Με εξαφάνιση «απειλούνται» τα καθαριστήρια στη Γερμανία. Κάποτε υπήρχαν στη χώρα περισσότερα από 15.000, σήμερα έχουν απομείνει μόλις 3.000, λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Καθαριστηρίων Αντρέας Σουμάχερ. Οι καταναλωτές ωστόσο δεν πρέπει να ανησυχούν για τα… άπλυτά τους.
Τα σουπερμάρκετ Rewe σε συνεργασία με την Persil Service και η αλυσίδα καλλυντικών dm από κοινού με την νεοφυή εταιρία Waschmal δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να φέρνουν σε υποκαταστήματά τους τα ρούχα τους και να τα παραλαμβάνουν μερικές μέρες αργότερα πλυμένα και σιδερωμένα. Προς το παρόν ο αριθμός των σουπερμάρκετ ή καταστημάτων καλλυντικών που προσφέρουν τη νέα υπηρεσία δεν ξεπερνούν σε ολόκληρη τη Γερμανία τα 50.
Υπάρχουν όμως κι εναλλακτικές. Την ώρα που τα συμβατικά καθαριστήρια αποχωρούν το ένα μετά το άλλο από την αγορά, νέες διαδικτυακές εταιρίες, όπως η Jonny Fresh, η Waschmal και η Persil Service προσφέρουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα παράδοσης και παραλαβής στο σπίτι τους. Μια αναμφίβολα ελκυστική πρόταση παρά την επιπλέον επιβάρυνση λόγω μεταφορικών.
Επιτυχημένες οι πρώτες δοκιμές
Αξίζει να σταθούμε λίγο στην στρατηγική της Waschmal, την πλειοψηφία της οποίας κατέχει ο κατασκευαστής Miele. Η νεοφυής εταιρία δεν διαθέτει δικά της καθαριστήρια, αλλά μεσολαβεί μεταξύ καταναλωτών και τοπικών καθαριστηρίων, κατά το πρότυπο της υπηρεσίας ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων Airbnb. 1.500 πόλεις σε ολόκληρη τη Γερμανία έχουν ήδη πρόσβαση στην διαδικτυακή υπηρεσία.
Οι αλυσίδες σουπερμάρκετ αποκαλούν τη συνεργασία με τα διαδικτυακά καθαριστήρια ως «επιπλέον υπηρεσία στους πελάτες», δηλώνουν οι εκπρόσωποι τύπου τους. «Οι πελάτες θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους σε ένα κατάστημα και όχι να πηγαίνουν σε διάφορα σουπερμάρκετ για τις αγορές τους», δηλώνει ο εκπρόσωπος της αλυσίδας Rewe. Με άλλα λόγια μαζί με τα ψώνια παραλαμβάνεις και τα καθαρά σιδερωμένα σου ρούχα αποφεύγοντας επιπλέον μετακινήσεις. Ας σημειωθεί ότι ο συνολικός τζίρος των υπηρεσιών γύρω από τα καθαριστήρια υπολογίζεται σε περίπου 4,5 δις ευρώ.
Η αλυσίδα καλλυντικών dm επιδιώκει να προσφέρει τη νέα υπηρεσία σε μεγαλύτερο αριθμό υποκαταστημάτων. Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αλυσίδας εμφανίζεται πάντως ευχαριστημένος από τη μέχρι τώρα πορεία των δοκιμών κάνοντας λόγο για ζωηρό ενδιαφέρον από τους καταναλωτές. Ένα βήμα πιο πέρα δείχνει να βρίσκεται η συνεργασία μεταξύ Rewe και Waschmal. Εκπρόσωπος του γερμανικού κατασκευαστή Miele ανακοίνωσε ότι εκτός στα 26 υποκαταστήματα, που προσφέρουν ήδη την υπηρεσία, προστίθενται συνεχώς περισσότερα.
Έριχ Ράιχμαν (dpa)
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος