Γράφει η «ξενοδόχος»
Τέσσερις ενδιαφερόμενοι, εγχώριοι και ξένοι επενδυτές, ετοιμάζονται να κονταροχτυπηθούν για το χαρτοφυλάκιο των τριών ξενοδοχείων στην Κρήτη, που έχει βγάλει προς πώληση στην αγορά η Cyan Group of Hotels.
Πρόκειται για τα τρία ξενοδοχεία το Apollonia Beach Resort & spa, το Santa Marina Beach στο Ηράκλειο και το Sitia Beach City Resort & Spa στην ομώνυμη πόλη της Κρήτης,με 706 δωμάτια και 1.800 κλίνες, ενώ χαρτοφυλάκιο, αξίας άνω των 70 εκατ. ευρώ περιλαμβάνονται και εκτάσεις 150 στρεμμάτων.
Στους ενδιαφερόμενους επενδυτές, περιλαμβάνονται, κατά τις πληροφορίες, ξένα επενδυτικά κεφάλαια με παρουσία ήδη στην ελληνική αγορά, μεταξύ των οποίων η αμερικανική Hines, η οποία έχει ξεκινήσει να επενδύει στην εγχώρια αγορά ακινήτων από το 2017 με την αγορά- τότε- από κοινού με τον όμιλο της Ηenderson Park του πρώην Athens Ledra στη λεωφόρο Συγγρού (σ.σ. που λειτουργεί πλέον ως Grand Hyatt). Όπως και στην περίπτωση της μονάδας της Συγγρού, οι Αμερικανοί φαίνεται ότι συνεργάζονται και με τον όμιλο Γ. & Τ. Δασκαλαντωνάκη.
Ενδιαφέρον επίσης για τις μονάδες της Κρήτης έχει δείξει και η Grivalia, μέσω του ξενοδοχειακού της βραχίονα της Grivalia Hospitality: Παρά τη συγχώνευση με την Eurobank, η Grivalia συνεχίζει να έχει το βλέμμα της στραμμένο στον τουρισμό και τα τουριστικά ακίνητα, όπου έχει επενδύσει ουκ ολίγες φορές κατά τη διάρκεια ειδικά της τελευταίας τριετίας.
Η Cyan Group of Hotels είναι μια οικογενειακή εταιρία με παρουσία άνω των 40 ετών στον κλάδο της φιλοξενίας στην Κρήτη. Για το 2018, οι επιδόσεις των μονάδων στο νησί ήταν θετικές με έναν κύκλο εργασιών κοντά στα 15,5 εκατ. ευρώ και κέρδη πρό φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) κοντά στα 5,8 εκατ. ευρώ. Με δεδομένες τις ικανοποιητικές επιδόσεις, οι λόγοι της πώλησης σχετίζονται με το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί μέτοχοι στην εταιρεία, όπου διευθύνων σύμβουλος είναι ο κ. Μανώλης Μανούσος.
Ο όμιλος συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους tour operators διεθνώς, είναι από τα ιδρυτικά μέλη του θεσμού WE DO LOCAL, στο πλαίσιο των προσπαθειών για την στήριξη της τοπικής παραγωγής και αγοράς εργασίας, ενώ έχει υιοθετήσει και «πράσινες» πρακτικές για τις μονάδες της. Με τα δύο ξενοδοχεία του Ηρακλείου συμμετέχει από το 2017 στην προσπάθεια για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, φιλοξενώντας κατά τη διάρκεια του χειμώνα (1/11-31/3) πάνω από 35.000 Ευρωπαίους τουρίστες, διατηρώντας με αυτόν τον τρόπο 140 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της χαμηλής σεζόν για το νησί.