Το επικαιροποιημένο επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας έδωσε στη δημοσιότητα το ΤΑΙΠΕΔ κατά το οποίο – ελέω και της πανδημίας – ορίζονται τα νέα χρονοδιαγράμματα.
Σε βασικά σημεία αναφέρονται, μεταξύ άλλων:
Δεσμευτικές προσφορές έως το τέλος του Δεκεμβρίου φέτος και έως το τέλος του Ιανουαρίου 2021 αναμένονται για την ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών αντίστοιχα. Επίσης, έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 αναμένεται να εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου νοτίως της Καβάλας.
Την ίδια ώρα, για το Ελληνικό, εκκρεμεί, εκτός από την παραχώρηση της άδειας καζίνου, η διανομή δικαιωμάτων πλήρους κυριότητας μεταξύ Δημοσίου και ΤΑΙΠΕΔ επί της έκτασης και σύσταση δικαιώματος επιφάνειας υπέρ του Ταμείου, καθώς και η μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων από το Ταμείο στην «Ελληνικό ΑΕ». Επιπλέον, απαιτείται η κύρωση από τη Βουλή, της σύμβασης εισφοράς των εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην «Ελληνικό ΑΕ». Επίσης, εκκρεμεί και η εγγραφή των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων χωροθέτησης στο Κτηματολόγιο (ΥΠΕΝ/ΤΑΙΠΕΔ/Κτηματολόγιο).
Όσον αφορά την Αττική Οδό (η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024) αναμένεται πως ο διαγωνισμός θα ξεκινήσεις εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021 Σημειώνεται πάντως πως πέρα από το νέο διαγωνισμό για την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προκηρύξει τρεις ξεχωριστούς διαγωνισμούς για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (ακόμα όμως δεν είναι γνωστό αν θα ενσωματωθούν στην κύρια παραχώρηση)
Εγνατία, ΔΑΑ και περιφερειακά λιμάνια
Για τις 11 Δεκεμβρίου έχει προγραμματιστεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Για την Εγνατία Οδό, σύμφωνα με το ADP, η Διοικητική Αρχή Σηράγγων πρέπει να προχωρήσει αμελλητί στην αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων (απεριόριστη ή εκτός επικίνδυνων φορτίων κατά περίπτωση). Παράλληλα, εκκρεμεί η έκδοση αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, οι οποίες έχουν λήξει, ή αναμένεται να λήξουν. Η Εγνατία Οδός πρέπει να υποβάλει τις σχετικές αιτήσεις και μελέτες στη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Από την πλευρά της, η ΔΙΠΑ πρέπει να προβεί στην έκδοση νέων ΑΕΠΟ (για τις άδειες που έχουν λήξει) ή να ανανεώσει όσες λήγουν σύντομα.
Επιπλέον, η Εγνατία Οδός πρέπει να προχωρήσει στην ολοκλήρωση κατασκευής μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, καθώς και στον λεπτομερή καθορισμό όλων των απαιτούμενων ενεργειών, ή/και κατασκευαστικών εργασιών και προσδιορισμό του κόστους τους, και οι οποίες απαιτούνται για την αποκατάσταση ορισμένων γεφυρών. Παράλληλα, πρέπει να προχωρήσει και στην οριστική επίλυση του ζητήματος των εκκρεμών συμβάσεων υλοποίησης Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) Ελευθεροχωρίου, Ωραιοκάστρου, Αρδανίου και Σώστη. Ενώ, εκκρεμούν και ενέργειες για την ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων που απαιτούνται για τις επικείμενες εργασίες που περιγράφονται στη Σύμβαση Παραχώρησης και ειδικά για την αναβάθμιση των κάθετων αξόνων.
Για την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αναφέρεται στο ADP ότι «η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης επηρεάζει τον χρονικό σχεδιασμό του διαγωνισμού». Το ΤΑΙΠΕΔ έχει εγκρίνει από τις αρχές Μαρτίου τα τεύχη της β΄ φάσης του διαγωνισμού, τα οποία και απεστάλησαν στους προεπιλεγέντες επενδυτές.
Για τα περιφερειακά λιμάνια, εκκρεμεί η έναρξη της διαδικασίας απαλλοτρίωσης ιδιωτικών εκτάσεων 200 στρεμμάτων, εντός της Χερσαίας Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Ως ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους τρεις διαγωνισμούς (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Ηγουμενίτσα) έχει οριστεί η Παρασκευή 2 Οκτωβρίου. Στο ADP αναφέρεται, παράλληλα, πως εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης κάποιων από τους μικρούς λιμένες, ή/και μαρίνες, του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.