Τα έσοδα και κέρδη από την αύξηση της επιβατικής κίνησης της Aegean το εννεάμηνο του 2025 ισορροπούν τις απώλειες της Αεροπορικής από την καθήλωση των αεροσκαφών με κινητήρες GTF, τις ρυθμιστικές υποχρεώσεις, καθώς και της μερικής αύξησης της ισοτιμίας του δολαρίου ΗΠΑ που επηρεάζει τις αποτιμήσεις των αεροσκαφών σε σχέση με το ευρωνόμισμα. Σε τροχιά ανόδου οι εκτιμήσεις για το 2026 υποστηριζόμενη και από την αύξηση των πτήσεων στην Μέση Ανατολή, την αύξηση του στόλου των αεροσκαφών και την αύξηση των διαθεσίμων θέσεων.
Ελενα Ερμείδου
Εχοντας, συμπληρώσει δύο έτη από την επίδραση στα κόστη λόγω των προληπτικών ελέγχων στους κινητήρες GTF των νέων αεροσκαφών της και ευρισκόμενη στο υψηλότερο σημείο κύκλου διαχείρισης των ελέγχων με 12 αεροσκάφη εκτός πτήσεων, η Aegean ανακοίνωσε για το εννεάμηνο 2025 κέρδη μετά από φόρους 148,0 εκατ., ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο 12% σε σχέση με το 2024. Ανοδο, επίσης σημείωσε η επιβατική κίνηση, έχοντας προσφέρει η Αεροπορική πάνω από 6 εκατομμύρια θέσεις στο δίκτυο της. Κρίσιμος συντελεστής για την εύρυθμη λειτουργία της και την κερδοφορία: οι εναέριοι περιορισμοί κυκλοφορίας στην Ευρώπη, καθώς και τα δικαιώματα ρύπων.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το εννεάμηνο του 2025 ανήλθε σε 1,43 δισ., αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Ο Όμιλος προσέφερε 16,0 εκατ. θέσεις και μετέφερε 13,2 εκατ. επιβάτες, 5% περισσότερους σε σχέση με την περσινή περίοδο, εκ των οποίων 7,7 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού και 5,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού.
Τα κέρδη EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 356,6 εκατ., αυξημένα κατά 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 194,7 εκατ. αυξημένα κατά 14% συγκριτικά με το εννεάμηνο του 2024. Τα κέρδη μετά από φόρους για το εννεάμηνο ανήλθαν σε 148,0 εκατ., παρουσιάζοντας άνοδο 12% σε σχέση με την περσινή περίοδο.
Το Γ’ τρίμηνο η ΑΕGEAN προσέφερε 6,6 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 5% περισσότερες από το Γ’ τρίμηνο του 2024 ενώ μετέφερε 5,6 εκατ. επιβάτες, 6% περισσότερους από το Γ΄ τρίμηνο του 2024. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 84,3%, οριακά ενισχυμένος πάρα τη χρήση περισσότερων αεροσκαφών του μεγαλύτερου σε θέσεις τύπου A321neo, που σταδιακά παραλαμβάνονται.
Ρυθμιστικές υποχρεώσεις, δικαιώματα ρύπων και βιώσιμα καύσιμα
Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε παρά την επιβάρυνση των ρυθμιστικών υποχρεώσεων από 1/1/2025, οι οποίες μείωσαν περαιτέρω τα δωρεάν ιστορικά δικαιώματα εκπομπών CO₂, αυξάνοντας την υποχρέωση αγοράς τους, καθώς και λόγω της χρήσης βιώσιμου καυσίμου SAF, με συνολική επιβάρυνση 32,0 εκατ. για το εννεάμηνο του 2025. Παράλληλα, η εταιρεία επωφελήθηκε από τις χαμηλότερες τιμές καυσίμων, οι οποίες εξισορρόπησαν την ανωτέρω επίδραση.
Επιδράσεις από την ανάκαμψη του δολαρίου
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το Γ’ τρίμηνο ανήλθε σε 647,1 εκατ., τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 200,4 εκατ. ενισχυμένα κατά 10%, και η λειτουργική κερδοφορία EBIT ανήλθε σε 147,7 εκατ. αυξημένη κατά 8% αντίστοιχα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Τα κέρδη προ φόρων του τρίμηνου και τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 128,7 εκατ. και σε 100,4 εκατ. αντίστοιχα με μικρή κάμψη 7%, παρά την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας κυρίως λόγω της μερικής ανάκαμψης του δολαρίου κατά το Γ’ τρίμηνο, που επηρέασε τις αποτιμήσεις των μελλοντικών υποχρεώσεων από μισθώσεις των αεροσκαφών. Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 1.041,6 εκατ. στις 30.09.2025.










