάτ με ένα κατ΄ αρχήν ποσοστό 20%, η προγραμματισμένη αύξηση κεφαλαίου στην J & P ΑΒΑΞ έως 20 εκατ. ευρώ (κεφάλαια που θα εισφερθούν κυρίως από την πλευρά του Χρήστου Ιωάννου) αποτελούν τις πρώτες τεκτονικές μετακινήσεις συμφερόντων και ισορροπιών σε έναν κλάδο, ο οποίος έχει υψηλότατες υποχρεώσεις προς τις τράπεζες, περιορισμένης εμβέλειας παρουσία εκτός συνόρων, πεπερασμένα περιθώρια ανάπτυξης στο κατασκευαστικό κομμάτι εντός συνόρων και αναπόφευκτου επαναπροσανατολισμού του προς άλλους τομείς (ενέργεια, απορρίμματα, παραχωρήσεις κ.α).
Ο αιφνίδιος θάνατος του Νίκου Κάμπα- ιδρυτή της ΓΕΚ, επί σειράς ετών συνεταίρος του Γιώργου Περιστέρη στο σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο οποίος πρόσφατα πούλησε ένα ποσοστό περίπου 9,38% στους Ολλανδούς της Reggeborgh/Volker Wessels– σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου φαίνεται να επισπεύδει τις εξελίξεις στον όμιλο καθώς ο εκλιπών διέθετε ένα υπόλοιπο 6,5% στο μ.κ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Από το που θα καταλήξει (πότε, σε ποιόν, σε τι τιμές κ.λ.π) θα εξαρτηθούν οι εξελίξεις σε αυτόν τον μέγα πυλώνα του κλάδου συνακόλουθα στην αναδιάταξη των ισορροπιών με ομίλους που αφορούν άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα.
Πλήθος και εύλογα τα ερωτήματα, πως θα πορευθεί ο Μυτιληναίος με την ΜΕΤΚΑ, καθώς η πλευρά του επιχειρηματία παλαιότερα είχε επαφές και με την πλευρά Κόκκαλη- Ιντρακάτ , εάν η συνεργασία Κόκκαλη-Λασκαρίδη (για το Καζίνο της Πάρνηθας) θα διευρυνθεί στο ξενοδοχειακό κομμάτι, με ποιες μικρότερης κατηγορίας τεχνικές εταιρείες συζητά ήδη ο Δημήτρης Κούτρας για το ενδεχόμενο στρατηγικής συνεργασίας (; ), ένταξης (; ) στη νέα Ιντρακάτ, πως θα προχωρήσει η πλευρά Ιωάννου μετά την αύξηση όταν θα έχει και τυπικά τον έλεγχο της ελληνικής αγοράς. Την ίδια ώρα στο παιχνίδι επιχειρούν να μπουν και νέα ή λιγότερο γνωστά ονόματα, ενώ με ενδιαφέρον αναμένονται οι κινήσεις από τον survivor του κλάδου Εμφιετζόγλου.
Η “επόμενη ημέρα” προοιωνίζεται πως θα είναι είτε ένα…πεδίο μάχης είτε μία…παρτίδα σκάκι αναγκαστικών συμβιβασμών για μία πίτα έργων που ξεπερνά τα 5 δισ. ευρώ. Είναι πολλά, πάρα πολλά τα λεφτά και μεγάλες, πολύ μεγάλες οι ανάγκες των ομίλων που η πρώτη “μάχη” του…πολέμου δίνεται ήδη στο mega project για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του μετρό (φάση Α+φάση Β)